Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Mustang Boss 302 je zpátky

18. 8. 2010 • 04:21
91
1
Zobrazit náhledy (91)
Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang
Ford po více než 40 letech oživí Mustang Boss 302. Při jeho představení nešetří superlativy: má to být nejrychlejší a nejovladatelnější Mustang, který kdy opustil brány automobilky.

Původní Mustang Boss 302 vznikl v roce 1968 jako speciální verze modelového roku 1969. Jako vzpomínku na tento model se po 42 letech rozhodla automobilka tento postup zopakovat a vytvořit moderní Boss 302 modelového roku 2012. Ve srovnání s výchozím Mustangem GT se na autě změnily všechny podstatné skupiny.

Ford samozřejmě začal designem. Novinka tvarem i barvami připomíná svého předchůdce, každý díl byl navíc prověřen z hlediska aerodynamiky, aby vůz by stabilní i ve vysokých rychlostech kolem 250 km/h. Uvnitř se toho tolik nezměnilo, ubylo ale 5 kg odhlučňovacích materiálů, řidiče hýčká sportovní volant potažený Alcantarou a na přání se budou dodávat skořepinová sedadla Recaro.

Pod kapotou se nachází motor 5,0 Ti-VCT. Osmiválec má nové sání, které mu napomáhá k lepším výkonům ve vysokých otáčkách. Maximum výkonu vzrostlo z 303 na 325 kW, nejvyšší točivý moment je 515 Nm. S motorem spolupracuje zesílená spojka, šestistupňová převodovka s krátkým odstupňováním a zadní diferenciál s krátkým stálým převodem 3,73. Diferenciál je buď standardní s karbonovými lamelami, které zajišťují svornost, nebo na přání typu Torsen.

Kompletně přepracován byl podvozek. Vpředu je Mustang Boss 302 snížen o 11 mm, vzadu 1 mm. Má tužší pružiny, tvrdší silentbloky a zadní stabilizátor s větším průměrem. Výsledné naladění může majitel upravovat pomocí tlumičů nastavitelných v pěti krocích. Ford také změnil charakteristiku řízení a překalibroval stabilizační systém a kontrolu trakce. Tyto elektronické pomocníky lze navíc zcela vypnout.

Boss 302 dostane 19palcová odlehčená kola s pneumatikami Pirelli PZero. Vpředu jsou navíc 14palcové kotouče Brembo s čtyřpístkovými třmeny, vzadu má Boss 302 stejné brzdy jako Mustang GT, ale s upraveným složením materiálů.

Navíc vznikne limitovaná edice Boss 302 Laguna Seca s podvozek upraveným pro čistě okruhové použití. Boční přetížení u této verze naroste z 1,0 g u Boss 302 na 1,03 g.

Témata
Avatar - Barrichello
18. 8. 2010 11:28
Ford umí
jsem zvědavý na cenu, pokud bude dobrá, tohle auta bude špica a hodně konkurenceschopné :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud