Ford Ka: Střídání generací se blíží (nové informace, nové fotografie)
Nový Ford Ka bude mít premiéru v říjnu na autosalonu v Paříži. Jeho předchůdce se poprvé představil na stejném místě v roce 1996. Získal si velkou oblibu, která mu přivedla za 12 let téměř milion a půl zákazníků (třetina z nich pochází z Velké Británie). Novinka tedy má na co navazovat. Přichází s modernějším designem a technikou a také poprvé nabídne dieselový motor.
Zatímco předchůdce byl typickým zástupcem New Edge stylu, novinka přichází s kinetickým designem, který Ford zvolil pro aktuální generace svých modelů. Přesto, že se vzhled radikálně změnil, stále zůstává hravý design, který má oslovit především mladé zákazníky. Příbuznost s ostatními modely potvrzuje maska s charakteristickým tvarem v nárazníku, nové Fiestě jsou velmi podobné přední světlomety. Třídveřová karoserie vyhlíží sportovněji než retro pětistovka od Fiatu. Kapota více navazuje na sklon čelního skla, střecha končí sympatickým zhoupnutím připomínajícím spoiler.
Základem pro nové modely Fiatu i Fordu je platforma Fiatu Panda. Oba vozy vznikají v polském závodě Fiatu ve městě Tychy. Vývoj probíhal ve spolupráci obou automobilek, ale například nastavení podvozku nového Ka proběhlo plně v režii Fordu. Byly při něm využity poznatky z vývoje nové Fiesty. S ní také Ka sdílí některé komponenty povozku.
Podle dříve zveřejněných informací budou pohonné jednotky dodávat polské a italské závody automobilky Fiat. Ford nasadí dvojici úsporných motorů, které ponesou firemní označení i když s motory Ford bude mít jen málo společného.
Benzinový 1,2 Duratec má výkon 51 kW a ve srovnání s předchozí Ka 1,3 je jeho měrná spotřeba o 21 % nižší. Poprvé se také v nejmenším Fordu objevuje turbodiesel, konkrétně 1,3 Duratorq TDCi o výkonu 55 kW, který si v kombinovaném cyklu řekne o 4,2 l/100 km. Oba motory mají emise CO2 pod hranicí 120 g/km, což je v některých západoevropských zemích směrodatné pro zařazení do nižší sazby daně.
Nová generace také znamená rozšíření výbavy. Verze Ambiente a Titanium bude možné rozšířit o řadu nových příplatkových položek. Jedná se například o připojení Bluetooth, konektor USB pro přehrávání hudby z externího úložiště, nebo komfortní prvky jako je vyhřívání čelního skla a vyhřívání předních sedadel.
Sériová výroba nového Ka se naplno rozběhne na podzim. Prodej bude na jednolitých evropských trzích zahájen na přelomu roku 2008 a 2009.