Frankfurt živě: Hyundai ix35 – První dojmy
Design Hyundaie ix35 je robustní a dynamický. Díky robustní stavbě, výrazným prolisům, malým bočním oknům a netradičnímu členění masky chladiče je nové kompaktní korejské SUV přesným opakem předchozího Tucsonu. Design předních světel protažených daleko do blatníků navíc dává vzpomenout na styling prémiového Infiniti.
Pozice na místě řidiče je typicky SUVéčkovsky vysoká, i při umístění sedadla do nejnižší možné polohy. Volant s tlustým věncem se příjemně drží, výtku si od nás naopak vysloužila středová loketní opěrka. Ta je příliš krátká a umístěná až vzadu mezi předními sedadly. Samotný loket o ni sice opřít lze, schránka pod opěrkou ale bude za jízdy špatně přístupná.
Přístroje jsou rozděleny do dvou hlubokých tubusů krytých průhledným plastem. Mezi tubusy se nacházejí zbývající kontrolky a displej palubního počítače – tato část přístrojového štítu už ale krytá není. To nás velmi překvapilo, mimo Toyoty Urban Cruiser takové řešení u žádného jiného auta nepamatujeme. U auta teto kategorie nepotěší automatický dojezd elektrického stahování oken jen na místě řidiče.
Výhled z ix35 je z těch horších. Čelní okno je velké, v běžném provozu ale budou značnou komplikací masivní a velmi skloněné A sloupky. Výhled dozadu a šikmo vzad je velkou slabinou nového Hyundaie. Kvůli výrazně stoupající spodní hraně oken a malým okýnkům mezi silným C a D sloupkem není z místa řidiče tímto směrem téměř vůbec vidět. Při pohledu dozadu také velmi vadí sice komfortní, ale rozměrné hlavové opěrky v zadní řadě. Situaci zachraňují alespoň velká zpětná zrcátka, která pokrývají velký prostor, ix35 má také v záloze parkovací asistent s kamerou.
Abychom ale jen nekritizovali – u ix35 je znát velký posun vpřed co do kvality materiálů použitých v interiéru a designu. Silnou stránkou je také prostor na zadních sedadlech. Sedáky jsou umístěné na SUV velmi nízko, jen o pár centimetrů výš než v přední řadě. Pozitivním přínosem je snadné nastupování dozadu a dostatek místa v oblasti hlavy – níže umístěná sedadla účinně kompenzují důsledky klesající střechy. Dva pasažéři mají také dostatek místa na šířku, na rozdíl od jiných kompaktních SUV si také dokážeme představit obstojný komfort při plném obsazení interiéru. Výhled ze zadních sedadel je velmi omezený, na vině je již zmíněná stoupající spodní hrana oken a nízký posaz.
Zavazadlový prostor má pravidelný tvar a je dobře přístupný. Nákladová hrana ve výšce 72 cm je na přijatelné úrovni, větší Santa Fe ji má o 2 cm výše. Délka zavazadelníku je 89 cm. Kdo hledá SUV, které pojme velký naklad, měl by se u Hyundaie poohlédnout raději po Santa Fe, které nabídne v tomto směru o 14 cm více. Šířka mezi podběhy je 103 cm, nakládací otvor je ale širší takže manipulace s nákladem by měla být bezproblémová.
Pod kapotou ix35 pracuje jeden z celkem čtyř čtyřválcových agregátů a novinek je zde celá řada! Slabší benzinový motor 1,6 GDI vybavený start/stop systémem poskytuje nejvyšší výkon 103 kW, zatímco silnější dvoulitr Theta-II disponuje výkonem 122 kW. Nabídku vznětových motorů otevírá agregát U-II o objemu válců 1,7 litru a výkonem 85 kW, zákazníci vyžadující silnější vznětovou jednotku pak mají na výběr mezi dvěma výkonovými verzemi motoru R 2.0 a to se 135 a 100 kW.
Oba dvoulitrové agregáty bude možno pořídit s pohonem všech kol, slabší benzinový i naftový motor bude v prodeji až v listopadu příštího roku.
V souladu s moderními trendy se i tady k ukazatelům rychlosti a otáček motoru přidal i „ECO indicator“, tedy ukazatel ekonomičnosti daného jízdního režimu. Počítač vyhodnotí dostupná data a řidiči rozsvítí buď zelenou, bílou nebo červenou LED a zároveň ho blikáním počítadla kilometrů upozorní na vhodnost přeřazení na vyšší převodový stupeň.