Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Focus RS přijede do ČR v květnu: Nové foto a podrobné informace

28. 1. 2009 • 07:49
82
83
Zobrazit náhledy (82)
Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus
Ford Focus RS se na scénu vrací po šestileté přestávce – tak dlouhá doba uplynula od ukončení výroby minulé generace. Ta nová je silnější a navzdory původním spekulací opět přichází s pohonem jen předních kol.

Motor nového Focusu RS překonává hranici 300 koní – výkon má maximum 224 kW (305 koní) při 6500 ot./min, omezovač zasahuje při 7050 otáček. Konkurence Focusu RS nedosahuje zdaleka takových výkonů. Audi S3 se může pochlubit 195 kW, Opel Astra OPC pak 176 kW. Další zástupce Fordu v této kategorii – Focus ST – dosahuje 168 kW. Ani Volkswagen Golf páté generace by se ve verzích GTI (147 kW) a R32 (184 kW) – co do výkonu motoru - Focusu RS nevyrovnal.

Přeplňovaný pětiválec o objemu 2,5 litru je známý už z Focusu ST, kde je silnější než první generace Focusu RS. Cílem konstruktérů při vývoji nového RS proto bylo postavit silnější auto než aktuální Focus ST a zároveň podobně radikální jako předchozí RS.

Maximum točivého momentu posílaného na přední kola je přitom 440 Nm v rozpětí 2300 až 4500 ot/min. Motor je osazen větším turbodmychadlem Borg Warner K16, které dává maximální plnicí tlak 1,4 bar – přesně dvojnásobek než Focus ST. Výčet dalších odlišností zahrnuje například upravenou hlavu motoru, vačky, těsnění pod hlavou, sací potrubí a svody výfuku.

Naladění motoru zdůrazňuje požitek z vysokého špičkového výkonu. Široké maximum točivého momentu pokrývající celé střední pásmo otáček by ale zároveň mělo zaručovat dobrou využitelnost motoru v běžném provozu. Kombinovaná spotřeba je 9,4 l/100 km.

Šestistupňová převodovka je odvozená od Focusu ST. Má stejně dlouhé převody, kvůli vyššímu přenášenému momentu ale prošla ložiska a uložení spojky úpravami. Diferenciál se zvýšenou svorností Quaife je odvozený od minulé generace Focusu RS. Nejvyšší rychlost je 263 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h trvá jen 5,9 s.

Hlavním problémem u takto výkonných aut s pohonem předních kol je přenos momentu do volantu při zatáčení. Ford za tímto účelem vyvinul a nechal patentovat přední zavěšení RevoKnuckle, které konstrukčně vychází z nápravy typu McPherson. Na rozdíl od McPherson je ale RevoKnuckle rozdělené do dvou celků – jedna část je připevněná ke vzpěře, druhá se otáčí společně s kolem. Spodní uložení má tvar písmene C, je dvěma rameny spojeno s ložiskem kola a z horní strany je k němu připevněna vzpěra.

Tímto řešením konstruktéři dosáhli většího rozsahu nastavení geometrie a menšího přenosu rozdílu momentu na kolech do volantu (rozdíl momentu také potlačuje zvýšená svornost diferenciálu). Spodní rameno zajišťuje stejně jako u McPherson vedení kola, osa středového čepu je ale oddělená, čímž se RevoKnuckle podobá složitější konstrukci nápravy s dvojitými lichoběžníky.

Na obou nápravách má Focus RS tužší pružiny, vzadu je to dokonce o 40 %. Rozchod kol se vpředu i vzadu rozšířil o 40 mm, světlá výška byla snížena o 20 mm. Elektrohydraulický posilovač řízení pracuje se strmějším převodem (13,2:1 místo 14,7:1 u Focusu ST) a volant má jen 2,32 otáčky z rejdu do rejdu.

Brzdová soustava má vpředu kotouče o průměru 336 mm, vzadu 302 mm. Ukrývají se za 19palcovými koly s nízkoprofilovými pneumatikami o rozměru 235/35. Brzdná dráha ze 100 km/h je 34,8 m. Brzdám samozřejmě pomáhají systémy ABS a EBD, standardem je i stabilizace ESP, nastavená ovšem na pozdější a agresivnější zásahy.

Na výběr budou tři barvy karoserie – modrá Indianapolis Blue, zelená Performance Green a bílá Frost White. Cena pro německý trh byla stanovena na 33.900 Euro (asi 925 tisíc Kč), RS je tak o více než 8 tisíc Euro dražší než ST. První vozy budou v Evropě dodány v březnu, český trh se dočká pravděpodobně v květnu 2009.

Ford Focus RS - technické údaje a srovnání s Focus ST
ModelFocus RSFocus ST 3dv.
Motor2,5 Turbo2,5 Turbo
Zdvihový objem [cm3]25222522
Válce/ventily5/45/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]224/6500166/6000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]440/2300-4500320/1600-4000
Max. rychlost [km/h]263241
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,66,8
Komb. spotřeba [l/100 km]9,49,3
Provozní hmotnost [kg]14671392

Související články

Témata
31. 1. 2009 14:28
Re: ZÚFALOSŤ
No u Fordu srovnavaji Focuse RS zase jen dalsimi Fordy RS. To je ten zasadni rozdil. Nejake hloupe srovnavani s BMW 3 to nemaji zapotrebi, nepotrebuji si neco hloupe dokazavat jako nekteri Italove nebo Frantici (Laguna GT atd.) ;-)
To je rozdil mezi prezentaci Alfy a Fordu.
31. 1. 2009 14:21
Re: ZÚFALOSŤ
Ja taky hovorim vseobecne o pomeru hmotnost/vykon ;-)
31. 1. 2009 11:10
Re: ZÚFALOSŤ
Ziadnych 440Nm na prednej naprave. Nezabudaj, ze sprevodovanim sa krutiaci moment nezachovava...

Uz by si to konecne mali vsetci uvedomit, ze krutiaci moment po sprevodovani, to je nieco podobne ako sila na dvojramennej pake.
31. 1. 2009 02:26
Re: ZÚFALOSŤ
Bez urazky. Ford neni Alfa.
31. 1. 2009 02:23
Re: ZÚFALOSŤ
Mas pravdu kvalita auta se nehodnoti jen podle vykonu motoru. Ja to rikam porad. >:D

To byla jen narazka na jeden stary project tuningu Golfu s dvema motory V6. Asi neznas ze, to uz je kupu let. >:D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud