Hamann F430 Spider – vše se dá vylepšit
Upravovat vozy Ferrari nikdy nebylo jednoduché a také není mnoho firem, které se do této činnosti pouští. Zajímavým způsobem upravil Ferrari F430 Spider německý Hamann, který mu dodal jak nemálo koníků, tak i vzhledové dravosti.
Již sériové Ferrari 430 Spider je posazeno hodně vysoko a upravovat jej chce notnou dávku zkušeností a také odvahy. Vybroušený vysokootáčkový motor 4,3 V8 vyžaduje jemnou ladičskou práci. Technici od Hamanna se do jeho úprav pustili opatrně, ale se značným úspěchem. V první fázi nově přeprogramovali řídící jednotku, čímž získali prvních 21 kW. Ve druhé, dlouhodobější fázi připravili kompletně přepracovaný výfukový systém s menším odporem průtoku, sportovními kovovými katalyzátory a dvěma páry kruhových koncovek. Tato změna pomohla nárůstu výkonu na konečných 395 kW (537 k) což je 35 kW (48 k) navíc proti sérii. Nádavkem k tomu motor ještě produkuje výrazně zajímavější zvuk. Nejvyšší rychlost vozu prolomila hranici 320 km/h a posouvá Spider mezi absolutní elitu.
Aby byl vůz v nejvyšších rychlostech bezpečně ovladatelný, dostal také aerodynamické doplňky,které jsou nabízeny buď v laminátovém provedení nebo ze špičkových uhlíkových kompozitů. Sada obsahuje spoiler na přídi připevněný pod sériový, dvoudílné nástavce prahů křídlo na odtokové hraně vzadu a konečně přepracovaný difuzor pod zádí. Jeho lepší funkci napomáhá instalace kratších a tvrdších pružin, které vůz snižují a zlepšují tím podmínky proudění pod vozem. Mimo této funkce samozřejmě vylepšují jízdní vlastnosti. Na těch pracují intenzivně také kola z lehkých slitin. Nabídka je směřovaná na dvě různé kategorie zákazníků. Ti co preferují co nejširší obutí jsou k dispozici kola 9x19“ vpředu a 12,5x19“ vzadu, která jsou obuta pneumatikami 255/35 ZR 19 resp. 355/25 ZR 19. Druhá skupina, která požaduje kola co největšího průměru má v nabídce kola 8,5x20“ a 12,75x20“ s obutím 235/30 ZR 20 na přední nápravě a 325/25 ZR 20 na hnaných zadních kolech. Tyto větší kola se vyznačují nízkou hmotností, když zadní ráfek váží pouze 13,9 kg. Tenké paprsky kol nabízejí pěkný pohled na vysokovýkonné brzdy, které jsou nabízeny zákazníkům jež nevyužili nabídky keramických brzd přímo od Ferrari. Přední náprava může být osazena kotouči 355x34 mm s rudě lakovanými čtyřpístkovými třmeny, které zásobují tlakovou kapalinou pancéřované hadice a obsluhují destičky speciálního složení zaručující dlouhodobý účinek i na závodní trati.