Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

GP Velké Británie, Donington – Druhá kvalifikace

Miroslav Kudělka
Diskuze (0)
Stejně jako včera bylo anglické počasí vlídné a nad okruhem v Doningtonu svítilo slunce a bylo krásně teplo. Pěkný den byl také svědkem padání kvalifikačních rekordů.

Stejně jako včera bylo anglické počasí vlídné a nad okruhem v Doningtonu svítilo slunce a bylo krásně teplo. Pěkný den byl také svědkem padání kvalifikačních rekordů.

Ve 125 si start z pole position zajistil Stefano Perugini (Aprilia) a nejlépe vykročil na start zítřejšího závodu, který již před sedmi lety dokázal vyhrát. Zajel čas 1:37,984 a o desetinu vylepšil nejlepší čas okruhu. Zároveň je jediným zástupcem Aprilie v nejlepší pětici. Druhý čas zajel Dani Pedrosa (Honda), který zaostal o 0,094 sekundy. Na třetí místo klesl včera nejrychlejší Andrea Dovizioso (Honda) a úspěch týmu Scot završil jeho kolega Simone Corsi (Honda), pro kterého je to zatím největší úspěch kariéry. Pátý čas zajel Mika Kallio (Honda) za nějž na šesté místo klesl Hector Barbera (Aprilia). Sedmý čas zajel Steve Jenkner a osmý Lucio Cecchinello (oba Aprilia). Největší zlepšení proti pátku zaznamenal Thomas Luthi (Honda) z českého týmu Elit Grand Prix, když se dokázal zlepšit o 2,005 sekundy a poskočit na 13. příčku.

Ve 250 zůstal nejrychlejší Fonsi Nieto (Aprilia), když mu stačil jeho včerejší čas 1:33,859. Druhé místo si udržel Manuel Poggiali (Aprilia) i když ve svém posledním rychlém kole havaroval. Svůj čas však vylepšil a za Nietem zaostal o 0,356. Na třetí příčku poskočil Toni Elias (Aprilia) když se posledním kolem vyhoupl z konce první desítky před Naoki Matsuda (Yamaha) a odsunul jej na čtvrté místo. Matsudo svým výkonem potvrdil, že své řeči o možných stupních vítězů myslí vážně. Na pátou příčku klesl Randy de Puniet (Aprilia) a šestý čas zajel Franco Battaini (Aprilia) i přesto, že také havaroval ve svém posledním rychlém kole. Na poslední dvě příčky druhé řady se zařadili oba tovární jezdci Hondy. Sedmý čas zajel Roberto Rolfo a osmý Sebastian Porto.

Kuba Smrž (Honda) i přes zlepšení svého času o téměř tři desetiny o jednu příčku klesl a odstartuje z 21. pozice.

Třídě MotoGP prakticky po celou kvalifikaci kraloval Valentino Rossi (Honda). Nicméně i díky defektu přední pneumatiky v jejím závěru nakonec odstartuje „až“ jako čtvrtý což po zkušenostech z minulých let na této trati není vůbec směrodatné. Vynikající práci odvedl Max Biaggi (Honda) se svým týmem, když dokázal během čtyř hodin na trati vyladit nový podvozek takovým způsobem, že jej dovezl na pole position. Biaggi zajel čas 1:30,740 čímž ustavil nový rekord trati o více než 0,8 sekundy lepší loňského Rossiho výkonu. Druhý čas zajel i přes přetrvávající potíže s dávkováním výkonu Manuel Gibernau (Honda). Na Biaggiho ztrácí 0,122 sekundy. Uvidíme zdali tato dvojice dokáže stejným způsobem překonat Rossiho i zítra. Největší překvapení však všem připravil na třetím místě Marco Melandri (Yamaha). Po čtvrtém místě v Le Mans je to jeho druhé postavení v první řadě a podle vlastních slov se na stroji cítí lépe než se kdy cítil na 250. Čtvrtý tedy odstartuje Rossi a z páté příčky půjde do závodu Carlos Checa (Yamaha), který letos podruhé dostal od kolegy Melandriho na frak.

Na šesté místo po vynikajícím pátku klesl Troy Bayliss (Ducati) vedle nějž se postaví jeho kolegy Loris Capirossi. Osmý čas zajel Olivier Jacque (Yamaha), který naprosto nebyl spokojen se strojem, který produkoval velké vibrace od zadního kola. Prvních osm se vešlo do neuvěřitelně těsného rozmezí 0,501 sekundy. Devátý čas zajel Colin Edwards (Aprilia) a desátý Tohru Ukawa (Honda). Všech prvních deset se dostalo pod loňský Rossiho čas. Až 12. čas zajel Alex Barros (Yamaha), který se potýkal s nevhodným naladěním motoru a jeho vyhlídky pro závod nevypadají nejrůžověji. Příjemný výkon předvedl Garry McCoy (Kawasaki), který po dlouhé době neskončil poslední a jeho 18. čas na stroji s novým měkčím podvozkem je povzbuzením pro něj i jeho technickými potížemi zmítaný tým. Tým Proton KR je momentálně také ve velmi obtížné situaci, když jeho jezdci Jeremy McWilliams a Nobu Aoki přesedali ze starých dvoutaktů na nové čtyřtakty a nedařilo se ani na jedněch. Nakonec oba zajeli lepší časy na dvoutaktu a na čem pojedou závod se ještě rozhodne.

Miroslav Kudělka
Diskuze (0)