Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

General Motors reaguje na vysoké ceny benzinu full-size modely XFE

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 14. 8. 2008 • 03:49
12
11
Zobrazit náhledy (12)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Koncern General Motors vytvořil pro své full-size pickupy a SUV sadu úprav pro snížení spotřeby s názvem XFE. Chevrolet Silverado a Tahoe, GMC Sierra a GMC Yukon modelového roku 2009 mají díky tomu o 7 % nižší spotřebu paliva.

Zkratka XFE znamená Extra Fuel Economy, tedy česky vyšší úspora paliva. Za těmito třemi písmeny se skrývají úpravy podvozku, které zlepšují aerodynamiku a snižují hmotnost, lehčí 17palcová hliníková kola, pneumatiky s nižším valivým odporem a prodloužený stálý převod. Balíček je určen pro ty, kdo chtějí nižší spotřebu paliva, ale přitom neuvažují o koupi hybridního pickupu nebo SUV. Nehledě k tomu, že výhody hybridního pohonného ústrojí se projeví zejména v městském provozu, na který nejsou vozy této kategorie primárně zaměřeny.

Řada XFE zahrnuje dva full-size pickupy Chevrolet Silverado a GMC Sierra a dvě velká SUV Chevrolet Tahoe a GMC Yukon, které všechny využívají platformu GMT900. Balíček je určen pro motor 5,3 FlexFuel V8, který má nejvyšší výkon 238 kW a maximum točivého momentu 461 Nm (pro Silverado a Sierru o 3 kW a 3 Nm méně). Pohonná jednotka je spojena se šestistupňovou automatickou převodovkou Hydra-Matic 6L80, která má v Silveradu a Sierře posílený chladicí okruh, a v případě verze XFE pohání jen zadní kola.

Upravené modely mají podle americké normy pro měření spotřeby paliva o 5 % nižší spotřebu v dálničním režimu a o 7 % v městském. Silverado XFE a Sierra XFE jsou navíc v současnosti se součinitelem odporu 0,412 nejaerodynamičtějšími full-size pickupy na americkém trhu. Mezi SUV si tento primát drží příbuzné modely Tahoe Hybrid a Yukon Hybrid s hodnotou 0,349. Pro srovnání: BMW X5 má koeficient aerodynamického odporu mezi 0,33 a 0,35 podle verze.

Související články

Témata
16. 8. 2008 14:40
Re: úspora
1.diesel skodi viac prostrediu nez benzin kedze sa nespaluje tak cisto...
2. ja jazdim stary jeep cherokee XJ 4.0 a spravim spotrebu na 11-13l/100km v meste 15 a to mam natom offroad pneumatiky a podobne.
3.len tak pre info: svajciarsko co ma asi tolko obyvatelov ako CZ ma 20 oceanskych kriznikov, tie za rok vypustia 4x tolko emisii jak vsetky auta svajciarska dohromady (a tam je obsah 3-4litre uplne bezny)
podla mna je nezmyselne kupovat diesel s ekologickeho, financneho alebo z hocijakeho aspektu,kedze kolko CO2vznikne pri vrobe auta?radsej kupit nejaky stary 4litorovy neznicitelny benzinak..ktomu by mali na vsetky naftove motory dat nejaku specialnu dan zato ako to hnusne klepe a obtazuje okolie...
dalej, jak vidite BMW HYDROGEN 7 je len prerobeny benzinovy motor, takze je to teoreticky mozne ze mozno o 10rokov bude existovat nejaky "uprgrade kit" na bezny bezninak (jak teraz sa da na LPG) a potom konecne svet bude vykupeny od NAFTY!!!!
Avatar - THE KLF ™
15. 8. 2008 07:45
Re: úspora
Kamos zije v CANADE, teraz si tam kupil RAV s 3.6L motorom, aky v EU neexistuje, ide to paradne a bere to cca 10-11L/100km. Benzin stoji teraz cca 22,-Sk/1L, takze absolutne ho to netrapi. Pred tym mal 6L motor Pick Up, to bralo viac. Ale amikom a canadanom 10L spotreby vobec nevadia a este dlho ani nebudu, zarabaju viac a za dvacku je to stale v poho.
Mozno slabe prijimove skupiny to trapi, ale normal vrstvu nikoliv.
Avatar - marek.g
15. 8. 2008 06:44
Re: úspora
>:D :yes: :-!
14. 8. 2008 18:09
Re: úspora
radsi si ani nechci predstavovat jak by to vypadalo s ekonomikou EU kdyby amici jezdili v uspornejch autech s maloobjemovejma autama, EU kde se dojne kravy automobilek stavej na takovejch moturkach by byli valcovane konkurenci z USA, jeste ze jejich dominantou sou velkoobjemove koraby ktere v UE moc nadracku nejdou, takhle aspon muzem tezit z ceny kterou tyhle "tanky" v USA maj a kompenzovat si tim nase muzstvi kdys to do EU dotahnem >:D , neni totis nic hezciho nes si jen v Challengeru za 400 tisic korun s 370 konma pod kastlej a na benzinkach slichavat od majitelu 1.6tek a dvoulitru kteri dali za auto 500-600 tisic, jak to musi desne zrat a jak to muselo bejt desne drahy na porizeni >:D

ne na porizeni je to zhruba stejne drahe jako zakladni "ocesanej" model Oktavky :-! a basti to jen o 2-4 litry na 100 vic ikdys to ma motor 3x objemnejsi
14. 8. 2008 14:03
Re: úspora
dovedes si predstavit jak by si musel takove 2.2 diesel trapit aby s tema dvema a pul tunama vubec pohnul, to by se nad amerikou po roce vznasel mrak dieseloveho "koure" a muzeme bejt jen a jen radi ze amici maj natolik prisne emisni limity ve vetsine statech ze se tam diesely ujmuli jen v truckach a tahacich

mimoto s Tahoe 5.3 se da po Praze jezdit se spotrebou 15-16 litru na 100km, tedy nikterak desiva spotreba a na dalnici se da dostat pod 11 litru ;-) , tedy nic desiveho na takovej "kriznik"

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku