Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Goodwood: 2x tovární tuning pro Nissan

Ladislav Čermák
Diskuze (5)
Při letošním festivalu rychlosti v britském Goodwoodu byly k vidění mj. dva skvostné Nissany

Nissan přivezl letos do Goodwoodu kromě jiného i malosériovou tovární úpravu pro model 350Z, kterou bude Nissan Motorsport (NISMO) při příležitosti loňského vítězství v japonském šampionátu cestovních vozů GT500 vyrábět ručně v počtu 20 kusů měsíčně a je docela pravděpodobné, že nebude vůbec určena na export.

Klenot, pojmenovaný Nissan NISMO 350Z S-Tune GT a derivovaný přímo ze závodních modelů, bude zdobit perleťově bílý lak s "rychlými" pruhy, výrazný aerodynamický kit s mohutným zadním spojlerem ve stylu GT a exkluzivními 19" koly NISMO. Velké změny se ale děly i pod kapotou; třiapůllitrový šestiválec VQ35 prodělal sérii zásadních úprav, jejichž výsledkem je 221 kW a posunutí jmenovitých otáček na 7.200/min. Zvládnout větší nápor pomůže vylepšené sání i výfuk a posílená spojka. Posez na silnici vyšlechťuje závodní pérování NISMO G-ATTACK S-Tune a v interiéru zase sada lehkých skořepinových sedaček, čalouněných Alcantarou. Odhadovaná cena po přepočtu je cca 50.000 £, avšak veškerý vývoz patrně skončí u jediného exempláře pro Goodwood. Civilnější varianta, omezující se pouze na optické úpravy, však bude volně k dispozici přímo u dealerů Nissanu.

Podstatně extrémnější je Micra 350SR, která, jak název napovídá, vyměnila zadní sedačky za výkonný šestiválec z 350Z; jedná se tedy o poněkud šťavnatější úpravu, než právě v těchto dnech podobně pojmenovaný model 160SR. Přes šestistupňovou ručně řazenou převodovku z amerického modelu Altima SE-R jsou poháněna zadní kola. Tuto úpravu provedla firma Ray Mallock Limited z Wellinborough, avšak použitý šestiválec pomocí tuningu NISMO dosahuje 228 kW a 363 Nm, díky čemuž zrychluje extrémní hot-hatch na stovku za cca pět vteřin a dosahuje nejvyšší rychlosti více než 242 km/h. Lakování připomíná Nissany 350Z pro letošní japonský šampionát GT, ovšem tato ostře nabitá zbraň pravděpodobně k prodeji určena nebude. Ostatně pro zachování zdraví potencionálních kupců je to jen dobře, kdo se někdy svezl v Cliu V6, ví o čem je řeč.

Ladislav Čermák
Diskuze (5)