Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Mustang Shelby GT500 se začíná odhalovat. Má nabídnout přes 700 koní!

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 28. 5. 2018
3
4
Ford pro modelový rok 2020 připravuje nový ostrý Mustang, který oživí tradiční označení Shelby GT500. Novinka se již nyní představuje prostřednictvím dvojice snímků, které doplňují informace o její technice a výkonech.

Shelby GT500 představoval vrchol v nabídce modelové řady Mustang v rámci její první generace v letech 1967 až 1970. Na scénu se pak vozy s tímto označením vrátily v rámci páté generace modelu Mustang v letech 2007 až 2014 s přeplňovaným osmiválcem o objemu 5,4 l, resp. v letech 2013 a 2014 s přeplňovaným osmiválcem o objemu 5,8 l.

V případě šesté generace je od modelového roku 2016 vrcholem Mustang Shelby GT350, který je ve své aktuální podobě poháněn atmosférickým vidlicovým osmiválcem o objemu 5,2 litru. Ten představuje s výkonem 387 kW (526 k) nejsilnější atmosférický motor v historii silničních fordů.

Své místo na vrcholu nabídky modelové řady Mustang bude muset Shelby GT350 již poměrně brzy uvolnit zcela novému Shelby GT500. Ten bude sice vycházet z modernizované šesté generace, ale přinese řadu novinek, které z něj učiní jeden z nejvýkonnějších a nejrychlejších vozů v historii automobilky Ford.

Shelby GT500 je připravován pro modelový rok 2020 a jeho podobu již nyní naznačuje dvojice, nichž ten první, který odhaluje přední partie, zveřejnila již před časem samotná automobilka Ford, zatímco ten druhý, nabízející pohled z ptačí perspektivy byl uvolněn prostřednictvím magazínu Motor Trend.

Pod kapotou s výrazným výdechy odvádějícími horký vzduch se má podle dostupných informací ukrývat nový přeplňovaný osmiválec 5.2 DOHC Ti-VCT. Tato pohonná jednotka má podle nejnovějších informací disponovat výkonem kolem 515 kW (700 k).

Kromě svého motoru má připravovaná novinka vynikat i propracovanými aerodynamickými vlastnostmi karoserie i nastavením podvozku. Podle v současnosti dostupných informací pak má být jeho brzdový systém osazen karbon-keramickými brzdovými kotouči. Samozřejmostí má být několik jízdních režimů, mezi nimiž mají namísto módů Track a Snow/Wet figurovat Drag Strip a Launch Control.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Barrichello
motor
Barrichello
| 29. 5. 2018
tam nebude nic, Fiesta, Focus i Mondeo končí bez náhrady >:D
Avatar - CHerokee
motor
CHerokee
| 28. 5. 2018
V Americe nebo Austrálii to nebude problém. a u nás - podle toho, koho si zvolíme. Budou-li vládnout dál ekofašistické tendence, tak se na takové lahůdky budeme dívat jen na internetu. 8-s GT500 bude už příští rok.
motor
Neurotic
| 28. 5. 2018
V USA asi bez problémů, ale v EU budeme chodit na servery, kde se prodávají veterány ;-\
motor
pendoch
| 28. 5. 2018
Jestli se bude fakt dát v roce 2020 prodat osmiválec tak smekám. Sice bude zajímavý co bude např. ve fiestě nebo ve Focusu, protože jinak by byly velké flotilové emise. Takže bych to odhadoval na nějaký dvouválec, nebo ten chystaný tříválec se třemi turby >:D