Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Honda Civic 1,8 VTi

Po letech celosvětově úspěšného prodeje modelu Civic se fabrika rozhodla poskytnout zákazníkům i variantu kombi se zajímavým názvem Aero Deck. Jak by také ne, když (alespoň v Evropě) většina konkurentů již kombi v této třídě prodává a ne špatně....

Po letech celosvětově úspěšného prodeje modelu Civic se fabrika rozhodla poskytnout zákazníkům i variantu kombi se zajímavým názvem Aero Deck. Jak by také ne, když (alespoň v Evropě) většina konkurentů již kombi v této třídě prodává a ne špatně. Jmenujme alespoň ty nejprodávanější - Golf Variant, Astra Caravan či Escort Combi.

Testovaný Aero Deck byl navíc vybaven chloubou techniků Hondy - motorem 1,8 VTi (viz foto), který podává vskutku neuvěřitelný nejvyšší výkon 124 kW, při ještě neuvěřitelnějších sedmi tisících šestistech otáčkách. Nejvyšší točivý moment tohoto technického skvostu je 166 Nm při 6300 otáčkách/min. Tyto zázraky má nasvědomí systém proměnného časování a zdvihu ventilů VTEC.

A jaká je jízda s 1,8 VTi. Popravdě řečeno, místo údivu z výkonu motoru, byly pocity z jízdy spíše rozporuplné. Rozhodně ne proto, že by motor nebyl schopen poskytnout onen nejvyšší výkon 124 kW či zrychlit z klidu na 100 km/h pod devět vteřin. Problém je v tom, že točivý moment prakticky zůstal na úrovni motorů 1,8 či 2,0, takže rychlý předjížděcí manévr je nutno absolvovat v 5-7 tisících otáčkách. To sebou přináší výrazné zvýšení hladiny hluku i adrenalinu v krvi (pokud zrovna nejste závodník). Charakteristice motoru odpovídá i zpřevodování do otáček , kdy na pětku při 100 km/h motor točí 3250 ot/min, což je celkem dost. Pokud chcete jet na naší dálnici nejvyšší povolenou rychlostí 130 km/h, otáčkoměr již ukazuje nelichotivých 4250 ot/min!

Co toto všechno znamená? Motor 1,8 VTi je podle mého názoru jednoznačně nasměrován na klientelu dravých mladíků , pro které jsou výtky v minulých řádcích spíše pozitivem. Již usedlejším řidičům (kteří ale požadují výkonný motor) bych vřele doporučoval zvolit motor, který vysokého výkonu dosahuje jinou technologií - např. pomocí přeplňování. To zajišťuje vysoký výkon i točivý moment již z nízkých otáček.

Samotná jízda s Civicem (a vůbec všemi Hondami) je velmi příjemná a bezproblémová. Vše jde lehce a příslušné ovladače se nachází na správných místech. Vynikající jsou i přední sportovní sedadla (viz foto), která poskytují mimořádně dobré boční vedení.

Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré, což se potvrdilo i při jízdě v dešti, který část testu provázel. Přívaly vody dobře odváděly sériově montované pneumatiky Bridgestone Potenza RE94 - že by už výsledky působení Bridgestone v F1 :-)

Zavazadlový prostor kombíku dokáže poskytnout dostatek místa pro většinu běžných zavazadel. Po sklopení zadních sedadel vznikne plochý a široký (málo vystouplé podběhy kol) nákladní prostor (viz foto), za který by se nemusely stydět ani kombíky vyšších tříd. Jsou zde navíc nainstalovány čtyři oka pro uchycení síťky, která zamezí pohybu drobných předmětů.

Co říci na závěr. Civic Aero Deck je povedeným automobilem své třídy. Před koupí verze s motorem 1,8 VTi však vřele doporučuji vyžádat si zkušební jízdu. Uvidíte sami, zda vás tento motor okouzlí nebo naopak zklame...

Cena základní sestavy 0 Kč
Cena testované sestavy 0 Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1797
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 124 / 7600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 166 / 6300 - 6300
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 223
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 8.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 410 / 830
Objem nádrže (l): 55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1135 / 450
Rozměr pneu: 195
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4425
b) šířka (mm): 1695
c) výška (mm): 1440
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
místo vzadu pod předním sedadlem: ne