Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Transit Connect: Výroba v rumunské Craiově zahájena

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
8. září 2009 sjel z nové montážní linky továrny Fordu v Craiově první sériový Transit Connect s visačkou Made in Romania.

První lehký užitkový Transit Connect vyrobený na zdejší lince byl darován Oblastní nemocnici v Craiově. Další vozy pak zamíří k prodejcům značky Ford v Rumunsku. Střednědobé plány automobilky s modrým oválem ve znaku nicméně počítají s vývozem většiny místní produkce tohoto modelu zejména do zemí střední a východní Evropy.

Tento den byl dalším významným milníkem v historii závodu v Craiově a dokazuje, že plníme svůj slib – transformovat Craiovu v moderní výrobní podnik, řekl John Fleming, prezident a generální ředitel Ford of Europe. Zároveň potvrdil, že vedle Transitu Connect se v blízké budoucnosti bude v Craiově rovněž vyrábět zatím blíže neurčený nový model malého automobilu. Nepůjde přitom o Ka ani o Fiestu. Nejčastěji se mluví o novém MPV B-MAX, které by se mělo zařadit do portfolia Ford pod populární C-MAX.

Dalším produktem této továrny má být maloobjemový zážehový agregát z globální rodiny úsporných motorů EcoBoost. Přesné načasování zahájení produkce obou novinek bude oznámeno ještě letos. Po dosažení plné kapacity bude závod v Craiově vyrábět až 300.000 vozidel a stejný počet motorů ročně. Práci zde nalezne přibližně 7.000 lidí.

Již od března 2008, kdy jsme se stali vlastníky továrny, začal náš tým usilovně pracovat na tom, abychom zde dosáhli světových standardů kvality a efektivity výroby. Po dokončení modernizace a spuštění výroby na plnou kapacitu bude splněn náš závazek proinvestovat zde 675 milionů eur, řekl Fleming.

Ford vyjádřil zájem využívat v co největší míře místních dodavatelů a služeb. Kromě spolupráce s těmito subjekty, instalace nových výrobních zařízení a modernizace celé infrastruktury věnovala evropská odnož amerického koncernu značné úsilí zácviku zaměstnanců. Někteří z nich pracovali po nějakou dobu v jiných závodech automobilky Ford, aby načerpali potřebné znalosti, a naopak řada zaměstnanců Fordu z celé Evropy se na jistý čas vypravila do Rumunska proškolit své nové kolegy. Dosud bylo vypsáno na 380 různých školicích programů.

Historie společnosti Ford v Rumunsku se datuje až do třicátých let minulého století, kdy jsme zde zřídili obchodní kancelář a výrobní závod. Třiasedmdesát let poté, co jsme v této zemi poprvé začali vyrábět, se znovu vracíme, dodal Fleming.

Na závěr poznamenejme, že radikálně zmodernizovaný závod v Craiově prošel za bezmála tři desítky let své existence poměrně velkými změnami. Vznikaly zde automobily Oltcit ve spolupráci s francouzským Citroënem, které znali i motoristé v bývalém Československu. Šlo o třídveřovou verzi malého Citroënu Visa. Po roce 1989 Citroën ze společného podniku vystoupil a značka vozů byla změněna na Oltena. V polovině devadesátých let se našel kupec v podobě jihokorejské firmy Daewoo, výroba původních modelů doběhla pod názvem Rodae (zkratka z Romanian Daewoo) a poté továrnu opouštěly vozy řady Nexia/Cielo.

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
10. 9. 2009 18:39
Transit Connect
Transit Connect v US. :yes: