Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Fiesta eWheelDrive: Elektromobil s pohonem zadních kol

David Bureš David Bureš 28. 4. 2013 • 18:37
16
6
Zobrazit náhledy (16)
Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta
Prototyp elektrické Fiesty má elektromotory v zadních kolech. Podle autorů má toto řešení mnoho výhod.

Německá firma Schaeffler ve spolupráci s vývojovým oddělením evropské divize Fordu postavila prototyp elektrické verze modelu Fiesta. Automobil je speciální tím, že používá elektromobily umístěné přímo v kolech.

Dva elektrické motory jsou umístěné v nábojích zadních kol, jejich maximální výkon činí dohromady 81 kW. Kapalinou chlazené elektromotory jsou navržené tak, aby se vešly do 16palcového ráfku, díky čemuž mohou být použity i v malých vozech. Každý z motorů váží 45 kilogramů.

Toto řešení je podle autorů velice výhodné, a to především díky uvolnění místa. Například v prostoru pro konvenční spalovací motor se nachází další zavazadelník. Větší je i vnitřní prostor takového vozu, tvůrci tvrdí, že při použití elektromotorů v kolech mohou být čtyřmístná auta stejně velká jako dnešní dvoumístná, aniž by byl omezen jejich vnitřní prostor.

Elektromotory v kolech navíc automobilu umožní pohybovat se bokem. V tomto případě to neocení milovníci jízdy smykem, ale řidiči snažící se o zaparkování. S takovým autem je totiž možné zaparkovat do menšího prostoru.

Díky těmto charakteristikám se elektromotory v kolech zdají být jako vhodné řešení pro minivozy do města.

Ford chce ve spolupráci se společností Schaeffler a dalšími partnery (např. s firmou Continental a Univerzitou aplikovaných věd v Regensburgu) vyvinout do roku 2015 další dva vozy s elektromotory v kolech.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
29. 4. 2013 10:43
Re: svet se fakt zblaznil...
Já ti nevím. Sice ti to umožní vydolovat z motoru nejvyšší účinnost, nicméně elektrická cesta ke kolům dnes není nejefektivnější. Jde o balancování vyšší účinnosti proti vyšším ztrátám v přenosu energie. To podle mne k zázračným spotřebám nepovede. Úsporu ti to přinese hlavně jako elektromobil, tedy ve chvíli, kdy budeš poctivě nabíjet.

Důležitější je podle mne ta hybridní část. Když to vezmu celkově, tak dobře udělaný hybrid je dnes ve světě elektřiny to nejlepší řešení. Při nízké zátěži umožňuje motoru se chovat jako generátor a při vysoké využívá efektivnějšího přenosu energie mechanickou cestou. Větší kapacita baterií je teoreticky lepší, nicméně praxe ukázala, že rozdíl ve spotřebě je marginální, pokud nepočítáš dobíjení, a doslova směšný vzhledem k nákladům na pořízení.
29. 4. 2013 10:28
Re: svet se fakt zblaznil...
Pokud se bavíme o čistém elektromobilu (nebo s hybridu s dlouhým dojezdem - bráno relativně, samozřejmě), cena je o bateriích. To jsou statisíce čistě ve výrobních nákladech. Počítá se samozřejmě s tím, že cena půjde dolu. Hodně to ovlivňuje ziskovost projektu. Při nástupu na trh může baterie tvořit klidně i více než 50% ceny.
29. 4. 2013 09:16
Re: svet se fakt zblaznil...
Nu bude to stejne drahe jako je Ampera s Voltem..a tudiz neprodejne..kdyz za takovy kram chcou skoro milion korun :-)

Navic uspora taky nic moc, pokud opravdu poctive nenabijis ze zasuvky (me prijde, ze tuhle cenu za energii vyrobci nikdy poradne nepocitaji), tak je realna uspora nic moc...benzinovy motor na dobijeni zere az az..navic je auto tezke, protoze spojuje opet dve reseni.

Takhle motor v kolech.....volny prostor pod predni kapotou pro dostatecny pocet baterii a radny dojezd....a ...jo to by uz slo :-) jen ta cena bude zase mimo :-)

A to jsem si myslel, ze benzinovy/naftovy motor (plus nekolika stupnova prevodovka) musi byt vyrobne mnohem drahsi nez elektromotor (ajednostupnova prevodovka) :-) ale holt..je to jinak :-) ..nepocitam podpurne technologie..ze by to byl takovy rozdil chmm :-) a baterky
29. 4. 2013 08:40
Re: svet se fakt zblaznil...
takove auto jiz mas moznost koupit a jmenuji se Opel Ampera a Chevrolet Volt

mimochodem proc pulitrovej motor? proc ne litrovej nebo dvoulitrovej motor, takoveto motory coby generatory jedou tak jako tak na nejakych optimalnich otackach aby dosahovali optima co se spotreby a vykonu tyce, a jejich potreba chodu tak urcite nebude u jejich teoretickeho maxima, tedy ve tvem pripade alespon tak 20-30kW, pullitr s takovym vykonem by se myslym dost trapil a zral by vic nez nejaka 1.5-2.0 ktera by pro potrebny vykon jela v ulne jinem rozmezi, tedy zaprve zrejme mensi spotreba a zadruhe zrejme mnohem delsi zivotnost :-)
Avatar - Ja Prvni 123
28. 4. 2013 22:00
Re: svet se fakt zblaznil...
a myslim, ze nebudu sam... Vzhledem k absenci prevodovky a spojky to ani nebude o nic drazsi... a bude to mit normalni dojezd... myslim, ze nas bude hodne.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku