Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Mustang Boss 302 je zpátky

Diskuze (1)
Ford po více než 40 letech oživí Mustang Boss 302. Při jeho představení nešetří superlativy: má to být nejrychlejší a nejovladatelnější Mustang, který kdy opustil brány automobilky.

Původní Mustang Boss 302 vznikl v roce 1968 jako speciální verze modelového roku 1969. Jako vzpomínku na tento model se po 42 letech rozhodla automobilka tento postup zopakovat a vytvořit moderní Boss 302 modelového roku 2012. Ve srovnání s výchozím Mustangem GT se na autě změnily všechny podstatné skupiny.

Ford samozřejmě začal designem. Novinka tvarem i barvami připomíná svého předchůdce, každý díl byl navíc prověřen z hlediska aerodynamiky, aby vůz by stabilní i ve vysokých rychlostech kolem 250 km/h. Uvnitř se toho tolik nezměnilo, ubylo ale 5 kg odhlučňovacích materiálů, řidiče hýčká sportovní volant potažený Alcantarou a na přání se budou dodávat skořepinová sedadla Recaro.

Pod kapotou se nachází motor 5,0 Ti-VCT. Osmiválec má nové sání, které mu napomáhá k lepším výkonům ve vysokých otáčkách. Maximum výkonu vzrostlo z 303 na 325 kW, nejvyšší točivý moment je 515 Nm. S motorem spolupracuje zesílená spojka, šestistupňová převodovka s krátkým odstupňováním a zadní diferenciál s krátkým stálým převodem 3,73. Diferenciál je buď standardní s karbonovými lamelami, které zajišťují svornost, nebo na přání typu Torsen.

Kompletně přepracován byl podvozek. Vpředu je Mustang Boss 302 snížen o 11 mm, vzadu 1 mm. Má tužší pružiny, tvrdší silentbloky a zadní stabilizátor s větším průměrem. Výsledné naladění může majitel upravovat pomocí tlumičů nastavitelných v pěti krocích. Ford také změnil charakteristiku řízení a překalibroval stabilizační systém a kontrolu trakce. Tyto elektronické pomocníky lze navíc zcela vypnout.

Boss 302 dostane 19palcová odlehčená kola s pneumatikami Pirelli PZero. Vpředu jsou navíc 14palcové kotouče Brembo s čtyřpístkovými třmeny, vzadu má Boss 302 stejné brzdy jako Mustang GT, ale s upraveným složením materiálů.

Navíc vznikne limitovaná edice Boss 302 Laguna Seca s podvozek upraveným pro čistě okruhové použití. Boční přetížení u této verze naroste z 1,0 g u Boss 302 na 1,03 g.

Diskuze (1)
Avatar - Barrichello
18. 8. 2010 11:28
Ford umí
jsem zvědavý na cenu, pokud bude dobrá, tohle auta bude špica a hodně konkurenceschopné :yes: