Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ginetta vyvíjí vlastní speciál třídy LMP1 pro WEC 2018

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Tradiční britská značka Ginetta oficiálně potvrdila, že pracuje na vývoji závodního vozu pro třídu LMP1, s jehož nasazením do vytrvalostních závodů se počítá v příštím roce.

Ginetta Cars Limited se specializuje na sportovní a závodní automobily od svého založení v roce 1958. Několikrát se stěhovala a od roku 2005 ji vlastní firma LNT Automotive vedená Lawrencem Tomlinsonem.

V současnosti má Ginetta ve své nabídce trojici modelů určených pro různé závodní série. Vstupní branou do světa této značky je kupé G40, následuje model G55, který je určen pro třídy GT3 a GT4 a aktuálním vrcholem je G57 pro třídu LMP3.

Britská automobilka se chtěla původně stát dodavatelem šasi pro třídu LMP2, ale neuspěla ve výběrovém řízení a rozhodla se vstoupit do nejvyšší třídy vytrvalostních závodů, jíž je samozřejmě třída LMP1. K tomuto rozhodnutí přispěla i nová pravidla, která byla organizací Automobil Club de l’Ouest stanovena pro vozy LMP1 na příštích pět let.

Ginetta Cars Limited tedy připraví zcela nový závodní vůz, na jehož vývoji bude spolupracovat legendární konstruktér Adrian Reynard, který má na svém kontě i monoposty F1 a ruku k dílu má přiložit i Paolo Catone, který je naopak podepsán pod prototypem Peugeot 908 HDi FAP, vítězem 24 hodin Le Mans z roku 2009.

Veřejnosti byla prozatím odhalena jen jediná skica, ale již v létě letošního roku mají proběhnout první jízdní testy vozu, který má být vybaven atmosférickým motorem Mecachrome od dodavatele pohonných jednotek pro F1, GP2 a GP3 ve spojení s převodovkou značky Xtrac.

Ginetta Cars Limited neplánuje nasazení vlastního týmu, ale chce být pouze dodavatelem vozů pro trojici soukromých týmů, jimž bude poskytovat tovární podporu. Již nyní samotná automobilka uvádí jako vážné zájemce filipínský PRT Racing a slovenský ARC Bratislava. Obě tyto závodní stáje mají zkušenosti s vozy Ginetta připravenými pro třídu LMP3 a chtějí postoupit do nejvyšších pater vytrvalostních závodů.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)