Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Ranger: Nová generace není jen na práci

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (10)
Na autosalonu v Sydney se představuje zcela nový Ford Ranger. Podobně jako příbuzná Mazda BT-50 i on nastupuje s novým designem a technikou.

Ford Ranger přichází se zcela novým designem karoserie i interiéru. Na rozdíl od sesterské Mazdy se nesnaží o sjednocení svého vzhledu s osobními modely a zachovává si svébytný design. I přesto ale působí mnohem civilnějším dojmem a především díky svým hlavním světlometů a masce chladiče se vzhledově přibližuje severoamerickým crossoverům, SUV a také pick-upům série F.

Interiér nového Rangeru na rozdíl od dosavadního provedení nabídne více prostoru všemi směry. Design palubní desky, středové konzoly a výplní dveří zcela opustil strohost užitkového vozu. Stejně jako v případě sesterské Mazdy BT-50 i ve Fordu potěší nového umístění madla ruční brzdy na středové konzole. Tiskové materiály vyzdvihují vedle nabídky prostoru i použité materiály a upozorňují na skutečnost, že v kabině verze Double Cab je celkem 20 úložných prostorů.

Prodej nového Rangeru má probíhat na 180 trzích po celém světě. Automobilka prozatím uvolnila fotografie provedení se čtyřdveřovou kabinou, ale dočkáme se hned tří karosářských verzi. Právě představený Double Cab, tak doplní ještě prodloužená čtyřmístná a krátká dvoumístná kabina. Vedle toho budou zákazníci moci vybírat z pohonů 4x2 a 4x4. K dispozici mají být dvě verze světlé výšky a celkem pět stupňů výbavy.

V případě techniky je Ford mnohem sdílnější než Mazda. Již při představení Rangeru je tedy jasné, že nabídka pohonných jednotek bude obsahovat celkem tři nové motory.

Základ představuje vznětový čtyřválec 2,2 Duratorq TDCi s výkonem 110 kW (150 k) a točivým momentem 375 Nm. Zájemce o vyšší výkon uspokojí pětiválec 3,2 Duratorq TDCi s výkonem 147 kW (200 k) a točivým momentem 470 Nm. Pro vybrané trhy bude určen zážehový 2,5litrový čtyřválec o výkonu 122 kW (160 k). Ten bude k dispozici v provedení E100 FlexFuel a CNG nebo LPG.

S novými motory budou spolupracovat i nové převodovky. Šestistupňová automatická převodovka Ford 6R80 nabídne režimy Normal a Sport. Druhý z nich umožní řidiči sekvenční řazení pohyby voličem převodovky vpřed nebo vzad. Systém Grade Control Logic automaticky podřazuje při jízdě z kopce, podle toho jak velký tlak je vyvíjen na brzdový pedál. Nová automatická převodovka bude k dispozici s pohony 4x2 i 4x4.

Zájemce o manuální řazení uspokojí šestistupňová převodovka Ford MT82, která je určena pro nové diesely. Vozy s touto převodovkou budou vybaveny indikátorem optimálního rychlostního stupně. Zážehový motor bude standardně spolupracovat s pětistupňovou manuální převodovkou Ford MT75.

Všechny Rangery s pohonem všech čtyř kol jsou nově vybaveny elektronicky připojitelným pohonem předních kol, jehož ovladač je umístěn na středové konzole. U vybraných verzí se zaměřením na jízdu v terénu bude k dispozici elektronická uzávěrka diferenciálu nebo diferenciál s omezeným prokluzem.

Rozvor Rangeru stojícího na zcela nově navrženém šasi se prodloužil na 3220 mm. Rozchod kol se u verzí s pohonem všech čtyř kol rozšířil na 1560 mm a u provedení 4x2 dokonce na 1590 mm. Pro srovnání si můžeme připomenout, že končící Ranger má rozvor 3000 mm a rozchod kol 1475 mm vpředu a 1470 mm vzadu. Světlá výška vzrostla z 207 mm na 232 mm.

Ford při představení nového Rangeru zveřejnil i vnitřní rozměry korby u verze Double Cab. Na délku nabídne 1549 mm a na výšku od podlahy po okraje bočnic 511 mm. Maximální šířka korby je 1560 mm a mezi podběhy zadních kol se zužuje na 1139 mm.

Bezpečnostní výbava nového Rangeru nabídne vedle ABS, ESP, EBD a TCS i další systémy. Trailer Sway Control má na starosti stabilitu soupravy při tažení přívěsu. Adaptive Load Control optimalizuje funkce ESP, ABS a trakční kontroly TCS při nerovnoměrném rozložení nákladu ve vozidle. K dispozici budou také zadní parkovací senzory a kamera sledující prostor za vozem při couvání.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (10)
Avatar - Glaukos
17. 10. 2010 13:22
Re: EU
Jak si přišel, že je z Ameriky?, tohle je "globální Ranger" do Ameriky nepůjde a americký RAnger je úplně něco jiného
Avatar - pelikoš
17. 10. 2010 13:02
Re: Ranger
tak určitě mnohem hezčí,nežli mazda a amaroun,ale stále nedosahuje designu nissanu navara.premiant třídy je nissan navara... ;-)
Avatar - twistedTSD
17. 10. 2010 11:54
Re: EU
mně se jen nechce věřit, že by nám ford konečně dopřál nějakou ochutnávku z Ameriky... :-) vypadá výborně :yes:
16. 10. 2010 21:02
Re: Ranger
Zatim neprodává, ale jednou třeba bude... zatím nechtějí asi "konkurenta" pro F150.
Avatar - Glaukos
16. 10. 2010 17:47
Re: EU
měla by, už je aplikovaný globální design, takže nevidím důvod na změnu