Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Harley-Davidson F-150: Nové vydání pro motorkáře

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Ford představuje pick-up F-150 v již tradičním provedení Harley-Davidson pro modelový rok 2012.

Pick-upy Ford série F se vyrábějí od roku 1948 a v současnosti je na trhu dvanáctá generace F-150. Verze Harley-Davidson se poprvé představila v roce 2001 ve spojení s desátou generací. Dosud vzniklo deset modelů řady F-150, šest větších Super Duty F-250 a F-350 a v roce 2009 nesla jméno výrobce motocyklů z Milwaukee i série F-450.

Pro modelový rok 2012 se Ford u verze Harley-Davidson zaměřil především na design. Stejně jako u předchozího provedení je použita jiná maska chladiče než u ostatních zástupců modelové řady F-150. Hlavní novinkou na exteriéru jsou 22palcová litá kola a trojvrstvý bílý lak Platinum, ten je u edice Harley-Davidson použit poprvé. K dispozici bude i provedení v černé Tuxedo. Nová je i grafika na bocích karoserie.

V interiéru je samozřejmostí kožené čalounění sedadel, částí výplní dveří a palubní desky. Na opěrce mezi předními sedadly je plaketa s logem Harley-Davidson, na které je i pořadové číslo série a VIN.

Přímo před řidičem je mezi otáčkoměrem a rychloměrem umístěna 4,2palcová obrazovka z tekutých krystalů. Ta poskytuje všechny potřebné informace, například o spotřebě paliva. Ovládat ji lze tlačítkem na volantu.

Základní výbava obsahuje také hlasově ovládanou navigaci, jejíž součástí je i klimatizace a satelitní rádio Sirius, jako výstup ji slouží osmipalcový displej. Ford Harley-Davidson F-150 má standardně montované dálkové startování, vyhřívaná sedadla i ve druhé řadě, střešní okno a parkovací kameru.

Pod kapotou se oproti letošnímu modelovému roku nic nemění. K pohonu slouží v loňském roce představený osmiválec, který z objemu 6210 cm3 (vrtání 102 mm, zdvih 95 mm) poskytuje 306,5 kW (417 k) při 5500 min-1 a 588 Nm točivého momentu při 4500 min-1.

Tento vidlicový osmiválec má dvouventilovou techniku, blok válců je litinový, hlavy hliníkové. Jediný vačkový hřídel nepostrádá proměnné časování. To dokáže otevírat a zavírat sací i výfukový ventil současně, čímž klesá spotřeba paliva. Spalovací proces usnadňuje dvojice svíček pro každý válec.

Šestistupňová samočinná převodovka disponuje funkcí SelectShift, řidič jí přepínačem vedle voliče vnutí svůj požadavek.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)