Honda Accord Coupé: 9G nejprve jako koncept
Koncept Honda Accord Coupé, představovaný na autosalonu NAIAS 2012 v Detroitu, je první ukázkou, jak bude vypadat nová, devátá generace Accordu určená pro severoamerický trh. Místní varianta tohoto modelu se odlišuje od toho evropského.
Tak jako současný Accord, prodávaný v USA a Kanadě, bude i ten nový prodáván jak ve variantě sedan, tak ve verzi kupé. Zatímco rozměry kupé budou prakticky zachovány, čtyřdveřové provedení bude atypicky zkráceno, mezigeneračně se sníží i jeho výška. I přes menší rozměry má být zachován prostorný interiér, navíc se mají zlepšit jízdní vlastnosti vozu, mezigeneračně se rozšíří standardní výbava vozu.
Jak naznačuje představená studie, bude se příď nového severoamerického Accordu více podobat tomu evropskému. Hranu víka zavazadlového prostoru zakončuje malý spoiler, koncovky výfuku jsou integrovány do zadního nárazníku.
Severoameričtí zájemci o nový Accord budou moci vybírat ze tří motorů. Základem bude nový přímovstřikový benzinový čtyřválec o objemu 2,4 litru, který bude naladěn na výkon „vyšší než 135 kW,“ točivý moment má vrcholit hodnotou 240 Nm. Motor bude kombinován s šestistupňovým manuálem, nebo převodovkou s plynule měnitelným převodem. Oproti čtyřválci ze současné generace má být jednotka úspornější.
Druhou nabízenou jednotkou bude přepracovaný vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru, spolupracující s šestistupňovou manuální, nebo automatickou převodovkou. Oproti aktuálnímu provedení má být silnější a úspornější.
Třetí variantou bude od příští zimy nabízený Accord Plug-In Hybrid. Ten použije zážehový řadový čtyřválec 2,0 i-VTEC pracující v Atkinsonově cyklu spárovaný s převodovkou s plynule měnitelným převodem E-CVT a elektromotorem o výkonu 120 kW, který svoji energii bude čerpat z lithium-iontových baterií o kapacitě 6 kWh. V čistě elektrickém režimu má vůz zvládnout ujet 16 až 24 km při maximální rychlosti 100 km/h. Dobíjení baterií ze sítě 120 V má trvat méně než čtyři hodiny, dobíjení ze sítě 240 V má trvat hodinu a půl.
Z bezpečnostních pomocníků nemá chybět varování před opuštěním jízdního pruhu a varování před čelní kolizí, součástí základní výbavy bude zadní parkovací kamera.
První generace Accordu se ve Spojených státech začala prodávat v roce 1976, od té doby Honda tu prodala více než 11 milionů vozů s tímto názvem. Accord se vyrábí i v USA, první exemplář tohoto modelu vyjel z továrny Marysville v Ohiu 1. listopadu 1982, kdy se stal prvním automobilem japonské značky vyráběným ve Spojených státech.