Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Frankfurt živě: BMW Z4 Coupé

Ondřej Láník
Diskuze (49)
Na stánku BMW je pro domácí publikum překvapením dvoudveřové kupé odvozené z roadsteru Z4. Studie BMW Z4 Coupé má na rozdíl od mnoha jiných budoucnost takřka jistou. Na trh totiž tento automobil příjde v létě 2006.

Na stánku BMW je pro domácí publikum překvapením dvoudveřové kupé odvozené z roadsteru Z4. Studie BMW Z4 Coupé má na rozdíl od mnoha jiných konceptů budoucnost takřka jistou. Na trh totiž tento automobil příjde v létě 2006.

Kupé klasických tvarů, které vycházelo z roadsteru jsme v portfoliu BMW zaznamenali naposledy před lety, když ještě německým silnicím vládly modely Z3 a Z3 Coupé. Stejný scénář je na programu i nyní. Chris Bangle opět vytáhl cosi z šuplíku plného nápadů a milovníkům modrobílé roztočené vrtule v logu bavorské automobilky se rozbuší v samostatném pavilonu BMW na IAA srdce.

Pohon studie obstarává jeden z nejvyspělejších řadových šestiválců současné automobilové produkce, ten, který naposledy vzbudil pozornost automobilového publika když se objevil v nejmenší řadě BMW 1. Třílitrový motor o výkonu 195 kW při 6650 ot./min a točivém momentu 315 Nm mezi 2500 a 4000 ot./min je vpředu samozřejmě uložen podélně a pohání zadní kola. Rozvodovka má kratší stálý převod, takže hodnoty zrychlení budou lepší než v případě roadsteru.

Zrychlení z klidu na 100 km/h bude trvat přibližně 5,7 s, nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Studie přijela do Frankfurtu na devatenáctipalcových kolech, interiér je vyveden v kombinaci béžové a černé barvy, s rozsáhlou aplikací kůže a hliníkovými doplňky. Zavazadelník blíže nespecifikovaného objemu je přístupný rozměrným vzhůru výklopným víkem. Golfisté však prý mohou být klidní, neboť zavazadlový prostor s rezervou pojme 2 bagy s holemi.

Karosérie, na níž se opět rozehrává důmyslný koncert konvexních a konkávních křivek a ploch, má být podle výrobce výrazně tužší než u otevřeného Z4, což nahrává myšlenkám o ideálních jízdních vlasnostech a pocitech odpovídajících firemnímu sloganu.

V přípravě je také verze Z4 M s šestiválcem z BMW M3. BMW Z4 Coupé je podle Auto Motor und Sport jednoznažně namířeno proti novému Porschi Cayman, na rozdíl od něj však bude údajně uzavřená verze levnější než roadster.


Jako vždy připravujeme i letos rozsáhlou přílohu z frankfurtského autosalonu čítající přes 1500 fotografií, zajímavá videa, čtivý popis novinek a plakáty. Na výstavišti pro vás vyfotografujeme nejen krásná auta, ale také krásné modelky a možná se dočkáte i nějakého překvapení. Nezapomeňte proto sledovat Auto.cz.

Ondřej Láník
Diskuze (49)
12. 9. 2005 18:32
Re: TAHLE KÁRA
Komplet mi to vypadlo z oka, teda mimo jedničky a Z4. Jízda bude super, to je jasné. :yes:
12. 9. 2005 18:21
Re: TAHLE KÁRA
Ani náhodou.... ;-)
12. 9. 2005 18:14
Re: TAHLE KÁRA
Souhlasím s hodnocením Caymanna. Bude nádherný, četl jsem někde testík... jedna báseň. Oproti tomuhle dravci je Caymann více uhlazený (vizuálně), to denní použití si zapamatuju, proberu to s manželkou. Cenově myslím bude výš než tohle coupe. Caymann je opravdu povedený. Tohle je pro větší drzouny... ;-) :yes: P.S. opakovaně jsem si četl co píšeš o Bangleovi... napsal jsi to moc pěkně :yes:
12. 9. 2005 17:19
TAHLE KÁRA
brácho s tebou asi na tobogán do Bybylonu v Liberci nikdy nepojede. Protože tohle je auto přesně pro toho týpka, co to včera rozjel z bejvalým parťákem, když ho po deseti létech natrefil na rohu, tam, jak často tankuje. Sebe i svou Z4 coupé... Tohle je dokonalá porce drzosti, nadhledu a neokázalého životního stylu. Na tohle auto, brácho, musíš mít... teda měl bys mít. Tohle auto vyžaduje chlapa, kterej ví, co to znamená, když se dáma za sebou dvakrát podívá na svoje levý zápěstí... Tohle auto vyžaduje rozhodnej pohled a porci improvizace tam, kde většina šamstrů začíná svou píseň o sbírce motýlů... Tohle auto je Berreta v tvý dlani. Čeká jen na to, až zasuneš zásobník a zcvakneš závěr... Neskutečný dělo.