Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Shelby GR-1: nová Cobra je na cestě

Ondřej Láník
Diskuze (21)
Ford představil studii Ford Shelby GR-1 na soutěži automobilové krásy Pebble Beach Concours d'Elegance.


Spolupráce Carola Shelbyho a Fordu byla zahájena před více než 40 lety s cílem stavět silné sportovní vozy. Nedávno byla spolupráce oprášena a během minulé severoamerické autosalonové sezóny byl jednou z hlavních star stánku Fordu koncept Ford Shelby Cobra. Včera představená studie Ford Shelby GR-1 je dalším krokem Fordu na cestě k vybudování sportovního image značky, na které zapracoval už Ford GT.

Dvoudveřový dvoumístný automobil s motorem vpředu vychází z Fordu GT, který se již v omezené sérii vyrábí. Design studie je směsicí retroprvků v duchu legendární Cobry (mohutný vstupní otvor na přídi), designu Fordu GT a našli bychom snad i něco z jemných linek britských vozů Aston Martin. Dlouhá kapota má za dvěma otvory, které odvádějí chladící vzduch, dva podlouhlé prolisy, pod kterými se schovává sání mohutného motoru V10. Ostře řezaná Kammova záď dodává siluetě vozu dynamiku. Nemohou chybět dva pruhy táhnoucí se od kapoty přes střechu až k zádi vozu.

Design z Kalifornie, technika z Michiganu

Ford Shelby GR-1 je dílem mladého designera George Saridakise, který působí ve Fordu teprve od roku 2000. Automobil s vnějšími rozměry 4413 x 1834 x 1168 mm má rozvor 2540 mm, je obut do pneumatik 275/40 R19 (vpředu) a 345/35 R19 (vzadu). Pod kapotou je vidlicový desetiválec Ford o objemu 6,4 l. Jeho maximální otáčky sahají k metě 7500 min-1, nejvyšší výkon činí 444 kW při 6750 ot./min a točivý moment má maximum 679 Nm při 5550 ot./min.

O dalším osudu studie Ford Shelby GR-1 se tisková zpráva automobilky nezmiňuje, ale dokázal-li Ford přivést na svět malosériovou výrobu GT, nová Cobra Shelby by nemusela být zase tak velký problém.

Ondřej Láník
Diskuze (21)