Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Goodyear Omnitrac: Smíšený provoz

Ladislav Černý
Diskuze (0)

Společnost Goodyear odhalila novou generaci obutí pro stavební i silniční provoz. Vedle technologií přibyl nový rozměr 315/70 R22.5.

Před téměř devíti lety došlo k odhalení obutí do smíšeného provozu Omnitrac II. Pro řízené nápravy MSS II byly k dispozici dva rozměry 315/80 R22.5 a 13 R22.5, na hnané osy MSD II totožné a navíc dvě supersingle 385/55 R22.5 a 495/45 R22.5.

Deset rozměrů

Nová řada Omnitrac nabízí větší odolnost proti poškození a delší životnost než předchozí pneumatiky Goodyear pro smíšený provoz. Navíc dostaly ještě záruku na poškození a záruku 100% přijetí koster k protektoraci. Obsahuje novou technologii Durashield a spojuje vynikající robustnost s vyšší výkonností a lepšími možnostmi protektorování.

Novinka je nabízena v deseti rozměrech, z nichž šest Omnitrac S patří na řízenou nápravu a čtyři Omnitrac D na hnanou. Do smíšeného provozu se  poprvé dostává rozměr 315/70 R22,5, který vychází vstříc stále častějšímu používání standardních tahačů v tomto sektoru.

Nová technologie značky Goodyear Durashield zahrnuje exkluzivní svrchní pás zvyšující odolnost vůči poškození pláště, což současně také zlepšuje protektorovatelnost. Nová řada Omnitrac nabízí s ním vyšší životnost a splňuje stále náročnější požadavky na označení zimních pneumatik alpským symbolem sněhové vločky a tří vrcholů hor (3PMSF).  

PARAMETRY NOVÝCH PNEUMATIK OMNITRAC
Pneumatika Rozměr Zátěžový index Rychlostní index Valivý odpor Přilnavost na mokru Hlučnost (dB)
S 13 R22.5 156/150 K C B 71 )
S 295/80 R22.5 152/148 K D B 71 )
S 315/80 R22.5 156/150 K D B 73 ))
S 315/70 R22.5 156/150 High Load K ve vývoji
S 385/65 R22.5* 160 (158) K (L) ve vývoji
S 325/95 R24** 162/160 K C B 72 ))
D 13 R22.5 156/150 K D B 75 ))
D 295/80 R22.5 152/148 K D B 75 ))
D 315/80 R22.5 156/150 K D B 75 ))
D 315/70 R 22.5 154/150 (152/148) K (M) ve vývoji
* Technologie DuraShield není v tomto rozměru k dispozici, ** Pneumatiky OMNITRAC S 24” jsou určeny na všechny pozice speciálně pro země na Blízkém východě a v Africe.

Snadná správa pneumatik

K dalším přednostem nové řady patří zabudování čipu RFID do každé pneumatiky, což umožňuje její jednoduchou identifi kaci pomocí externího zařízení, které je spojeno se systémem správy pneuhospodářství. Záruka Goodyear Omnitrac dává vozovým parkům mimořádnou jistotu, protože pokrývá náhodné poškození těžkým nárazem, který by registrovanou pneumatiku úplně vyřadil z provozu. Zaručuje také dodatečnou stoprocentní záruku pro přijetí pneumatiky k protektorování. Záruka je k dispozici pouze v zemích, v nichž Goodyear nabízí model „Customers Own Casing” pro protektorované pneumatiky.

Omnitrac S

Pneumatika pro řízenou nápravu je vybavena pětižebrovým dezénem s příčnými drážkami v zájmu prodloužení životnosti a rozložení tlaku na vozovku. Výsledkem je vysoký kilometrový výkon, rovnoměrné opotřebovávání a lepší trakce. Pneumatiky Omnitrac S na řízenou nápravu byly dále optimalizovány také pro použití na hnané přední nápravě včetně nového trendu v podobě hydraulických trakčních systémů. K jejich hlavním přednostem patří nízké opotřebení na vozovce a vysoká odolnost proti poškození běhounu spolu s vynikající protektorovatelností díky inovativní technologii Durashield. Pneumatiky 315/70 R22.5 představují nový rozměr do smíšeného provozu pro velkoobjemová vozidla, u nichž není podstatná světlost podvozku. Pneumatika na řízenou nápravu nese s hodnotou zátěžového indexu 156/150 (4,000kg/3,350kg) označení High Load.

Omnitrac D

V dezénu běhounu pneumatik Omnitrac D příčné drážky zdvojnásobují počet záběrových hran a zajišťují tak vysokou trakci a rovnoměrné opotřebovávání na všech površích i při použití retardéru. Obutí na hnanou nápravu D do smíšeného provozu disponuje běhounem se třemi řadami směrových příčných drážek, které optimalizují výkonnost na dálnicích a v zimním provozu. Otevřené ramenní bloky zajišťují vynikající odvod bláta a účinné uvolňování kamínků.  

Současně udržují vysokou trakci po celou dobu životnosti pneumatiky a za všech podmínek silničního provozu a zajišťují vysokou odolnost proti odštěpení/ odlomení při vznačném točivém momentu i při použití retardéru. Technologie DuraShield výrazně zlepšuje životnost pláště a odolnost vůči poškození běhounu a propůjčuje mu také vysokou odolnost proti odštěpení/odlomení části dezénu.

Durashield

Součástí technologie Durashield je exkluzivní svrchní pás, který zvyšuje odolnost vůči poškození pláště, což současně také zlepšuje protektorovatelnost pneumatik. Svrchní pás pomáhá zabraňovat pronikání kamenů nebo jiných předmětů, ale brání také průniku vody, která by mohla vést ke korozi pásů v plášti. Svrchní pás je vyroben z nekovového kordu, který byl v pneumatikách použit poprvé. Při výrobě prochází velmi specifi ckou úpravou, která zajišťuje jeho optimální spojení s pryžovými částmi pneumatiky. Celá tato technologie také zlepšuje protektorovatelnost pneumatik.

Návěsy ve starém

Nová řada obutí do smíšeného provozu zatím zahrnuje pláště pro řízenou a hnanou nápravu. Návěsy je třeba obouvat ještě starším typem Omnitrac MST II ve dvou rozměrech 385/65 R22,5 a 445/65 R22.5.

Pláště pro vlečené nápravy nabízejí vysoký kilometrový výkon a lepší přilnavost při použití na silnici i v terénu. Pneumatiky mají široký běhoun a vyznačují se rovnoměrným opotřebováváním a vysokým kilometrovým výkonem.  

V prodeji

Nové pneumatiky se musejí vyrovnat s obtížnými podmínkami na nezpevněných místech, ale převážnou většinu času stráví na silnici. Jedná se o sklápěče, cementové míchačky, betonové pumpy a podvalníky provozované ve stavebnictví, ale také nákladní vozidla v odpadovém, recyklačním, dřevařském a zemědělském průmyslu. Pro tato odvětví jsou již nové pneumatiky Omnitrac S a D dostupné jako nové či v protektorované formě.

„Současní provozovatelé vozových parků vyžadují do smíšeného provozu pneumatiky, které nabízejí jak všestrannou schopnost jízdy na silnici, tak větší odolnosti vůči obtížným podmínkám na vozovce i mimo ni,” řekl Benjamin Willot, ředitel evropského marketingu pneumatik Goodyear pro užitková vozidla.

Ladislav Černý
Diskuze (0)

Doporučujeme