Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

GM údajně zruší tisíce pracovních míst

redakce AUTO.CZ
Diskuze (4)
Největší americká automobilová skupina - General Motors - zruší několik tisíc pracovních míst a bude pokračovat ve snižování výroby velkých vozů, aby se přizpůsobila vývoji poptávky na domácím trhu.

Agentuře AP to řekli lidé obeznámení s plány podniku. GM nyní podle svých internetových stránek zaměstnává po celém světě zhruba 284.000 lidí.

Společnost již minulý měsíc oznámila, že ve druhém pololetí sníží produkci malých nákladních automobilů a sportovně-užitkových vozů o 170.000 kusů. Výrobu běžných osobních aut naopak zvýší o 47.000 vozů. Firma se tak snaží přizpůsobit přechodu amerických motoristů k menším automobilům s nižší spotřebou pohonných hmot.

Generální ředitel společnosti Rick Wagoner by se měl k novým opatřením vyjádřit na dnešní tiskové konferenci. Jeden ze zdrojů uvedl, že Wagoner ohlásí další snižování výrobních kapacit v továrnách na dodávky a sportovně-užitkové automobily.

Investiční banka Merrill Lynch začátkem měsíce upozornila, že GM bude potřebovat až 15 miliard dolarů (téměř 220 miliard Kč) v hotovosti, aby zlepšila svou likviditu. Nevyloučila ani bankrot podniku v případě, že trh s automobily ve Spojených státech bude pokračovat v poklesu. GM však spekulace o bankrotu odmítla.

Společnost GM hospodařila v prvním čtvrtletí se ztrátou 3,25 miliardy dolarů (asi 47,5 miliardy Kč) po zisku 42 milionů USD před rokem. Výsledky byly zasaženy jednorázovými náklady, stávkou v dodavatelském podniku American Axle a slabou poptávkou na domácím trhu. V celém loňském roce firma prodělala rekordních 38,7 miliardy dolarů (zhruba 566 miliard Kč).

redakce AUTO.CZ
Diskuze (4)
15. 7. 2008 17:33
Re: historie se ale vůbec neopakuje
Problémom GM, Chrysleru a Fordu je hlavne to, že nemajú v ponuke dostatok úsporných aut v tejto dobe, keby ich mali, určite by predávali oveľa viac. Honda ich má a preto má 12 percentný rast predaja v USA.
Avatar - prekladys
15. 7. 2008 13:14
svět se mění
nebudu se tu zabývat historickými paralelami či geopolitickým vývojem, jen připomenu, že před několika desítkami let vyráběl jediný severoamerický stát a přibližně stejný počet zaměstnanců u subdodavatelů a ve finální výrobě, jaký uvádí tento članek, více osobních automobilů než celé USA dnes - jednalo se o Michigan a dvě města: Detroit a Flint. A americká "velká trojka" pak produkovala téměř 10 milionů aut ročně.
Inu, každá pohádka jednou končí...
15. 7. 2008 12:16
Re: historie se ale vůbec neopakuje
GM je prostě moloch, a navíc se USA blíži recese, takže lidi radši pošetří než by si koupili nový pickup.
Navíc v článku popisovaný problém s likviditou není ani tak problém GM jako spíš Lynche ;-)
15. 7. 2008 11:07
História sa opakuje
Neviem koľkí z Vás si pamätajú na situáciu r. 1973. Vtedy Arabi privreli kohútiky s ropou celému západnému svetu v dôsledku vojny Izrael-Egypt-Sýria. A v Amerike sa dialo presne to isté, čo teraz. Americkí výrobcovia nemali úsporné autá a Japonci nestíhali vyrábať a predávať. Že sa z histórie nepoučili, to je už americký príbeh.