Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Civic osmé generace: první dojmy

Libor Zezulka
Diskuze (244)
Nebudu chodit okolo horké kaše. Tohle auto vypadá jako UFO už na fotografiích a ve skutečnosti připomíná neidentifikovatelný létající objekt ještě víc. Ale potkat lepší UFO bude na silnici problém (+ ceny v Německu).

Ani se tomu nechce věřit, ale futuristická studie, s níž se Honda chlubila na autosalonu v Ženevě, dorazila v téměř nezměněné podobě do sériové výroby. Pokud se vám zdá osmá generace Hondy Civic příliš futuristická na fotografiích, budete na živo lapat po dechu. Ať už společným tvarovým krytém překrytá přední světla, vystouplá zadní světla nebo spoiler splývající se zadní sklem vypadají velmi neobvykle.

Honda tímto nechala za sebou všechny předchozí generace modelu Civic a nastolila úplně nový směr. Přikrčená karoserie neoplývá praktickými vlastnostmi současné pětidveřové verze, ale mnoho z ceněných předností zdědila. Tak například boční dveře se otevírají téměř do pravého úhlu (a když říkám do pravého úhlu, myslím do pravého úhlu), čímž vyvažují nevýhodu malého vstupního otvoru.

I víko zavazadlového prostoru se otevírá velmi vysoko, alespoň výše než byste u takto koncipovaného vozu čekali. Největší překvapení nastává v interiéru. Že Honda vytvořila palubní desku ve stylu kokpitu letadla či ještě lépe vesmírných lodí ze Startreku jsme věděli, a tak usednutí za volant pouze oživilo dojmy získané z fotografií. Přístrojová deska obtočená kolem řidiče má nicméně méně nevýhod než se zdálo.

Ovládacími prvky sice v Hondě nešetřili, ale rozmístění ovladačů se zdá logické a dobře zapamatovatelné. Na levé straně nastartujete tlačítkem motor a vypnete či zapnete stabilizační systém, tedy ovlivňujete jízdu, na pravé straně nastavujete klimatizaci a na pozůstatku klasické středové konzoly audiosystém. Sedačky mají široký rozsah nastavení, volant se pohyboval ve dvou osách, takže jsem za volantem rychle našel optimální pozici.

Musím říci, že se mi v novém civicu sedělo příjemně, přestože posaz odpovídá sportovnímu hatchbacku, zůstává komfortní. Mírné pochybnosti ve mně vyvolávala trojice modře podsvícených displejů, jež vyžadují hodně pozornosti. Především rychloměr s 3D efektem ovšem vypadá úchvatně. Šok nastal ve chvíli, kdy jsem začal zkoumat materiály, z nichž Honda vytesala palubní desku.

Přestože "hondařům" tvrdé plasty nikdy nevadily a mnozí na ně snad byli i hrdí, japonský výrobce se rozhodl následovat evropské značky a vyrobit palubní desku částečně z tvrdých a částečně z měkčených materiálů. Horní část palubní desky je vyrobena z měkčeného materiálu, spodní část a středový tunel potom z tvrdého plastu. Přítomnost měkčených materiálů a velmi dobré zpracování tvrdných plastů posunuje z tohoto hlediska novou Hondu Civic v nižší střední třídě hodně vysoko.

Jelikož se u civicu vždy hrálo mnohem více na jízdní vlastnosti než luxusní interiér jsem velmi zvědav, jak se bude hatchback s novým podvozkem a novým motorem 1.8 i-VTEC chovat na cestě. Pokud, a o tom pochybuje málokdo, budou jízdní vlastnosti ještě lepší než u sedmé generace, mají současné vozy C segmentu vážný problém.

Ceny Hondy Civic v Německu

ModelCena
Civic 1.415.950 Euro
Civic 1.4 Comfort17.800 Euro
Civic 1.4 Sport18.800 Euro
Civic 1.8 Comfort19.300 Euro
Civic 1.8 Sport20.700 Euro
Civic 1.8 Executive22.400 Euro
Civic 2.2i-CTDi Comfort21.200 Euro
Civic 2.2 i-CTDi Sport22.600 Euro
Civic 2.2 i-CTDi Executive24.300 Euro

Tip: Podrobné informace o nové Hondě Civic

Libor Zezulka
Diskuze (244)
20. 9. 2005 20:39
Re: Ty desetidenní chlebe :-)
Sice mě těší, jak mě hezky oslovuješ... ale tak nějak se mi zdá, že vaříš kaši, která snad nemůže chutnat ani tobě - až se budeš chovat slušně, nebudeš tu psát o hlouposti, nebudeš mě napadat, pak můžem spolu diskutovat. P.S. Nikdo mi tu na nic nemá skákat. V tom se mýlíš. Co se týče přístrojovky, pak tvrdím stále stejné - golf v roce 1992 udělal krásnou přístrojovku, z měkkých materiálů. V tomtéž roce mě upoutala (resp. jsem o ní věděl již déle) jedině přístrojovka v Sieře. jakou přístrojovku měl Civic v 1992 nevím, nevybavuji si. Tedy mě nazaujala. Myslím, že bys měl zásadně ubrat na chtěné razanci svých příspěvků, které směřuješ ke mně. Nějak nechápu proč tento konfrontační tón volíš, zdá se mi, že hledáš, kde mně nachytat nebo napadnout... spíš bych čekal, že tu píšeš proto, aby jsme tu vedli dialog. Již jsem ti to napsal vícekrát. Jen si vzpomeň, jak jsi reagoval tuším u XK. Takhle se to přece nedělá. Pokud máš potřebu se nějak povyšovat, napiš mi to a já budu u tebe ve střehu. Co si o tobě myslím, jsem ti napsal nedávno. To ale neznamená, že se tu na tebe budu už jen mračit... Tak to nějak v sobě přetav... a k té přístrojovce... opravdu si myslíš, že je to tak vážné téma? Neblázni Skyline. Rád bych s tebou mluvil... mnohé bys pochopil rychleji, ale věř, že o přístrojovku se s nikým (ani s tebou) do krve hádat nebudu :-) Je to prostě trochu jinak... chce to víc usměvu ;-) :yes:
19. 9. 2005 21:26
Re: civic
Jo, překrásné auto.
19. 9. 2005 21:24
Re: Ty desetidenní chlebe :-)
Aby ses nezakuckal, Skyline. Každej, kdo si tě tu teď čte, tak jen zírá (já taky) co jsi schopnej napsat za sprosťárny, úplně bezdůvodně. Ono asi tak úplně nejde o ty přstrojovky, tedy, pokud tě to tak bere, mrkni na to u Golfa, porovnej s ostatníma a přečti starší testy. Fakt mrkni na auta z roku 92 - tam to Golf dost rozjel. Asi máš se mnou nějaké problémy, viď. Tak se uklidni, a nebuď sprostej, jinak to tady můžem vyhlásit za střelbu na vyznačený terče :yes: :yes: (to je správnej směr, nemyslíš?)
18. 9. 2005 21:46
Re: civic
Ovšem úsměvy tu vzbuzují jen hošu z klubu... ten jeden šik, jeden názor... to musíš uznat. Stealth to píše trefně - Honďáci jsou až lehce fanatičtí, I Ciello to naznačuje - klub jednoho modelu... jako milovníci 911, viď... jenže ti mulují světovýho krále králů, vy máte v erbu jen prostou masovku.... Když tu bojuju za VW, bojuju sám. Je tu Jozki a pár kolegů. Žádnej klub fanatiků. Už jsem to psal jinde - miluju vítr ve vlasech, svobodu, jízdu jen tak nazdařbůh. Kolektivismus... no tak s tím jsem se rozloučil, když jsme tu rozorávali meze... P.S. VW mám v srdci, nikoliv na klubový průkazce :-) :yes:
18. 9. 2005 21:30
Re: GURU ???
Vím přesně, v jakém významu užívám slovo GURU. Prapůvod? To je jednoduché - baví mě to. O té neobjektivnosti bychom mohli dlouze diskutovat... Ty plkáš, já plkám, my plkáme... normálka, ne?