Ford Focus RS: Nejrychlejší Focus všech dob (2,5T, 224 kW, 263 km/h)
Ford Focus RS se na scénu vrací po čtyřleté přestávce a je o mnoho silnější. Přeplňovaný pětiválec o objemu 2,5 litru je známý už z Focusu ST. V případě Focusu RS ale překonává hranici 300 koní – jeho výkon je 224 kW (305 koní). Maximum točivého momentu posílaného na přední kola je přitom 440 Nm. Nejvyšší rychlost je 263 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h trvá jen 5,9 s.
Konkurence Focusu RS nedosahuje zdaleka takových výkonů. Audi S3 se může pochlubit 195 kW, Opel Astra OPC pak 176 kW. Další zástupce Fordu v této kategorii – Focus ST – dosahuje 168 kW. Ani Volkswagen Golf páté generace by se ve verzích GTI (147 kW) a R32 (184 kW) Focusu RS nevyrovnal.
Motor prošel řadou úprav – změn se dočkala hlava motoru, vačky, těsnění pod hlavou, sací potrubí i svody výfuku. Brzdová soustava má vpředu kotouče o průměru 336 mm, vzadu 300 mm. Ukrývají se za 19palcovými koly s nízkoprofilovými pneumatikami o rozměru 235/35.
Výrazné změny se dotkly také podvozku. Focus RS má nižší světlou výšku a o 40 mm větší rozchod kol. Modifikované přední zavěšení je typu RevoKnuckle. Jedná se o upravenou verzi zavěšení McPherson, jejíž geometrie umožňuje lepší trakci a potlačuje přenos momentu z hnaných kol do volantu. K lepší ovladatelnosti přispívá také samosvorný přední diferenciál od britské firmy Quaife.
Na výběr budou tři barvy karoserie – modrá Indianapolis Blue, zelená Performance Green a bílá Frost White. Cena pro německý a rakouský trh byla stanovena na 39 tisíc Euro (asi 975 tisíc Kč). První vozy budou dodány v březnu.