Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

GAZ emko se proslavil ve válce, první byl vyroben před 80 lety

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 15. 3. 2016
79
81
Zobrazit náhledy (79)
Gaz Gaz Gaz Gaz Gaz Gaz Gaz Gaz Gaz Gaz Gaz Gaz Gaz Gaz Gaz Gaz Gaz Gaz Gaz Gaz Gaz Gaz Gaz Gaz Gaz Gaz Gaz Gaz Gaz Gaz Gaz Gaz Gaz Gaz Gaz Gaz Gaz Gaz Gaz Gaz Gaz Gaz Gaz Gaz Gaz Gaz Gaz Gaz Gaz Gaz Gaz Gaz Gaz Gaz Gaz Gaz Gaz Gaz Gaz Gaz Gaz Gaz Gaz Gaz Gaz Gaz Gaz Gaz Gaz Gaz Gaz Gaz Gaz Gaz
Ačkoliv byl slavný sovětský automobil GAZ M-1, jehož první sérový kus opustil brány továrny 16. března 1936, primárně určen pro civilní účely, největší slávu si vydobyl ve službě vojákům.

Tento vůz, později přezdívaný "emko", byl vyvinut ve spolupráci s americkou automobilkou Ford a během druhé světové války často sloužil jako velitelské vozidlo důstojníků Rudé armády.

Auto vzniklo na základě řadu let fungující spolupráce mezi sovětským automobilovým průmyslem a Fordem, podle jehož modelů se v SSSR například vyráběly nákladní vozy. Předobrazem "emka" byl Ford V8 40 (Ford model B) z roku 1933. První prototypy M1 vznikly již v roce 1934. Do roku 1943 pak bylo v Gorkovském automobilové závodě (GAZ) v tehdejším Gorkém (nyní Nižnyj Novgorod) vyrobeno 62.888 těchto automobilů s motorem o výkonu 50 koňských sil a třístupňovou převodovkou.

Během války byl vůz, který prošel několikrát modernizací a vyráběl se v několika variantách, velmi populární, vznikly o něm dokonce i písně. A ono M v názvu, které dalo autu s elegantními oblými tvary a dlouhou kapotou přezdívku, nebylo technickým označením, ale bylo přidáno na počest tehdejšího předsedy rady lidových komisařů (vlády) a šéfa sovětské diplomacie Vjačeslava Molotova.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - cechblog
na začátku byly potoky krve
cechblog
| 20. 3. 2016
Ano chci!
Předveď se vyhrožující chudinko, která by lidem zakazovala počítač a internet.
Jak typické pro takové nuly jako jste vy!
na začátku byly potoky krve
Sleeper
| 19. 3. 2016
Buď tak laskav a běž si plevelit svými žvásty jiné servery, negramotný nevychovaný nácku (s velkým n :-)). Tohle je magazín o autech. Nebo ti zařídím na pár dní ban, abys trochu vychladl. Chceš? Lidem jako ty nepatří počítače a připojení na internet vůbec do ruky.
Avatar - cechblog
V tomhle se sice vozila věrchuška,ale
cechblog
| 18. 3. 2016
Takže nejste schopen pochopit fakta a stále plácáte své fantasmagorie a přidáváte další o výzbroji wehrmachtu.
Někteří prostě nemají znalosti ani inteligenci na to, aby se vymanili z bolševických lží.
[odkaz]
V tomhle se sice vozila věrchuška,ale
ryccardo
| 18. 3. 2016
Hele mě to nebaví. A proč mi zase vykáš? Nejdřív mě tady sprostě nadáváš do bolševiků a komunistických sviní a teď tady jedeš takovou oficiální nótu. Seš první člověk, kterýho znám, že je spokojenej s tím, že nám Hitler po Mnichovu okupoval pohraničí a ještě obhajuje postoj přizdisráčských zrádců Daladiera a Chamberlaina. Anglie z Francií nemusela nikoho napadat. Stačilo v Mnichově zamítnout Hitlerovou nezákonnou žádost na naše pohraničí a ve chvíli kdy by si ho Hitler chtěl vzít silou vojensky zasáhnout. Koncem 30tých let Wehrmacht zdaleka nebyl tím Wehrmachtem, který útočil o 3 roky později na Rusko. Tankový divize žalostný, většina techniky se tahala koňma. Nemyslím si že by se nám ho nepodařilo v součinnosti s GB a F zpacifikovat.
Avatar - cechblog
na začátku byly potoky krve
cechblog
| 18. 3. 2016
narozdíl od vaší úrovně, nevykřikuji názory jako primitivové na Novinkách, ale předkládám fakta, pokud s nimi nesouhlasíte ukažte, že se zmůžete na argumenty a jste víc než blb a pitomec (jak píšete)