Frankfurt živě: Škoda Fabia Combi - kompletní informace, nové foto, vnitřní rozměry
Nabídka motorů bude zahrnovat tři zážehové pohonné jednotky, 1,2 12V HTP/51 kW, 1,4 16V/63 kW a 1,6 16V/77 kW, a tři vznětové agregáty 1,4 TDI PD/51 kW, 1,4 TDI PD/59 kW a 1,9 TDI PD/77 kW. Schází tedy nejslabší motor z Fabie hatchback 1,2 HTP/44 kW. Všechny motory pracují s pětistupňovou manuální převodovkou. Na přání je možno verzi 1,6 16V/77 kW vybavit také šestistupňovou automatickou převodovkou Tiptronic. Pro oba výkonnější vznětové motory – 1,4 TDI PD/59 kW a 1,9 TDI PD/77 kW – je k dispozici také filtr pevných částic.
Škoda Fabia Combi I vs. Fabia Combi II | Fabia Combi I | Fabia Combi II | Rozdíl |
Délka [mm] | 4232 | 4239 | +7 |
Šířka [mm] | 1646 | 1642 | -4 |
Výška [mm] | 1452 | 1498 | +46 |
Rozvor [mm] | 2462 | 2462 | 0 |
Zavazadlový prostor [l] | 426/1225 | 480/1460 | +54/+235 |
Nová Fabia Combi je ve srovnání s předchozím provedením o 7 mm delší, o 4 mm užší a o 46 mm vyšší. Délka činí 4239 mm, šířka 1642 mm a výška 1498 mm.
O 54 litrů větší je zavazadlový prostor se základním objemem 480 litrů. Při sklopených zadních sedadlech činí jeho objem 1460 litrů. To odpovídá nárůstu o 235 litrů oproti předchozímu modelu. Zavazadlový prostor je navíc také nejdelší ve svém segmentu – mezi pátými dveřmi a opěradly zadních sedadel je vzdálenost 959 mm.
Praktické vlastnosti
Vedle nového designu, který navazuje na model hatchback, nabízí nový model také několik praktických a komfortních prvků. Mezi jeho silné stránky patří především prostor pro cestující na zadních sedadlech, větší zavazadlový prostor (480 l/1460 l), množství odkládacích prostorů a materiály použité v interiéru .
Zavazadlový prostor je zakryt polosamočinným roletovým krytem, který nalezneme i ve větším modelu Octavia Combi. Lehký dotyk lokte stačí k automatickému svinutí rolety do jejího pouzdra. Při nakládání je to podstatná výhoda, která zvyšuje pohodlí. Kromě toho lze zavazadlový prostor upravit pomocí příslušenství tak, aby odpovídal požadavkům zákazníka. V nabídce jsou také systémy pro zajištění nákladu, které bezpečně přidrží na určeném místě převážené předměty a ochrání je před poškozením. Vodovzdorné podlahové koberce umožňují čistou přepravu horských kol po túře za špatného počasí nebo potápěčské výstroje. Pořádek v zavazadlovém prostoru umožní udržet variabilní odkládací schránky, které lze upevnit téměř jedním pohybem ruky. Madlo na vnitřní straně pátých dveří ulehčuje svým ergonomickým tvarem jejich zavírání, chrání zápěstí a zabraňuje přiskřípnutí ruky. Plochá konstrukce zadní klikové nápravy umožnila vytvořit nízkou a rovnou podlahu zavazadlového prostoru. Nakládání proto nepřekážejí žádné rohy ani hrany a snadnější manipulaci se zavazadly usnadňuje nízká nakládací hrana ležící 637 mm nad vozovkou. Podlaha zavazadlového prostoru je několik centimetrů pod úrovní nakládací hrany a po sklopení druhé řady sedadel nevznikne zcela rovná ložná plocha.
Motory
V nabídce zážehových motorů jsou tři známé agregáty. Proti Fabii schází základní tříválec s dvouventilovou technikou rozvodu.
Škoda Fabia Combi - zážehové motory | |||
Motor | 1,2 12V HTP (51 kW) | 1,4 16V (63 kW) | 1,6 16V (77 kW) (A) |
Zdvihový objem [cm3] | 1198 | 1390 | 1598 |
Válce/ventily | 3/4 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 51/5400 | 63/5000 | 77/5600 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 112/3000 | 132/3800 | 153/3800 |
Max. rychlost [km/h] | 164 | 175 | 192 (186) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 15,1 | 12,7 | 10,4 (11,8) |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 5,9 | 6,5 | 6,9 (7,5) |
Nabídka vznětových motorů se neliší od Fabie a Roomsteru. Jak vznětové tak zážehové motorizace jsou asi jen o 20 kg těžší než krátká provedení se stejnými motory. Dynamické vlastnosti i spotřeby jsou u Fabie Combi nepatrně horší.
Škoda Fabia Combi - vznětové motory | |||
Motor | 1,4 TDI PD (51kW) | 1,4 TDI PD (59kW) | 1,9 TDI PD (77kW) |
Zdvihový objem [cm3] | 1422 | 1422 | 1896 |
Válce/ventily | 3/2 | 3/2 | 4/2 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 51/4000 | 59/4000 | 77/4000 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 155/1600-2800 | 195/2200 | 240/1800 |
Max. rychlost [km/h] | 164 | 173 | 191 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 15,4 | 13,7 | 11 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 4,8 | 4,6 | 4,9 |
Škoda: značka ve jménu zavazadel
První Octavia Combi to začala a od té doby u všech nových lidových škodovek platilo, že zavazadelník mají nadprůměrně objemný. Nové "malé" kombi je výrazně delší než Roomster, ale ten dokáže zužitkovat větší výšku. Základní objem určený pro zavazadla ve Fabii Combi je větší než u Roomsteru, avšak jen tehdy, když mají cestující maximum prostoru pro nohy (zadní sedadla posunuta vzad). Maximální objem zavazadlového prostoru Fabie Combi je nadprůměrný, ale i tak do Roomsteru vměstnáte více nákladu. Očekáváme, že ceny Fabie Combi budou mezi Fabií a Roomsterem, přesněji, že Roomster bude při stejné motorizaci a výbavě řádově o 25 až 30 tisíc dražší.
Zavazadlové prostory vozů Škoda | ||
Model | Délka vozu [mm] | Zavazadlový prostor [l] |
Fabia | 3992 | 300/1163 |
Fabia Combi | 4239 | 480/1460 |
Roomster | 4205 | 450-530/1780 |
Octavia Combi Tour | 4513 | 548/1512 |
Octavia Combi | 4581 | 580/1620 |
Jak jsou na tom konkurenti? Koho ohrozí nová Škoda Fabia Combi? První pohled na rostoucí konkurenci na trhu malých kombi je v článku Nová Škoda Fabia Combi: nebude na trhu sama (stručné srovnání s konkurencí).
Pro první generaci Fabie Combi se dosud rozhodlo více než 630.000 zákazníků na celém světě. Ve výrobě zůstane minimálně do konce roku 2007.