Honda Civic osmé generace: první dojmy
Ani se tomu nechce věřit, ale futuristická studie, s níž se Honda chlubila na autosalonu v Ženevě, dorazila v téměř nezměněné podobě do sériové výroby. Pokud se vám zdá osmá generace Hondy Civic příliš futuristická na fotografiích, budete na živo lapat po dechu. Ať už společným tvarovým krytém překrytá přední světla, vystouplá zadní světla nebo spoiler splývající se zadní sklem vypadají velmi neobvykle.
Honda tímto nechala za sebou všechny předchozí generace modelu Civic a nastolila úplně nový směr. Přikrčená karoserie neoplývá praktickými vlastnostmi současné pětidveřové verze, ale mnoho z ceněných předností zdědila. Tak například boční dveře se otevírají téměř do pravého úhlu (a když říkám do pravého úhlu, myslím do pravého úhlu), čímž vyvažují nevýhodu malého vstupního otvoru.
I víko zavazadlového prostoru se otevírá velmi vysoko, alespoň výše než byste u takto koncipovaného vozu čekali. Největší překvapení nastává v interiéru. Že Honda vytvořila palubní desku ve stylu kokpitu letadla či ještě lépe vesmírných lodí ze Startreku jsme věděli, a tak usednutí za volant pouze oživilo dojmy získané z fotografií. Přístrojová deska obtočená kolem řidiče má nicméně méně nevýhod než se zdálo.
Ovládacími prvky sice v Hondě nešetřili, ale rozmístění ovladačů se zdá logické a dobře zapamatovatelné. Na levé straně nastartujete tlačítkem motor a vypnete či zapnete stabilizační systém, tedy ovlivňujete jízdu, na pravé straně nastavujete klimatizaci a na pozůstatku klasické středové konzoly audiosystém. Sedačky mají široký rozsah nastavení, volant se pohyboval ve dvou osách, takže jsem za volantem rychle našel optimální pozici.
Musím říci, že se mi v novém civicu sedělo příjemně, přestože posaz odpovídá sportovnímu hatchbacku, zůstává komfortní. Mírné pochybnosti ve mně vyvolávala trojice modře podsvícených displejů, jež vyžadují hodně pozornosti. Především rychloměr s 3D efektem ovšem vypadá úchvatně. Šok nastal ve chvíli, kdy jsem začal zkoumat materiály, z nichž Honda vytesala palubní desku.
Přestože "hondařům" tvrdé plasty nikdy nevadily a mnozí na ně snad byli i hrdí, japonský výrobce se rozhodl následovat evropské značky a vyrobit palubní desku částečně z tvrdých a částečně z měkčených materiálů. Horní část palubní desky je vyrobena z měkčeného materiálu, spodní část a středový tunel potom z tvrdého plastu. Přítomnost měkčených materiálů a velmi dobré zpracování tvrdných plastů posunuje z tohoto hlediska novou Hondu Civic v nižší střední třídě hodně vysoko.
Jelikož se u civicu vždy hrálo mnohem více na jízdní vlastnosti než luxusní interiér jsem velmi zvědav, jak se bude hatchback s novým podvozkem a novým motorem 1.8 i-VTEC chovat na cestě. Pokud, a o tom pochybuje málokdo, budou jízdní vlastnosti ještě lepší než u sedmé generace, mají současné vozy C segmentu vážný problém.
Ceny Hondy Civic v Německu
Model | Cena |
Civic 1.4 | 15.950 Euro |
Civic 1.4 Comfort | 17.800 Euro |
Civic 1.4 Sport | 18.800 Euro |
Civic 1.8 Comfort | 19.300 Euro |
Civic 1.8 Sport | 20.700 Euro |
Civic 1.8 Executive | 22.400 Euro |
Civic 2.2i-CTDi Comfort | 21.200 Euro |
Civic 2.2 i-CTDi Sport | 22.600 Euro |
Civic 2.2 i-CTDi Executive | 24.300 Euro |