Fuso eCanter s čistě elektrickým pohonem slaví úspěch u dopravců
Fuso eCanter má pozitivní zpětnou vazbu od dosavadních provozovatelů. Další sériově vyráběné exempláře i díky tomu míří do služeb nových zákazníků.
Fuso eCanter se ve své současné podobě představilo v rámci IAA 2016 v Hannoveru a koncem června roku 2017 se rozběhla sériová výroba těchto elektřinou poháněných nákladních vozidel pro evropský trh v podniku Tramagal v Portugalsku.
Během druhé poloviny roku 2017 a roku následujícího zamířila vozidla Fuso ECanter do služeb řady společností v Evropě, USA i Japonsku. Mezi první uživatele těchto užitkových elektromobilů se zařadila i společnost DB Schenker, která na přelomu let 2017 a 2018 začala využívat první vozy eCanter v Berlíně.
Dosavadní zkušenosti prvních provozovatelů těchto užitkových vozidel s elektrickým pohonem stojí za skutečností, že jsou v současnosti na evropské půdě využívána v devíti evropských městech v Německu, Velké Británii, Francii, Portugalsku, Nizozemsku a Dánsku. Koncern Daimler AG, pod jehož křídla Fuso eCanter patří, uvádí, že v současnosti je v Japonsku, Spojených státech amerických a Evropě v provozu přes 150 těchto užitkových elektromobilů a zájem o ně mezi dopravci neustále roste.
Mezi nejnovější uživatele vozidel Fuso eCanter se od ledna roku 2020 řadí společnosti Citylogistik a Aarstiderne v dánském hlavním městě Kodani. Předání těchto elektrických nákladních vozidel do služeb provozovatelů se mimo jiné zúčastnil i zdejší ministr dopravy Benny Engelbrecht.
Fuso eCanter je vybaveno elektromotorem o výkonu 129 kW a točivé momentu 390 N.m. Potřebnou energii elektromotoru poskytují kapalinou chlazené lithium-iontové baterie, které jsou rozděleny do šesti samostatných celků, z nichž každý disponuje kapacitou 138 kWh.
Maximální rychlost je i s ohledem na využití ve velkých městech a jejich nejbližším okolí omezena na 80 km/h. Dojezd na jedno nabití se má v závislosti na provedení nástavby, zatížení vozidla a profilu trasy pohybovat okolo 100 km. Nabíjení baterií může při využití rychlonabíječky trvat zhruba 90 minut.
Zdroj: Daimler AG