Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford nikdy nevyráběl čtyřdveřové Bronco. Ono ale existuje!

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Znáte čtyřdveřové Fordy Bronco první generace? Jsou dílem amerických Maxlider Brothers Customs...

Terénní Bronco vyráběl Ford v letech 1965-1996 celkem v pěti generacích. A my už napjatě čekáme na detroitskou premiéru té šesté. Auta jsou hodně známá i v Evropě, i když se vyráběla jen v USA a montovala ve Venezuele a Austrálii. U Gateway Bronco v Illinois vzniká aktuálně první generace na základě licence. Samozřejmě se ve Státech najde i několik firem, které originál zrenovují, případně z něj vytvoří restomod dle přání zákazníka. Nebo jakoukoli jinou generaci.

Jenže žádné Bronco nikdy nebylo čtyřdveřové. To se rozhodli změnit specialisté na tyto vozy Maxlider Brothers Customs ve spolupráci s MJR Industries. Auta natáhli, přidali druhý pár dveří a zbylo místo i na další řadu sedadel, celkově třetí. Jde tedy vlastně o novostavby s množstvím původních dílů, laik by si na první pohled ovšem mohl myslet, že Ford mezi léty 1965 a 1977 něco takového skutečně vyráběl. Do reality jej přivede podrobnější pohled. Působivé Bronco dostalo do světel ledky, má vytažené blatníky a moderní kola s pořádnými off-roadovými pneumatikami BF Goodrich.

Srdcem teréňáků je přeplňovaný pětilitrový V8 s výkonem 500 kW (679 k). Jde o Coyote vyladěný u Roushe a postrádá turbo, doping obstarává klasický kompresor, tedy hezky mechanicky. Modernu prozrazuje i použití šestistupňové přímo řazené převodovky. Mechanika s pohonem všech kol byla zmodernizována díly od Yukon Gear & Axle a Wildhorses 4x4, zesílený podvozek dostal kotoučové brzdy na obě nápravy.

Přestavěný ford je vybaven masivním ochranným rámem, který byl také náležitě prodloužen a jsou v něm mimochodem umístěny i reprobedny audia WetSounds, respektive na liště ve střední části klece. Čalounění sice vypadá retro, ale hnědou kůži doplňuje světlejší semiš, takovou kombinaci byste v 60. a 70. letech hledali marně. Na středové konzole se skví displej informačního zařízení, i vnitřní osvětlení se skládá z modrých diod.

Jediným nedostatkem je tak velikost zavazadelníku, kam se bagáž pro tolik lidí rozhodně nevejde. Správný dobrodruh je může připevnit na rám. Tohle auto zrovna není moc praktické, byť rezerva klasicky na zádi nechybí. Ale koho to vlastně zajímá? Vždyť dílo Erika a Krise Maxliderů i jejich kolegů vypadá úžasně... První modrý exemplář, původem z roku 1966 byl hotov už loni pro známou výstavu SEMA. Na objednávku stavějí další v šesti- či sedmimístné konfiguraci.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)