Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

GT Open, Spa-Francorchamps: Šenkýř Motorsport vybojoval čtvrté místo

Michal Štěpanovský Michal Štěpanovský 10. 6. 2018 • 17:23
7
Zobrazit náhledy (7)
Abarth Abarth
Česká stáj Šenkýř Motorsport se v mezinárodní konkurenci seriálu sportovních cestovních automobilů GT Open na okruhu Spa-Francorchamps rozhodně neztratila.

Jezdecká dvojice Slovák Richard Gonda a Švéd Joel Eriksson měla nakročeno k vítězství, konečné čtvrté místo však celý tým vnímá před finálním nedělním závodem pozitivně.

Výborným třetím časem se v kvalifikaci blýskl Richard Gonda, kterého od pole-position dělily jen tři desetiny vteřiny. Bylo jasné, že BMW M6 GT3 týmu Šenkýř Motorsport bude hrát v odpoledním sobotním závodě důležitou roli. Na startu se za volant posadil Richard Gonda a kritický moment v ostré první zatáčce zvládl bravurně. Bronzovou příčku si udržel a celou dobu se držel za prvními dvěma vozy.

„První kola jsme měli fakt skvělé tempo. Později už jsem musel dávat pozor na zadní pneumatiky, protože jsem cítil, že by mi nemusely do konce mého stintu vydržet. K mechanikům jsem potom dorazil na třetím místě a předával auto Joelovi,“ popsal Richard Gonda průběh své jízdy.

Bohužel během zastávky v boxech došlo ke zdržení a Joel Eriksson vyjížděl na trať s dvacetivteřinovou ztrátou. Na vině byly potíže s utahovací pistolí pravé přední pneumatiky a následně se vzpříčil i tankovací kanystr, takže benzín sice tekl, ale pomalu.

„Reálně byla naše zastávka o 21 vteřin pomalejší. Měli jsme na absolutní vítězství, protože Joel zajížděl nejrychlejší kola a původní šestnáctivteřinovou ztrátu na třetího stáhl na konečných 3,3 vteřiny. Ačkoliv čtvrtá pozice v kategorii PRO v šampionátu GT Open zní velmi dobře, převládá v nás trochu zklamání, protože jsme naši rychlost nepřetavili ve vítězství. Zítra máme druhou šanci,“ uvedl šéf týmu Robert Šenkýř.

Rychlost bílého BMW M6 GT3 ukázkově demonstroval právě Joel Eriksson. Tovární jezdec týmu BMW v seriálu DTM jel s M6 svůj vůbec první závod a ukázal, že umí bojovat nejen s časem, ale i s ostatními soupeři.

„Po zastávce v boxech jsem měl před sebou volnou dráhu a poté jsem dohnal několik soupeřů. Svedl jsem s nimi pár krásných soubojů a pak mi tým oznámil, že jezdím nejrychlejší časy ze všech. Svou první závodní zkušenost s M6 tak hodnotím výborně a hlavně jsem se za volantem velmi dobře bavil,“ hodnotil Joel Eriksson svou premiéru s BMW M6 GT3.

Závod vyhrál tým Luzich Racing s Ferrari s náskokem 22,4 sekundy před čtvrtým Gondou s Erikssonem.

Související články

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku