Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford v Paříži 2004

Ondřej Šuch
Zřejmě nejočekávanější novinku v Paříži – model Focus – předvedl Ford v neuvěřitelných pěti karosářských variantách.

Focus

Zatímco uvedení třídveřového a pětidveřového hatchbacku bylo ohlášeno, ukázala značka veřejnosti ještě sedan a navíc studii Vignale s pevnou skládací střechou.

Statická prezentace odhalila to, co se dalo tušit z fotografií: Nová generace Focusu ubrala z extravagance a výrazně přidala na kvalitě. Patrné je to zvláště v interiéru, ze kterého zmizely typické překrývající se oblouky a naopak nastoupily o řád pohlednější plasty, známé už z verze C-Max. Místa je subjektivně více zvláště na zadních sedadlech a navzdory více skloněné zádi u hatchbacků neubylo prostoru pro hlavu. Kombi připomíná stylingem zádě koncernového sourozence Volvo V50 a podle našeho názoru jde o velmi vážného soupeře Octavie Combi – i co do estetiky. Pro mnohé překvapivě pohledný je i v Čechách nepříliš prodávaný, zato v USA masově oblíbený sedan.

Nová generace Fordu Focus bude na českém trhu představena pravděpodobně v únoru 2005, ceny jsou velkou neznámou. První jízdní dojmy s hatchbacky a kombi přineseme koncem příštího týdne.

Focus Vignale Concept

Při tvorbě módní verze CC pro modelový rok 2006 se Ford výjimečně neobrátil na svého dvorního karosáře Ghia, ale na konkurenta Vignale, blízkého srdcím českých patriotů autorstvím Tatry 613. Ten dokázal, že ve stínu jedniček typu Giugiaro, Ital Design či Pininfarina spočívá zcela neprávem a v citlivém kontrastu ke strohé nadčasové přídi Focusu II stvořil vyváženou protáhlou nízkou záď (trochu připomínající Renault Mégane CC. Vystavené 2+2 místné coupé-cabrio charakterizuje kromě elektricky skládací střechy i čalounění luxusně působící krémovou kůží, jemně doladěnou hliníkovými doplňky uvnitř i zvenčí.

<

Ondřej Šuch