Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

GAC Trumpchi: Alfa Romeo 166 žije

David Bureš
Diskuze (6)
Dvanáct let stará Alfa Romeo 166 zažije comeback. Na jejích základech postaví čínský výrobce Guangzhou Automobile Group sedan Trumpchi.

Pro Guangzhou Automobile Group (GAC) to bude první vlastní automobil, ty ostatní automobilka vyrábí v licenci pro Toyotu, Hondu a Fiat. Právě od italského výrobce koupil GAC loni obchodní práva na platformu a šasi Alfy Romeo 166.

Tvary karoserie sedanu Trumpchi se od originální Alfy v mnohém liší. Čínský vůz hraje na luxusní notu, příď vyniká masivní chromovanou maskou s mohutným logem automobilky. Jistá inspirace se dá najít ve dvojici modelů Kia – Magentisu a Forte.

I vnitřek postrádá sportovní styl Alfy, kulaté výdechy klimatizace nahradily běžnější obdélníkové, část palubní desky používá obložení ze dřeva. I tvary centrální konzole jsou jiné.

Oproti originálnímu vozu se Trumpchi liší i upravenou přední nápravou s dvojitými lichoběžníky.

Vůz bude pohánět motor z Alfy Romeo - dvoulitrový Twin Spark s výkonem 110 kW v 6300 min-1. Maximální točivý moment je 183 Nm v 4500 min-1. Nejvyšší udávaná rychlost vozu je pak 185 km/h. V budoucnu má do nabídky přibýt i menší 1,8litrový agregát. Turbodiesely se v Číně nenosí.

Převodovka je v závislosti na výbavě pětistupňová manuální, nebo pětistupňová automatická.

GAC Trumpchi je o něco větší než Alfa Romeo 166. Trumpchi je dlouhé 4.800 mm (oproti 4.720 mm), široké 1.819 mm (proti 1.815 mm) a vysoké 1.484 mm (oproti 1.416 mm). Rozvor obou vozů je takřka totožný, 2.702 mm u Trumpchi, respektive 2.700 mm u 166.

Oficiální premiéra automobilu probíhá na autosalonu v Kantonu (Guangzhou), prodej začne v březnu příštího roku. Základní cena nejlevnější verze MT-1 s duální klimatizací a dvěma airbagy bude na částce 122.800 juanů (asi 360.000,-Kč).

Konkurenty v dané cenové kategorii jsou například Toyota Camry nebo Honda Accord, které GAC pro tyto japonské automobilky v licenci vyrábí.

Guangzhou Automobile Group je šestá největší čínská automobilka. Spolupracuje s Toyotou, Hondou a Fiatem, v současné době se domlouvá spolupráce s Mitsubishi. V roce 2015 chce Guangzhou Automobile vyrobit 3 miliony aut ročně.

David Bureš
Diskuze (6)
28. 12. 2010 18:45
Re: Cena
promo fotky jo?:-) to byl nejspis sarkazmus ne?
28. 12. 2010 16:00
Re: Cena
tak tak, a ten znak lexusu maj nasazenej obracene
Avatar - gld
28. 12. 2010 13:23
Re: Cena
Cena nie je príliš vysoká..si pozri za koľko sa v česku predávali landwindy a briliance..2,50 s DPH to práve nebolo ;-)

btw- kto robí v marketingu tej automobilky, opice? Promo fotky zo sedadlami zabalenými v igelite a displej rádia prelepený pokrčenou fóliou..
28. 12. 2010 11:34
Re: Cena
Taky otázka co je to za Camry a Accord. Aby to nebyla překopaná Prelude léta páně 95 se dvěma airbagy a torzní tuhostí kartonový krabice ;-)
Avatar - euro89
28. 12. 2010 11:05
Cena
Kdyby mi to nenapsali, tak v tom autě Alfu 166 fakt nepoznám - což je vlastně dobře. Ale zarazila mě ta cena. 360.000,-Kč za čínskej krám, no budiž. Ale opravdu jsou v týhle cenový kategorii konkurenty Accord a Camry??? To jako v číně jde koupit japonský sedan střední, resp. vyšší střední třídy za cenu, jako u nás slušně vybavený hatchback segmentu B?!