Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford navrhl bundu pro cyklisty. Na zádech promítá různé emoji

Jan Zajíc
Diskuze (1)

Ford ukázal zajímavou novinku. Nejde o nový automobil, ani o nějakou významnou technickou vychytávku. Firma odhalila bundu. Navíc pro cyklisty.

I tak by se vám tahle novinka mohla líbit, vypadá totiž docela užitečně.

Ford uvádí, že podle údajů Evropské komise na evropských silnicích a ulicích každoročně zahyne přibližně 2.000 cyklistů. Mezi důvody bychom mohli najít i nedostatečnou komunikaci mezi cyklisty a řidiči, která bývá poměrně složitá.

Určitě se vám také někdy stalo, že jste jeli v provozu za cyklistou a byli vystresovaní z toho, že jste nevěděli, co jezdec na kole udělá. Zvlášť když už dříve třeba nedal znamení o změně směru jízdy.

Pravdou ale je, že když chce cyklista dát takové znamení, musí pustit řídítka, což může vést ke ztrátě stability, případně pádu.

A právě proto Ford nechal vyrobit prototyp „emoji bundy“, která cyklistům umožňuje snadno a bezpečně signalizovat jejich záměry i pocity. Emoji jsou už od svého vzniku před více než dvaceti lety popisovány jako první jazyk vzniklý v digitálním světě. Pro mnoho lidí je dnes dokonce možná snazší vyjádřit pocity prostřednictvím emoji než verbálně do telefonu.

„Emoji bunda“ od Fordu má na zádech diody upevněné v síťovině, které mohou zobrazit šipky, tedy jakési blinkry, dále symbol nebezpečí a také tři typy emotikonů - usměvavý, neutrální a zamračený.

Konkrétní signál pak cyklista volí pomocí dálkového ovládání na řídítkách.

„Žijeme – a jezdíme – ve světě, kde je komunikace mimořádně důležitá. Mezi řidiči a cyklisty se ale až příliš často redukuje na troubení a vulgární gesta. Cyklisté zpravidla musí pustit jednou rukou řídítka, chtějí-li komunikovat – a to snižuje jejich bezpečnost. Emoji bunda využívá všeobecně srozumitelné komunikační prostředky a ukazuje možný způsob, jak napětí mezi oběma skupinami snížit. Všichni se učíme, jak se o silnici dělit,“ říká Emmanuel Lubrani, který má u Ford of Europe na starost kampaň „Share the Road“. 

Video se připravuje ...

Jejím cílem je podporovat sounáležitost mezi různými skupinami účastníků silničního provozu. Ford věří, že z většího rozvoje bezpečné cyklistiky budou nakonec těžit všichni. Společnost vytvořila mimo jiné oceňovaný program virtuální reality, který pomáhá řidičům lépe se vžít do kůže cyklistů – a naopak. Předběžné studie naznačují, že téměř všichni účastníci programu vyjádřili po jeho absolvování vůli upravit své chování v silničním provozu.

Doporučujeme

Jan Zajíc
Diskuze (1)

Doporučujeme