Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Goodyear Super Fuelmax: Nejnižší valivý odpor

Ivo Semrád
Diskuze (0)
Goodyear prezentoval na nákladním vozidle DAF prototyp pneumatik odpovídajících ve valivém odporu písmenu A.

Pod názvem Goodyear Super Fuelmax najdeme předvýrobní verzi pneumatik na řízenou i hnanou nápravu, které splňují požadavky na nejvyšší palivovou úspornost odpovídající třídě A. Pláště byly v rámci veletrhu IAA namontovány na tahači DAF XF s maximálním snížením spotřeby paliva.

Prototypy Goodyear Super Fuelmax S 385/55 R 22.5 na řízenou nápravu a Super Fuelmax D 315/70 R 22.5 na hnanou nápravu vycházejí z dálkové řady pneumatik s nízkým valivým odporem Goodyear Fuelmax.

Kromě energetického štítku hodnoty A pro valivý odpor splňují pneumatiky na hnanou nápravu rovněž náročné podmínky pro označení zimních nákladních pneumatik symbolem hory s trojitým vrcholem a symbolem sněhové vločky (3PMSF). Takovou kombinaci s minimálním nárokem na palivo a velmi intenzivním záběrem na mokru a sněhu se před pár lety nikdo neodvažoval ani vyslovit.

Prototyp extrémně úsporných pneumatik odráží odhodlání značky Goodyear vyvíjet pláště, které snižují celkové náklady dopravců na vlastnictví jejich vozidel pomocí nízké spotřeby paliva.

Složení směsi na pneumatiky na hnanou i na řízenou nápravu na bázi siliky bylo vyvinuto speciálně pro tento prototyp. Díky kombinaci speciálního výrobního postupu a vulkanizace se silika s polymerem spojuje způsobem, jehož výsledkem je nižší hodnota valivého odporu a vysoká životnost běhounu.

Dezén pneumatiky Super Fuelmax S na řízenou nápravu používá technologii dezénových drážek Intellimax. Díky skrytým drážkám kapkovitého tvaru, které se ve stopě zavírají, tato technologie omezuje možnost vzniku smyku, a to zejména v zatáčkách. Horizontálně propojená obvodová žebra se vzájemně podpírají, což omezuje jejich pohyblivost a zvyšuje pevnost běhounu.

V případě hnané pneumatiky Super Fuelmax D výrobce změnil dezén bloků běhounu a zvýšil také jejich tuhost. V kombinaci se směsí s nízkým valivým odporem je výsledkem nové celkové konstrukce pneumatik významně lepší palivová hospodárnost ve srovnání se současnou řadou Fuelmax D. Upravená konstrukce dále přinesla také snížení hodnoty valivého odporu při zachování vyvážené výkonnosti v ostatních důležitých kritériích. Mezi

centrálními a bočními žebry Goody ear uplatnil technologii Intellimax Rib, aby pomocí tvarových zámků zvýšil tuhost žeber a snížil tak valivý odpor, prodloužil kilometrový proběh a zajistil rovnoměrné opotřebovávání.

Goodyear jako první výrobce uvedl na trh nákladních pneumatik obutí splňující hodnotu A. Jednalo se o návěsovou pneumatiku 385/55 R 22.5 LHT II. V současné době nabízí návěsové pláště Fuelmax T s valivým odporem A a rozměrech 385/55 R 22.5 a 435/50 R 19.5. Spolu s prototypem pneumatik Super Fuelmax na řízenou a hnanou nápravu budou moci dopravci od značky Goodyear získat z hlediska valivého odporu „áčkové” pneumatiky na všechny nápravy vozidla.

„Prototyp nových pneumatik Good year Super Fuelmax ilustruje naše odhodlání přicházet s inovativním řešením potřeb dopravců,” řekl Benjamin Willot, marketingový ředitel užitkových pneumatik značky Goodyear v regionu Evropy, Blízkého východu a Afriky. „Štítky Evropské unie pokrývají pouze tři výkonnostní ukazatele, my však každý nový výrobek před uvedením na trh hodnotíme podle padesáti různých výkonnostních charakteristik a musí splňovat všechny jejich náročné požadavky. Pneumatiky Super Fuelmax s hodnotou valivého odporu třídy A energetického štítku EU dokládají náš závazek vyvíjet pro klienty moderní úsporné nákladní pneumatiky, které ovšem současně splňují i všechna ostatní důležitá kritéria.”

Ivo Semrád
Diskuze (0)