Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fuso Canter Eco Hybrid vstoupilo do Evropy

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Produkce druhé generace nákladního vozidla Fuso Canter Eco Hybrid se rozjíždí v Portugalsku a zároveň začíná prodej na západoevropském trhu.

Fuso Canter Eco Hybrid vychází z aktuální osmé generace Fuso Canter. Ta se představila nejprve v konvenčním provedení v roce 2010 pro japonský trh a v loňském roce byla uvedena i evropská verze, jejíž výroba probíhá v portugalském Tramagalu.

V letošním roce rozšířilo nabídku verzí modelové řady Fuso Canter provedení 4x4 a ve třetím čtvrtletí letošního roku se rozjíždí produkce verze s hybridním pohonem v portugalském Tramagalu a zároveň byl zahájen prodej na vybraných evropských trzích. Její vývoj probíhal v Japonsku a společnost s ní navazuje na testovací program, do nějž bylo zapojeno zhruba 1200 vozidel Fuso Canter Eco Hybrid, provozovaných v letech 2010 a 2011 v Japonsku, Austrálii, Hongkongu, Irsku a Londýně.

Nový sériový Canter EcoHybrid má celkovou hmotnost 7,5 tuny a má představovat nákladní automobil vhodný pro krátké rozvážkové trasy ve velkých městech a jejich blízkém okolí. Ve srovnání s konvenčním provedení vybaveným pouze vznětovým motorem má mít hybridní verze při městském provozu až o 23 % nižší spotřebu paliva.

K pohonu Canteru EcoHybrid slouží čtyřválcový turbodiesel o objemu 3,0 litru s interním označením 4P10, splňující emisní normu Euro 5. Tato pohonná jednotka disponuje výkonem 110 kW (150 k) a točivým momentem 370 Nm při 1320 až 2840 min-1. Turbodiesel spolupracuje s elektromotorem o výkonu 40 kW (54 k) a točivém momentu 200 Nm. Ten je umístěn mezi spojku a šestistupňovou dvouspojkovou převodovku Duonic. Při své šířce 110 mm představuje elektromotor pouze malý doplněk k celkové délce hnacího ústrojí.

Potřebnou energii poskytují elektromotoru vzduchem chlazené lithium-iontové baterie složené z devíti modelů a umístěné na levé straně šasi mezi přední a zadní nápravou. Tyto baterie mají kapacitu 7,5 Ah a váží jen 63,5 kg.

Vznětový motor a elektromotor mohou pracovat společně nebo nezávisle na sobě. Elektromotor slouží především k rozjezdu a pouze v případě potřeby razantnější akcelerace se k němu přidává konveční turbodiesel. Při ustálené rychlosti pracuje pouze vznětová jednotka, pro kterou je stejné tempo optimální co do spotřeby nafty.

Při zpomalování nebo brzdění slouží elektromotor jako generátor, který přispívá k brzdění vozidla a zároveň přeměňuje kinetickou energii vozidla na elektrický proud, kterým dobíjí lithium-iontové baterie, na něž automobilka poskytuje standardní pětiletou záruku, kterou lze rozšířit na deset let.

Hybridní pohonný systém modelu Canter Eco Hybrid zvyšuje hospodárnost provozu, přispívá ke snížení emisí škodlivých plynů a přitom zvyšuje hmotnost vozidla o zhruba 150 kg ve srovnání s konvečním provedením. V Evropě nabízené Fuso Canter Eco Hybrid má celkovou hmotnost 7,5 t a disponuje nosností až 4845 kg.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)