Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Mondeo facelift – první fotografie a informace

Ondřej Láník
Diskuze (17)
Brněnský autosalon bude místem představení několika zajímavých novinek. Ford Mondeo 2004 bude jednou z těch nejvýznamnějších.

K 10. výročí uvedení prvního Mondea na trh, představí Ford Motor Company facelift současné generace evropské vlajkové lodi, která se vyrábí od roku 2000. Na první pohled se toho moc nemění, změny jsou decentní a směřují s zvýšení image vozu a dosažení větší exkluzivity. Přepracované Mondeo ukrývá přes 1500 nových dílů a zdaleka nejde jen o stylistické detaily.

Tím nejpodstatnějším je nový zážehový motor s přímým vstřikem paliva 1.8 Duratec SCi, který přináší především úspornější provoz, tišší chod a příznivější emise, ve srovnání s konvenčními benzínovými jednotkami. Nová zkratka SCi vznikla z anglického Smart Charge Injection system, což lze volně přeložit jako „chytré dávkování paliva“. Nový člen rodiny Duratec spotřebuje ve skutečném provozu o 6 až 8 % méně paliva, při mírně zvýšeném výkonu a točivém momentu. Snížení spotřeby je dáno menší dodávkou paliva při nízkých otáčkách a volnoběhu, což jsou v provozu nejtypičtější režimy provozu. Nižší množství paliva ve válci je umožněno vrstvením směsi kolem zapalovací svíčky, přičemž ve zbytku spalovacího prostoru je chudá směs nebo zbytky výfukových plynů.

V kombinaci s novou 6 stupňovou převodovkou Durashift potřebuje Mondeo ve městě 9,4 l na 100 km, mimo město 5,5 l na 100 km, a hodnota pro kombinovaný cyklus činí 6,9 l/100 km. Oproti konvenční jedna osmičce Duratec HE (92 kW) získal motor asi 5 koní navíc a disponuje tedy 96 kW výkonu. Z 0 na 100 km/h zrychluje za 10,5 s a největší rychlost činí 205 km/h.

V novém Mondeu zůstává třílitrový motor špičkové verze ST220 (se 6 stupňovou převodovkou), motory TDCi a zážehový šestiválec 2,5 V6. V Mondeu bude k dispozici také automatická převodovka 5-tronic s řazením tlačítky na volantu.

Zvenku jsou změny patrné na přední masce, nárazníku a větších vnějších zpětných zrcátkách. Na dveřích a klikách přibylo chromu, vzadu jsou zcela nové koncové svítilny.

V interiéru přibyly luxusní prvky pro pocit hodnotnějšího prostředí a zvýšení komfortu cestování: vyhřívaná a ventilovaná sedadla, barevný dotykový displej navigačního systému, automatické stěrače a nová řada audiosystémů Sony. Zadní sedadla mohou být nyní také vyhřívaná.

Ondřej Láník
Diskuze (17)