General Motors se nedaří proměna Cadillacu
Cadillac patřil v minulosti mezi výrobce, jejichž modely se mohly směle postavit vozům nejluxusnějších evropských značek v čele s britským Rolls-Royce. Bohužel palivové krize v sedmdesátých letech a další nepříznivé okolnosti stojí za postupnou devalvací hodnoty značky i jejích produktů v posledních dvaceti letech dvacátého století.
V posledních patnácti letech se Cadillac namísto snahy o návrat mezi luxusní značky zaměřil na vytvoření palety modelů, s nimiž se může především na severoamerickém trhu postavit přímo proti konkurenci v podobě německých a asijských prémiových značek.
V případě nejnovějších modelů, pak samotní zástupci Cadillacu velmi často zmiňují jako přímou konkurenci značku BMW. Nyní se ovšem ukazuje, že tato strategie nemusí být vůbec úspěšná.
Podle informací Automotive News se totiž nové generace sedanů ATS a CTS i přes své nesporné kvality nesetkaly s očekávanou odezvou od zákazníků. Jejich prodeje nedosahují předpokládaných čísel a řada prodejců je na severoamerickém trhu nabízí s výraznými slevami, kdy není problém narazit na ATS zlevněný o 12.000 amerických dolarů a CTS levnější o až o 17.500 amerických dolarů.
Naopak velmi dobře se daří nové generaci velkého SUV Escalade, v jejímž případě nestíhá Cadillac uspokojovat poptávku a výrobní podnik v texaském Arlingtonu musí běžet na tři směny po sedm dní v týdnu.
Podle dostupných údajů klesly prodeje modelu ATS letos v lednu o osm procent oproti stejnému měsíci loňského roku a u CTS dokonce o 24 procent, zatímco u Escalade došlo k růstu o 149 procent.
Podle těchto prodejních výsledků a reakcí samotných prodejců je jasné, že Cadillacu se jeho souboj s německými prémiovými značkami prozatím moc nedaří a problémem přitom není kvalita nabízených produktů, ale spíše konzervativní vnímání tradiční severoamerické značky.