Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda – Civic 5D, Civic Hybrid, Accord facelift ve Frankfurtu 2005

Vitek
Na stánku Hondy se vše točilo kolem osmé generace Civicu, za pozornost ale stály i facelifty Accordu a Honda S2000. Prodeje vlajkové lodi Legend už by měly být na spadnutí, řadu zákazníků možná zklame vyřazení systému nočního vidění ze standardní výbavy.

Civic 5D

Jen těžko byste v posledních dvou dekádách hledali kontroverznější auto, než je pětidveřový Civic 8. generace, a co je pozitivní, za futuristickým sportovním exteriérem nezaostává ani vnitřek. Výsledkem je, že ani první Focus, ani poslední Mégane nebudily takový rozruch. A o to zřejmě Hondě šlo, tedy kromě očividné snahy zaujmout mladou generaci, věkový průměr kupců současné generace se totiž nebezpečně blíží důchodovému věku. Honda si nejvíce slibuje od zbrusu nové osmnáctistovky i-VTEC s dynamikou převyšující konkurenční dvoulitry, vysoká očekávání vkládá i do turbodieselu 2.0 i-CTDi/103 kW. Naopak pro vyznavače pohodové jízdy má připravenu jednotku 1.4 i-DSI/61 kW z Jazzu. Potěší i standardní montáž šestistupňové převodovky.

Civic Hybrid

Civic Hybrid je čtyřdveřový sedan vybavený druhou generací hybridního ústrojí IMA (Integrated Motor Assist) tvořenou třífázovou jednotkou 1.3 i-VTEC o výkonu 70 kW/6000 otáček a točivém momentu 123 Nm/4500 ot. a elektromotorem s parametry 15 kW/200 ot. a 103 Nm/0-1160 ot. Honda slibuje 20% nárůst výkonu a snížení spotřeby o 5%. Bude to stačit na vrácení úderu Toyotě Prius?

Accord facelift

Sedan Accord, který přidělal pár vrásek na maskách chladiče i prestižním vozům BMW 3, Mercedes-Benz C a Audi A4, vstoupil do druhé poloviny životního cyklu. V rámci faceliftu dostal výraznější masku chladiče a nové nárazníky a kapotu i světlomety. V interiéru se změnil volant a hlavice řadicí páky, motor 2.0 i-VTEC dostal elektronický pedál plynu a turbodiesel 2.2 i-VTEC šestistupňovou převodovku. Bude možné ho nově dovybavit i adaptivním tempomatem.

Honda S2000 facelift

Vyhlášený vysokotáčkový roadster byl pro rok 2006 opět lehce modifikován, změny ale těžko pozná i ostřílený expert. Pozměněnou optiku mají přední i zadní světlomety, lehce upraven byl i volant, ale asi nejvýznamnější změnou je přítomnost elektronického pedálu plynu.


Vitek