Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Honda Accord
Honda Accord
Honda Accord
Honda Accord
8 Fotogalerie

Honda Accord 2013 oficiálně. Zatím ta americká

Aleš Dragoun
Honda uvolnila první snímky nového Accordu v pořadí již deváté generace. Ovšem jen v americké specifikaci.

Její předzvěstí byl už koncept detroitského sportovněji laděného kupé. Na fotografiích je kromě jeho produkční podoby rovněž standardní sedan. V USA i celosvětově soupeří s Toyotou Camry o post nejprodávanějšího auta segmentu, kterému my Evropané říkáme střední třída. Možná i proto je jeho kabát poněkud konzervativnějšího rázu a ztratil sportovní nádech, byť americká Honda tvrdí v tiskových materiálech něco trochu jiného.

Boční prolis protínající kliky dveří je ale stejně jako u končící řady velmi výrazný. Když se podíváte na zadní partie boků, možná vás napadne, že se stylisté tentokrát nechali inspirovat (zdaleka nejen) u japonské konkurence. Ale za pomoci počítačů po zadání základních parametrů dnes vždy dostanete podobné auto. Aerodynamika by měla být lepší také díky jinému čelnímu sklu i stěračům.

Čtyřdveřový exemplář má desetipaprsková litá kola a diody pro denní svícení. Přední maska se dvěma žebry nepostrádá decentní chromování, to najdeme také na víku zavazadlového prostoru, který nabral na objemu. Kupé v těchto místech disponuje pro změnu odtrhovou hranou bez ozdob, má dosti hranatý zadní nárazník a vpředu voštinovou mřížku chladiče. Novinka je dle slov automobilky menší zvenčí, ale větší uvnitř. A také luxusnější. Výbavovým standardem se v USA stane zadní parkovací kamera, tamní zákazníci se určitě dočkají i varování před neoprávněným vyjetím z jízdního pruhu, hlídače mrtvého úhlu či systému snižujícím následky čelní kolize. Zatím ale není jasné, zda si za tyto prvky připlatí či nikoliv.

Připomeňme, že americký čtyřdveřový klasik Accord 8. generace měří už poměrně značných 4,95 m, ač na to rozhodně nevypadá, kupé má pak o nějakých 10 cm méně. Přicházející model je také lehčí. „Devítka“ se do prodeje dostane letos na podzim.

Co uvidíme pod kapotou? Celkem tři motory včetně hybridu. Ten se skládá z dvoulitrového zážehového čtyřválce a elektromotoru s výkonem 120 kW (!) napájeného lithium-iontovými články. Točivý moment přenáší v tomto případě převodovka E-CVT. Plug-in hybrid je schopen jet jak čistě na elektřinu až do vzdálenosti 24 km a rychlosti 100 km/h, tak i na benzin či kombinaci obojího. Při použití zásuvky o 120 V se baterie nabijí za 4 hodiny, v silnější o napětí 240 V za 1,5 h.

Další pohonnou jednotku představuje čtyřválec s přímým vstřikováním o objemu 2,4 l a výkonu minimálně 135 kW a točivém momentu 240 Nm. Standardem u něj bude šestistupňová transmise s ručním řazením a doplňkem skříň CVT s plynule měnitelným převodem. Třetí volbou je přepracovaný vidlicový šestiválec i-VTEC 3,5 l v kombinaci se šestistupňovým manuálem či automatem, který bude určitě poskytovat více kilowattů i newtonmetrů než ten současný (202 kW, 344 Nm).

Také na to, jak se bude lišit evropská verze, si ještě počkáme. Dosud tomu tak bylo ve značné míře, „náš“ Accord byl oblečen do jiné karoserie. Na starém kontinentu si pro změnu můžeme koupit navíc i kombi a turbodiesel. Byť šestiválec musíme oželet. Paradoxně například kupé řady s pořadovým číslem 5 ze zámořské produkce bylo v nabídce v devadesátých letech rovněž u nás.

Za Atlantikem se nový Accord postaví nejen proti Camry, ale bude zdatným soupeřem i pro Nissan Altima, Ford Fusion, Chevrolet Malibu nebo Passat NMS.