Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fuso Canter E-Cell ve službách Stuttgartu a společnosti Hermes

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Elektromobily Fuso Canter E-Cell po loňském testování v Portugalsku zamířily do běžného každodenního provozu v Německu.

Na flotilu osmi elektřinou poháněných vozidel, jejichž schopnosti v rámci testovacího programu po dobu jednoho roku využívali zákazníci v Portugalsku nyní od poloviny letošního dubna navazuje nová skupina pěti elektromobilů Fuso Canter E-Cell.

Celkem čtyři vozidla z této pětice bude po dobu dvanácti měsíců využívat město Stuttgart. První dva vozy s hydraulickým sklápěním korby mají být používány při stavbách silnic a úpravách terénu v rámci městských pozemků. Další dva elektromobily jsou vybaveny skříňovou nástavbou a mají sloužit pro dopravu nábytku a další úkoly.

Logistická společnost Hermes do svého vozového parku zařadí jeden elektřinou poháněný Fuso Canter E-Cell. S ním naváže na nedávné testování Mercedes-Benzu Vito E-Cell. Ten byl využíván pro dopravu balíkových zásilek v Berlíně a Hamburku.

V souvislosti se spuštěním nového testovacího provozu vozidel Fuso Canter E-Cell připomíná Daimler Trucks vyhodnocení údajů získaných v loňském roce v Portugalsku, kdy bylo uvedeno, že ve srovnání se stejně výkonnou konveční verzí dosáhl elektromobil úspory provozních nákladů ve výši 64 %. Zároveň došlo s ohledem na současnou produkci elektřiny v Portugalsku ke snížení emisí CO2 o 37 % na jeden vůz.

Vozidla Fuso Canter E-Cell připravená pro roční testovací program v Německu mají rozvor náprav 3400 mm a jejich povolená celková hmotnost je do 6,0 tun, z nichž užitečné zatížení představuje rovná polovina.

K pohonu Fuso Canter E-Cell je využíván elektromotor o výkonu 110 kW (150 k) a točivém momentu 650 Nm, který je umístěn za kabinou v rámu vozidla a prostřednictvím jednostupňové převodovky roztáčí zadní kola. Maximální rychlost, je stejně jako u konvenčních vozidel této hmotností třídy, omezena na 90 km/h.

Potřebnou energii dodávají lithium-iontové baterie s kapacitou 48,4 kWh, které jsou uloženy v pouzdrech po stranách rámu mezi předními a zadními koly. Dojezd na jedno nabití má být přes 100 km a dobíjení na plnou kapacitu ze standardní sítě zabere kolem sedmi, zatímco při použití rychlonábíječky se sníží na jednu hodinu.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)