Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Harley-Davidson a nový Road King Special. Zkusíme to bez chromu!

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Harley-Davidson si pro modelový rok 2017 připravil novinku v podobě stylového custom baggeru s vyšším výkonem a rychlejší akcelerací.

Harley-Davidson uvádí svou čerstvou novinku v podobě modelu Road King Special s novým motorem Milwaukee-Eight 1750 cm3 jako motocykl s odvážným novým charakterem v temně černém stylu. Snížený profil má podle oficiálních materiálů značky dodat jezdci pocit nekonečné volnosti a má proměnit jízdu v neopakovatelný zážitek.

Novinka na první pohled zaujme díky prakticky nulové přítomnosti chromu, který v oblasti přední vidlice a masivního těla světlometu nahrazuje černá barva. Pro zástupce modelové řady Road King je pak netradiční i absence čelního štítu, chránícího jezdce před větrem. Výrazným designérským prvkem jsou pak vysoká řídítka typu mini-ape.

Kryt motoru, řídítka a ruční ovladače, zrcátka, směrovky, boční kryty motoru a vzduchového filtru, koncovky a kryty výfuků modelu Road King Special jsou také provedeny v černé barvě. Chrom najdeme pouze na některých klíčových součástech motoru.

Srdcem modelu Road King Special je nový vidlicový dvouválec Milwaukee-Eight 1750 cm3, který byl představen v létě loňského roku. Harley-Davidson v souvislosti s letošní novinkou uvádí, že její motor má o 10 % vyšší točivý moment než předchozí motory používané u motocyklů řady Touring.

Kromě navýšeného zdvihového objemu mají tyto motory také větší kompresní poměr a čtyřventilové hlavy válců s 50% nárůstem kapacity sání a výfuku. Ventily není nutné seřizovat, konstrukce zdvihátek ventilů umožňuje nastavit ventilové vůle v továrně pro celou dobu životnosti motoru. Dvě zapalovací svíčky na válec přispívají k účinnějšímu spalování. Rozvody s jednou vačkovou hřídelí jsou lehčí, mechanicky jednodušší a mají nižší vnitřní tření i menší hlučnost.

Motor Milwaukee-Eight váží stejně jako jeho předchůdci, takže jeho vyšší výkon, který ovšem výrobce neuvádí, přímo přispívá k rychlejší akceleraci motocyklu. Stroje s touto pohonnou jednotkou Milwaukee-Eight 107 zrychlují o 11 % rychleji z 0 na100 km/h a o 11 % rychleji ze 100 na 130 km/h na nejvyšší rychlostní stupeň v porovnání s motory Twin Cam High Output 103.

Nová úzká konstrukce primárního převodu a štíhlý tvar vzduchového filtru přinášejí více místa pro nohy a umožňují jezdcům snazší došlápnutí nohou na zem. Všechny modely s motorem Milwaukee-Eight jsou vybaveny zesílenou hydraulickou spojkou Assist & Slip.

Motor Milwaukee-Eight je uložený v gumových silentblocích a používá vyvažovací hřídel, díky které dokáže vyrovnat 75 % primárních vibrací při volnoběžných otáčkách. Podle svého výrobce zachovává si tradiční pocit motorů dvouválců Harley-Davidson, ale hladký chod při vyšších rychlostech přináší pohodlnější jízdu pro jezdce i spolujezdce.

Ovladatelnost i pohodlí modelu Road King Special mají zvyšovat nové komponenty předního a zadního odpružení, které používají všechny motocykly Harley-Davidson 2017 řady Touring.

Nové zadní tlumiče využívající emulzní technologii umožňují o 15 až 30 % větší rozsah nastavení předpětí než předchozí standardní tlumiče modelů Touring. Přední odpružení využívá novou technologii s dvojitým průtokovým ventilem, která se vyznačuje výkonným tlumením díky kazetové konstrukci používané u závodních strojů a lineárními parametry útlumu a sníženou hmotností.

Harley-Davidson Road King Special bude nabízen ve čtyřech barevných kombinacích s označeními Vivid Black, Charcoal Denim, Hot Rod Red Flake Hard Candy Custom a Olive Gold. Cena této novinky pro evropský trh včetně toho českého je stanovena na 20.810 euro bez DPH (zhruba 565.000 Kč).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Avatar - romgator
10. 2. 2017 15:42
Chrom
Na motorkach tohoto ražení by se chromem šetřit nemělo. Chrom prostě k motorkám patří.