Harley-Davidson si zeregistroval patent na tříkolku
Když se řekne slovo tříkolka, většina z nás si vzpomene na první dopravní prostředek našich dětských let. Jedno kolo vpředu, řídítka na udávání směru, šlapátka a náhon na zadní nápravu. A výkon? Dvě malé čiperné nožičky. Kdo si na tyhle časy rád zavzpomíná, určitě jej překvapí, že ke stavbě tříkolky se asi chystá i Harley-Davidson.
Článek o netradiční koncepci tříkolky, kdy na přední nápravě je dvojice kol a náhon je na třetí zadní kolo, nepíšeme na auto.cz poprvé. Například norská společnost Brudeli má svůj prototyp 625L, který světu představila na výstavě EICMA. Základem tříkolky je KTM 625 SMC s motorem LC4. Nebo renomovaná kanadská firma Bombardier Recreational Products (BRP) poskládala tříkolový roadster Can-Am Spyder, který je poháněn čtyřtaktním, kapalinou chlazeným dvouválcem od firmy Rotax o objemu 990 cmm a výkonem 78 kW (106 k). Kapitolou samou o sobě je i dvojice skútrů Gilera Fuoco 500 a Piaggio MP3 400.
Že se ale k podobnému přibližovadlu přikloní i světoznámá americká společnost Harley-Davidson, to čekal málokdo. Nová doba si žádá nová řešení a výrobce motocyklů nechce hrát druhé housle. Proto si letos v dubnu nechal na patentovém úřadě zaregistrovat celou řadu konstrukčních nápadů pro tříkolku, jako je např. zavěšení kol na přední nápravě nebo odpružení.