General Motors reaguje na vysoké ceny benzinu full-size modely XFE
Zkratka XFE znamená Extra Fuel Economy, tedy česky vyšší úspora paliva. Za těmito třemi písmeny se skrývají úpravy podvozku, které zlepšují aerodynamiku a snižují hmotnost, lehčí 17palcová hliníková kola, pneumatiky s nižším valivým odporem a prodloužený stálý převod. Balíček je určen pro ty, kdo chtějí nižší spotřebu paliva, ale přitom neuvažují o koupi hybridního pickupu nebo SUV. Nehledě k tomu, že výhody hybridního pohonného ústrojí se projeví zejména v městském provozu, na který nejsou vozy této kategorie primárně zaměřeny.
Řada XFE zahrnuje dva full-size pickupy Chevrolet Silverado a GMC Sierra a dvě velká SUV Chevrolet Tahoe a GMC Yukon, které všechny využívají platformu GMT900. Balíček je určen pro motor 5,3 FlexFuel V8, který má nejvyšší výkon 238 kW a maximum točivého momentu 461 Nm (pro Silverado a Sierru o 3 kW a 3 Nm méně). Pohonná jednotka je spojena se šestistupňovou automatickou převodovkou Hydra-Matic 6L80, která má v Silveradu a Sierře posílený chladicí okruh, a v případě verze XFE pohání jen zadní kola.
Upravené modely mají podle americké normy pro měření spotřeby paliva o 5 % nižší spotřebu v dálničním režimu a o 7 % v městském. Silverado XFE a Sierra XFE jsou navíc v současnosti se součinitelem odporu 0,412 nejaerodynamičtějšími full-size pickupy na americkém trhu. Mezi SUV si tento primát drží příbuzné modely Tahoe Hybrid a Yukon Hybrid s hodnotou 0,349. Pro srovnání: BMW X5 má koeficient aerodynamického odporu mezi 0,33 a 0,35 podle verze.