Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Ka: Střídání generací se blíží (nové informace, nové fotografie)

Diskuze (24)
Miniauto Ka přichází po dlouhých 12 letech v nové generaci. Ta první byla premiérou Fordu v daném segmentu, druhá je ve všech ohledech vyspělejší a sdílí platformu s úspěšným Fiatem 500.

Nový Ford Ka bude mít premiéru v říjnu na autosalonu v Paříži. Jeho předchůdce se poprvé představil na stejném místě v roce 1996. Získal si velkou oblibu, která mu přivedla za 12 let téměř milion a půl zákazníků (třetina z nich pochází z Velké Británie). Novinka tedy má na co navazovat. Přichází s modernějším designem a technikou a také poprvé nabídne dieselový motor.

Zatímco předchůdce byl typickým zástupcem New Edge stylu, novinka přichází s kinetickým designem, který Ford zvolil pro aktuální generace svých modelů. Přesto, že se vzhled radikálně změnil, stále zůstává hravý design, který má oslovit především mladé zákazníky. Příbuznost s ostatními modely potvrzuje maska s charakteristickým tvarem v nárazníku, nové Fiestě jsou velmi podobné přední světlomety. Třídveřová karoserie vyhlíží sportovněji než retro pětistovka od Fiatu. Kapota více navazuje na sklon čelního skla, střecha končí sympatickým zhoupnutím připomínajícím spoiler.

Základem pro nové modely Fiatu i Fordu je platforma Fiatu Panda. Oba vozy vznikají v polském závodě Fiatu ve městě Tychy. Vývoj probíhal ve spolupráci obou automobilek, ale například nastavení podvozku nového Ka proběhlo plně v režii Fordu. Byly při něm využity poznatky z vývoje nové Fiesty. S ní také Ka sdílí některé komponenty povozku.

Podle dříve zveřejněných informací budou pohonné jednotky dodávat polské a italské závody automobilky Fiat. Ford nasadí dvojici úsporných motorů, které ponesou firemní označení i když s motory Ford bude mít jen málo společného.

Benzinový 1,2 Duratec má výkon 51 kW a ve srovnání s předchozí Ka 1,3 je jeho měrná spotřeba o 21 % nižší. Poprvé se také v nejmenším Fordu objevuje turbodiesel, konkrétně 1,3 Duratorq TDCi o výkonu 55 kW, který si v kombinovaném cyklu řekne o 4,2 l/100 km. Oba motory mají emise CO2 pod hranicí 120 g/km, což je v některých západoevropských zemích směrodatné pro zařazení do nižší sazby daně.

Nová generace také znamená rozšíření výbavy. Verze Ambiente a Titanium bude možné rozšířit o řadu nových příplatkových položek. Jedná se například o připojení Bluetooth, konektor USB pro přehrávání hudby z externího úložiště, nebo komfortní prvky jako je vyhřívání čelního skla a vyhřívání předních sedadel.

Sériová výroba nového Ka se naplno rozběhne na podzim. Prodej bude na jednolitých evropských trzích zahájen na přelomu roku 2008 a 2009.

Diskuze (24)
Avatar - T613
9. 9. 2008 23:33
Re: otřesné
jen si dupni nožkou. a pořádně! dětem se prý potom uleví.
9. 9. 2008 16:03
Re: otřesné
Od tebe to sedi.
Punc originality je u druhé generace Ka scela srovnatelny jako u stareho. Z pohleddu soucasneho tovarniho designu Fordu.

Twingo sem vubec netahej, nema a nemelo na uroven prodeju ani designu stareho KA.
9. 9. 2008 15:58
Re: otřesné
Prodeje budou lepsi nez u F500 >:D
9. 9. 2008 15:57
Re: otřesné
Originální duch stareho Twinga >:D >:D

Fiat 500 je jen pozerske retro, KA je moderni design auto, jako bylo sve dobe prvni KA. Ktere drzi aktualni tovarni design presto ma prvky predchudce. F500 vedle Punta vypada je plastove retro mini vedle soucasneho snad i moderniho designu Fiatu.

Pokud nekdo bude chtit moderni design male auto koupi si Ka nebo Mazdu 2, Fiestu mozna Corsu kdo bude chti plastove pozerske hodne strojene retro tak F500 nebo Mini.

KA si na nic nehraje, proti F500.

Stare Mini a F500 je daleko dal od svych soucasnych nastupcu nez stare KA od noveho.
9. 9. 2008 15:40
Re: otřesné
Drzost je jen jedna, a to kdyz nekdo kritizuje design konkurence pritom sam ma neutrene bobiky na zatku. :no: