Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Frankfurt živě: Fordy Fiesta a Fusion v novém

Ondřej Láník
Diskuze (14)
Fiesta je okatější, Fusion zase hranatější. Oba malé modely prodělaly důkladnou plastiku, zásadní proměnou prošel také interiér...

Fiesta je okatější, Fusion zase hranatější. Oba malé modely prodělaly důkladnou plastiku, zásadní proměnou prošel také interiér...

Fiesta je okatější

Modernizovaná Fiesta – včetně nejnovějších modelů ST a Sport – má nově řešenou přední část nově utvářenou širokýma „očima“ výrazných reflektorů. Designeři přitom ve společném tělese reflektoru oddělili tři samostatné sekce: Hlavní světlomety, parkovací světla a směrová světla. Všechny tři reflektory jsou navíc přizdobeny chromovaným prstencem.

Stylisticky nově řešená je také maska chladiče i její výplň, horní a spodní část „grilu“ se doplňuje s předním nárazníkem, který nyní ohraničuje boky masky chladiče. Pozměněná je i spodní část nárazníku, které dominují dramatické křivky. U modelů v nižších stupních výbavy jsou nárazníky v šedé barvě, zatímco modely ve vyšších stupních výbavy je mají vyvedené v barvě karoserie. Do nárazníku jsou začleněna nová kruhová světla do mlhy.

Stylisté přetvořili i zadní partie Fiesty a i tady šlo především o změnu světel. Podobně jako hlavní světlomety, také koncová světla Fiesty jsou složená ze samostatných reflektorů po společným krytem. Tradiční žebrovaný kryt koncových světel byl u modernizované Fiesty vystřídán moderním hladkým krytem, efektní vzhled umocňují chromované detaily.

Fiesta dostala také nový zadní nárazník, který je výrazněji tvarovaný (zejména v dolní části) a obkružující koncová světla. Velmi efektní jsou boční tvarované doplňky karoserie, které se již dříve představily u modelů Fiesta ST. Nyní je dostávají jak třídveřové, tak i pětidveřové Fiesty.

Fusion hranatější

Zásahy stylistů jsou velmi dobře patrné na přední části Fusionu, který stále nese pravoúhlé světlomety, zcela odlišné od světlometů modelu Fiesta. Do horní části světlometů jsou začleněna oranžová směrová světla, která vyplňují celou horní čtvrtinu světlometu. Nově tvarovaný přední nárazník má integrovaný dolní lem, připomínající malý spojler, a jsou do něj zasazeny světla do mlhy s chromovanou základnou. Nejvýraznějším prvkem přední části vozu je však bezesporu nová maska chladiče.

Větší a výraznější boční ochranné lišty dotvářejí celkově robustní styling modelu Fusion – lišty se táhnou až do předních a zadních nárazníků. Sdružená koncová světla jsou kryta červeným plastem, dřívější kombinovaný reflektor vystřídala zdvojená couvací světla a světla do mlhy.

Jak Fiesta, tak i Fusion ve vyšších stupních výbavy mají nyní kryty vnějších zpětných zrcátek a kliky dveří v barvě karoserie. Zákazníci mohou také vybírat z bohatší škály kol a krytů kol – v nabídce jsou dva nové kryty patnáctipalcových ocelových kol pro Fiestu a nová patnáctipalcová litá kola pro Fusion a čtrnáctipalcová litá kola sedmipaprskového designu pro Fiestu Ghia.

Obohatila se i barevná škála, ve které se objevily čtyři nové výrazné laky: „Viola“ a „Tango“ (pro Fiestu i Fusion), „Apple“ (pouze pro Fiestu) a „Spanish Olive“ (pouze pro Fusion).

Nové interiéry pro malá dvojčata

Hlavní změnou v interiéru modernizovaných modelů Fiesta a Fusion jsou jejich nové palubní desky, obsahující lépe čitelné přístroje a zcela nový audiosystém. Novinkou je i dvoudílná struktura palubní desky.

Horní část palubní desky je krytá měkkým materiálem. Návrháři se soustředili i na barevný koncept interiéru a nabídli zákazníkům mnohem bohatší škálu kombinací barev, vzorů a materiálů. Výsledkem je celá škála možných variant barevného ladění vnitřního prostoru vozu.

Horní oblá část palubní desky se dodává ve čtyřech barvách: Modré Passion, červené Coral a šedé Pewter v případě Fiesty, resp. fialové Iris a cínově šedé Pewter v případě Fusionu. Spodní část palubní desky může být buď světlá nebo tmavá.

Zcela nová je nabídka čalounicích materiálů sedadel – v nabídce je celkem dvanáct různých kombinací pro Fiestu a deset pro Fusion.

Zásadní novinkou přístrojového štítu jsou nové, velmi dobře čitelné analogové přístroje. Ručky přístrojů jsou bíle orámované, ciferníky mají bílé číslice na černém pozadí, přičemž provedení číslic vytváří třírozměrný efekt.


Jako vždy, připravujeme i letos rozsáhlou přílohu z frankfurtského autosalonu čítající přes 1500 fotografií, zajímavá videa, čtivý popis novinek a plakáty. Na výstavišti pro vás vyfotografujeme nejen krásná auta, ale také krásné modelky a možná se dočkáte i nějakého překvapení. Nezapomeňte proto sledovat Auto.cz.

Ondřej Láník
Diskuze (14)