Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fuso eCanter s čistě elektrickým pohonem slaví úspěch u dopravců

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 2. 2. 2020 • 19:46
15
8
Zobrazit náhledy (15)
Fuso eCanter Fuso eCanter Fuso eCanter Fuso eCanter Fuso eCanter Fuso eCanter Fuso eCanter Fuso eCanter Fuso Ecanter FUSO eCanter

Fuso eCanter má pozitivní zpětnou vazbu od dosavadních provozovatelů. Další sériově vyráběné exempláře i díky tomu míří do služeb nových zákazníků.

Fuso eCanter se ve své současné podobě představilo v rámci IAA 2016 v Hannoveru a koncem června roku 2017 se rozběhla sériová výroba těchto elektřinou poháněných nákladních vozidel pro evropský trh v podniku Tramagal v Portugalsku.

Během druhé poloviny roku 2017 a roku následujícího zamířila vozidla Fuso ECanter do služeb řady společností v Evropě, USA i Japonsku. Mezi první uživatele těchto užitkových elektromobilů se zařadila i společnost DB Schenker, která na přelomu let 2017 a 2018 začala využívat první vozy eCanter v Berlíně.

Dosavadní zkušenosti prvních provozovatelů těchto užitkových vozidel s elektrickým pohonem stojí za skutečností, že jsou v současnosti na evropské půdě využívána v devíti evropských městech v Německu, Velké Británii, Francii, Portugalsku, Nizozemsku a Dánsku. Koncern Daimler AG, pod jehož křídla Fuso eCanter patří, uvádí, že v současnosti je v Japonsku, Spojených státech amerických a Evropě v provozu přes 150 těchto užitkových elektromobilů a zájem o ně mezi dopravci neustále roste.

Mezi nejnovější uživatele vozidel Fuso eCanter se od ledna roku 2020 řadí společnosti Citylogistik a Aarstiderne v dánském hlavním městě Kodani. Předání těchto elektrických nákladních vozidel do služeb provozovatelů se mimo jiné zúčastnil i zdejší ministr dopravy Benny Engelbrecht.

Fuso eCanter je vybaveno elektromotorem o výkonu 129 kW a točivé momentu 390 N.m. Potřebnou energii elektromotoru poskytují kapalinou chlazené lithium-iontové baterie, které jsou rozděleny do šesti samostatných celků, z nichž každý disponuje kapacitou 138 kWh.

Maximální rychlost je i s ohledem na využití ve velkých městech a jejich nejbližším okolí omezena na 80 km/h. Dojezd na jedno nabití se má v závislosti na provedení nástavby, zatížení vozidla a profilu trasy pohybovat okolo 100 km. Nabíjení baterií může při využití rychlonabíječky trvat zhruba 90 minut.

Zdroj: Daimler AG

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
Avatar - speedfred
3. 2. 2020 13:39
Re: 150 dotovaných kousků ...
Tak dizlového Cantera do 3.5t mám a to auto je ďaleko pohodlnejšie ako dodávky. Kľudne by som uživil aj elektro ale tie ceny sú totálny nezmysel. Napr.: obyč Trafic 600t Kč vs Trafic Z.E. 1.5M Kč. Sa asi pos.rali z ryby.
Avatar - Barrichello
3. 2. 2020 12:52
Re: 150 dotovaných kousků ...
Ted trošku reality, místo el. Mišivbuši potkáš na ulici 35 let starej Liaz Dopravního podniku, za ním dýmající Iveco z roku 2007 a dovrší to Avia D90 tak z roku 2010 :-)
A orezlá zakytovaná dodávka Ford Transit tak z roku 2000 co z ní jde mdorý dým.

A když vyrazíš za prahu, potkáš 40 let starej Avia A21 Furgon a hovncuc Pragu V3S za kterou supí hasičská Tatra 148 :-)
Avatar - WinDiesel
2. 2. 2020 20:43
Re: 150 dotovaných kousků ...
Nevím kdo jsi ty ale do blbců si nadávej svojí matičce na kolibě .
Ukázal jsi úroveň.
Vy všichni ekofašisti máte takovou úroveň, jen někdo vyjádří jiný názor a už sprostě nadáváte.
Jdi k šípku slowenskej wocase. (a to není nadávka, to je konstatování)
2. 2. 2020 18:10
Re: 6 x 138 kWh ?
6x138 kWh - nebol by potom ten deklarovaný dojazd trošku malý? Evidentne sa zase vyznamenal kopírovač textu, honosne zvaný redaktorom ACZ - 138 kWh je asi celková kapacita. Na 6 takých blokov by možno ani nestačila nosnosť šasi...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku