Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fuso eCanter s čistě elektrickým pohonem slaví úspěch u dopravců

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (8)

Fuso eCanter má pozitivní zpětnou vazbu od dosavadních provozovatelů. Další sériově vyráběné exempláře i díky tomu míří do služeb nových zákazníků.

Fuso eCanter se ve své současné podobě představilo v rámci IAA 2016 v Hannoveru a koncem června roku 2017 se rozběhla sériová výroba těchto elektřinou poháněných nákladních vozidel pro evropský trh v podniku Tramagal v Portugalsku.

Během druhé poloviny roku 2017 a roku následujícího zamířila vozidla Fuso ECanter do služeb řady společností v Evropě, USA i Japonsku. Mezi první uživatele těchto užitkových elektromobilů se zařadila i společnost DB Schenker, která na přelomu let 2017 a 2018 začala využívat první vozy eCanter v Berlíně.

Dosavadní zkušenosti prvních provozovatelů těchto užitkových vozidel s elektrickým pohonem stojí za skutečností, že jsou v současnosti na evropské půdě využívána v devíti evropských městech v Německu, Velké Británii, Francii, Portugalsku, Nizozemsku a Dánsku. Koncern Daimler AG, pod jehož křídla Fuso eCanter patří, uvádí, že v současnosti je v Japonsku, Spojených státech amerických a Evropě v provozu přes 150 těchto užitkových elektromobilů a zájem o ně mezi dopravci neustále roste.

Mezi nejnovější uživatele vozidel Fuso eCanter se od ledna roku 2020 řadí společnosti Citylogistik a Aarstiderne v dánském hlavním městě Kodani. Předání těchto elektrických nákladních vozidel do služeb provozovatelů se mimo jiné zúčastnil i zdejší ministr dopravy Benny Engelbrecht.

Fuso eCanter je vybaveno elektromotorem o výkonu 129 kW a točivé momentu 390 N.m. Potřebnou energii elektromotoru poskytují kapalinou chlazené lithium-iontové baterie, které jsou rozděleny do šesti samostatných celků, z nichž každý disponuje kapacitou 138 kWh.

Maximální rychlost je i s ohledem na využití ve velkých městech a jejich nejbližším okolí omezena na 80 km/h. Dojezd na jedno nabití se má v závislosti na provedení nástavby, zatížení vozidla a profilu trasy pohybovat okolo 100 km. Nabíjení baterií může při využití rychlonabíječky trvat zhruba 90 minut.

Zdroj: Daimler AG

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (8)

Doporučujeme

Avatar - speedfred
3. 2. 2020 13:39
Re: 150 dotovaných kousků ...
Tak dizlového Cantera do 3.5t mám a to auto je ďaleko pohodlnejšie ako dodávky. Kľudne by som uživil aj elektro ale tie ceny sú totálny nezmysel. Napr.: obyč Trafic 600t Kč vs Trafic Z.E. 1.5M Kč. Sa asi pos.rali z ryby.
Avatar - Barrichello
3. 2. 2020 12:52
Re: 150 dotovaných kousků ...
Ted trošku reality, místo el. Mišivbuši potkáš na ulici 35 let starej Liaz Dopravního podniku, za ním dýmající Iveco z roku 2007 a dovrší to Avia D90 tak z roku 2010 :-)
A orezlá zakytovaná dodávka Ford Transit tak z roku 2000 co z ní jde mdorý dým.

A když vyrazíš za prahu, potkáš 40 let starej Avia A21 Furgon a hovncuc Pragu V3S za kterou supí hasičská Tatra 148 :-)
Avatar - WinDiesel
2. 2. 2020 20:43
Re: 150 dotovaných kousků ...
Nevím kdo jsi ty ale do blbců si nadávej svojí matičce na kolibě .
Ukázal jsi úroveň.
Vy všichni ekofašisti máte takovou úroveň, jen někdo vyjádří jiný názor a už sprostě nadáváte.
Jdi k šípku slowenskej wocase. (a to není nadávka, to je konstatování)
2. 2. 2020 18:10
Re: 6 x 138 kWh ?
6x138 kWh - nebol by potom ten deklarovaný dojazd trošku malý? Evidentne sa zase vyznamenal kopírovač textu, honosne zvaný redaktorom ACZ - 138 kWh je asi celková kapacita. Na 6 takých blokov by možno ani nestačila nosnosť šasi...