Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Great Wall Steed5E a Steed6: Nové pick-upy zpoza Velké zdi

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 27. 11. 2014 • 15:29
26
Zobrazit náhledy (26)
Great Wall Wingle Great Wall Wingle Great Wall Wingle Great Wall Wingle Great Wall Wingle Great Wall Wingle Great Wall Wingle Great Wall Wingle Great Wall Wingle Great Wall Wingle Great Wall Wingle Great Wall Wingle Great Wall Wingle Great Wall Wingle Great Wall Wingle Great Wall Wingle Great Wall Wingle Great Wall Wingle Great Wall Wingle Great Wall Wingle Great Wall Wingle
Čínská automobilka inovovala nabídku svých užitkových vozů. Jeden model je výraznou modernizací, druhý na stejném základě míří ještě výše.

„Terénní náklaďáky“ z Říše středu stále hodně připomínají starší generaci obdobných vozidel od General Motors. Great Wall s nimi ovšem slaví značné úspěchy a v dobývání nové klientely chce pokračovat, tak přišel čas na jejich modernizaci. Model Steed5E je evolucí předchozího Steed5 (proto ono E v názvu), na domácím trhu se prodával jako Wingle5. Při faceliftu se designéři zase neubránili inspiraci tvary současných Volkswagenů. Zatímco předchozí verze vypadala jako VW z poloviny minulé dekády, ta nově představovaná se vidí v moderně. Nekopíruje se bezostyšně, ale na přídi se dvěma vodorovnými žebry je vidět, odkud vane vítr. Kompletně přepracován byl i nárazník s mlhovkami a diodami pro denní svícení. Na bocích a vzadu ale zůstalo vše při starém.

Automobil se exportuje mimo Říši středu se dvěma motory. Zážehový agregát má objem 2,4 l, čtyři ventily na válec a výkon 93 kW. 200 N.m přenáší pětistupňová přímo řazená převodovka pouze na zadní nápravu. Dvoulitrová vznětová jednotka disponuje turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek (VGT). Základní parametry jsou vyšší: 105 kW a 305 N.m a manuální ústrojí má o ozubené kolečko navíc. I v tomto případě je poháněna pouze zadní náprava, ale verze se znakem 4x4 přijde na začátku příštího roku.

V interiéru Steed5E najdeme třeba multifunkční dotykovou obrazovku sloužící i jako výstup pro couvací kameru, samočinnou klimatizaci, zatmavovací vnitřní zpětní zrcátko, kůží potažený volant a další prvky. To Steed6 disponuje ještě větší porcí luxusu. Kůže zde pokrývá i sedadla a část palubní desky, klimatizace je už individuálně nastavitelná, vozy jsou dále vybaveny tempomatem, palubním počítačem a multifunkčním volantem.

Jinak jde ale vizuálně o totéž auto. Pouze přední část je opět jiná, s obří a bohatě pochromovanou maskou ve stylu SUV Hover H8, chybí také černé plasty na karoserii, všechny jsou lakované. Ovšem zde nejde jen o vzhled a komfort, ale i o bezpečnost. Ve standardu mají všechny modely šest airbagů, kontrolu stability a trakce, snímač kontroly tlaku v pneumatikách (v EU už je povinný, jak známo), úchyty Isofix a denní LED. Jedinou pohonnou jednotkou je dvoulitr VGT se stejnou porcí kilowattů jako v případě Steed5E i s obdobnou převodovkou. V průměru spotřebuje 8,8 l nafty na 100 km

Great Wally patří k těm levnějším na trzích, kde se prodávají, obzvláště ve srovnání s japonskou konkurencí. Číňané nejen s ní ovšem chtějí udržet krok i nadále. Automobilka působí i v Evropě, zejména na Balkáně (Albánie, Bulharsko), v zemích Společenství nezávislých států (Bělorusko, Moldávie, Rusko a Ukrajina). Hlavně SUV a užitkové vozy GWM se ale prodávají také v Itálii (a jsou tam skutečně vidět), Spojeném království a Irsku. Od února 2012 se také montují nedaleko bulharské Loveče. Great Wall je vůbec prvním výrobcem dvoustopých vozidel, který na starý kontinent tímto způsobem pronikl. Ale uplatňuje se i v Africe (Egypt, JAR).

Související články

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku