Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Transit Supersportvan 3,2 TDCi (147 kW, 470 Nm)

David Bureš
Diskuze (0)
Nejnovější rychlý Transit Supersportvan kombinuje krátký rozvor a pětiválcový turbodiesel.

Ford pokračuje v trendu rychlých dodávek, pro letošní autosalon užitkových vozidel v Birminghamu si připravil jednokusový Transit Supersportvan.

Transit Supersportvan pohání 3,2litrový vznětový pětiválec Duratorq TDCi s výkonem 147 kW (200 koní) a točivým momentem 470 Nm v rozmezí 1700-2500 min-1. Motor je běžně používán v 4,25tunovém Transitu Jumbo, ve verzi Supersportvan je kombinován s šestistupňovou převodovkou.

Základem rychlé dodávky je Transit 260, což je nejkratší nabízená varianta této dodávky. Podvozek doznal jen minimálních změn.

Automobil se proti běžným Transitům liší upraveným předním nárazníkem a bočními prahy, dvojitou koncovkou výfuku, koly a rozšířenými podběhy. Kola jsou hliníková, pneumatiky mají rozměr 235/45. Kapota dodávky se pyšní dvojicí „rychlých“ pruhů.

Ve výbavě rychlého Transitu jsou prvky nabízené pro běžnou verzi – airbagy, dešťový senzor, přední mlhovky a ochrannou sadu nákladního prostoru. Dále nechybí kožené sedačky, satelitní navigace FX s 5palcovou barevnou obrazovkou, diodové denními světlomety a diodové osvětlení nákladového prostoru.

Transit Supersportvan pokračuje v historii rychlých dodávek od Fordu, která se datuje do roku 1971. Tehdy byl v Brands Hatch představen Transit Supervan I, postavený na základech slavného modelu GT40. Rychlou dodávku poháněla pětilitrová V8, díky které zvládla rychlost 241 km/h.

V roce 1984 byl postaven Supervan II na základech dalšího závodního modelu, C100. Dodávka s motorem DFY Cosworth V8 jela v Silverstone rychlostí 286 km/h.

Supervan III z roku 1995 s upravenou karoserií poháněl 3,5litrový vidlicový osmiválec Cosworth z monopostu formule 1. Výkon dodávky byl 478 kW (650 koní) v 13.000 min-1, což je více než u dvanáctiválcového supersportu Lamborghini Murciélago LP640.

Tuto dodávku Ford prezentoval až do roku 2001, v průběhu let byl osmiválec vyměněn za stejně silný šestiválec. Jeho výkon byl na zadní kola přenášen skrze převodovku Hewland.

Transit World Rally z přelomu tisíciletí pak poháněl 2,4litrový Duratorq DI s výkonem 121 kW a maximálním točivým momentem 410 Nm. Dodávka s karbonovými prvky karoserie a odstrojeným interiérem zvládla akceleraci 0-100 km/h za 8 s a jela až 209 km/h.

David Bureš
Diskuze (0)