Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Goodyear Truckforce: Rychlá pomoc

Ladislav Černý
Diskuze (0)
Společnost Goodyear rozvinula síť servisních míst TruckForce. Zúčastnili jsme se předváděcího zásahu, jak rychle lze kdekoliv vyměnit pneumatiku.

V rámci balíčku Fleet First existuje služba TruckForce. V Česku vznikla v roce 2002 a již rok po té měla šestnáct servisních míst. Dnes jich je 23. Co má servisní místo na starosti?

Prevence

Příjezd servisního automobilu k vozidlu s defektem pneumatiky je až poslední z více služeb TruckForce. My jsme viděli činnost obsluhy asistenčního vozidla, které v rámci služeb TruckForce musí mít každé servisní místo. Jejich počet v současnosti dosahuje v České republice čísla 23, celoevropsky jde téměř o dvě tisícovky.

Jejich hlavním úkolem je kontrola pneumatik, která dle doporučení firmy Goodyear probíhá třikrát ročně. Sleduje se tlak, opotřebení běhounu a bočnic. V rámci ekonomických hodnot se ukazuje, že tři kontroly stavu pneumatik ročně jsou dostatečné pro to, aby se ve velké míře zamezilo zbytečným defektům pláště.

Pro dopravce jde o náklad nejen kvůli samotné pneumatice, ale také zpoždění transportu zboží. Podle dlouhodobého pozorování vycházejí tři kontroly během jednoho roku pro dopravce levnější než riskování a řešení krizových situcí kvůli nepojízdnému nákladnímu vozidlu.

V Česku firma Goodyear dohlíží nad 2600 vozidly v rámci služby First Fleet.

Léčba

Defektům obutí však nelze předejít zcela. Pak je nutná co nejrychlejší oprava, aby transport zboží a zejména v režimu just in time mohl pokračovat. TruckForce zahrnuje téměř 2000 poskytovatelů servisních služeb situovaných ve 28 evropských zemích.

Každý servis má vybavení a kvalifikované zaměstnance připravené vyřešit všechny problémy spojené s pneumatikami. Tyto smluvní servisy a operátoři tvoří součást silničního asistenčního programu ServiceLine 24h, který je dostupný dvacet čtyři hodin denně, sedm dní v týdnu, 365 dní v roce. Po zavolání je řidič spojen s operátory, kteří dohromady hovoří dvanácti jazyky.

Pomoc bude poté rychle poslána k vozidlu tak, že operátor v závislosti na poloze vozidla vybere nejbližší servisní místo, a to v rámci nonstop služby a informací od centra naloží příslušnou pneumatiku a provede její výměnu přímo na vozidle. V rámci sledování rychlosti zásahů tvoří celoevropský průměr 117 minut od zatelefonování řidiče na servisní linku až po opětovné rozjetí vozidla s novou pneumatikou. V rámci férovosti této akutní pomoci jsou předem stanovené konečné ceny za jednotlivé pneumatiky, aby nemohlo dojít ze strany smluvního partnera služby TruckForce ke zneužití tísnivé situace řidiče a jeho dopravce. Částka také zahrnuje výjezd asistenčního vozidla v délce trasy 180 km, tedy do 90 km od servisního poskytovatele služby. Ten musí nejen mít asistenční vozidlo s nonstop službou, ale také se zavazuje splňovat minimální počet různých typů obutí na skladě, aby mohl vzít na zásah přesně požadovaný plášť.

Kompletní řešení

Goodyear FleetFirst zahrnuje produkty, služby i řešení. Výrobky pokrývají široký sortiment nových pneumatik Goodyear stejně jako protektorů NextTread. Všechny pneumatiky Goodyear jsou prořezávatelné a protektorovatelné, což znamená několikanásobnou životnosti pneumatiky, zvýšený výkon a nižší náklady na kilometr. TreadMax protektorované pneumatiky kopírují vlastnosti plášťů Goodyear využívající technologii Max a sortiment protektorovaných pneumatik NextTread pokrývá širokou řadu rozměrů a dezénů pro další typy obutí.

Správa obutí

FleetOnlineSolutions zbavuje provozovatele vozových parků nadbytečných starostí. Každý klient má údaje o vozidle a servisní požadavky zadané v systému, ke kterému mají přes internet a ve vlastním jazyce přístup všichni poskytovatelé servisních služeb Goodyear. Náklady na obutí a jeho správu jsou centrálně vyfakturovány zákazníkovi, čímž je zjednodušena fakturace a zkrácen čas potřebný na náročnou administrativu.

Významný posun v této službě také přinesla možnost měsíční kompletní fakturace, která snižuje nároky na administrativní práce dopravce, který dříve dostával každou položku na jednotlivé faktuře.

Poslední novinkou FleetOnlineSolutions tvoří mobilní verze tohoto systému značená Mobile. Technik použije ruční přístroj, do kterého jsou nahrány údaje, jako je tlak v pneumatice a hloubka dezénu, a které jsou okamžitě přeneseny elektronicky přes internet do systému FleetOnlineSolutions (FOS). To znamená, že zákazníci si mohou prohlížet údaje o vozidle ve svém počítači již několik minut po servisní prohlídce či opravě. Tento pohodlný systém navíc zajišťuje, že vozidla jsou udržována v souladu s regulačními požadavky.

Výhled do budoucnosti

Další výhodu FOS pro správce vozového parku tvoří přehled nejen nad počtem, nahuštěním a hloubkou vzorku každého pláště, ale také jasné plánování pneuhospodářství v řádu několika měsíců až roků. Manažer má také rychlý přehled nad aktuálními pracemi s pneumatikami, přičemž systém umožňuje, aby byl šéf vozového parku vždy dotázán, zda souhlasí s aktuálně plánovanou prací s pneumatikami. V systému uvidí o jaké vozidlo se jedná, může si porovnat naměřené hloubky vzorku a tlaky v pneumatice a pak se rozhodne, zda práci povolí. Jde také o vhodnou pomůcku sledování ohleduplnosti řidičů vůči pneumatikám, protože v systému lze nastavit filtr pro množství mimořádných zásahů na vozidlo a počet ujetých kilometrů na jednotlivé pneumatiky.

Ladislav Černý
Diskuze (0)