Honda Civic Si: Devátá generace ve sportovním
Američané již svou devátou generaci znají, agresivní linky zdědila po evropské s pořadovým číslem 8. Nejedná se však o nijak velký tvarový skok, spíše evoluci. Verze Si představuje za velkou louží tradiční označení pro sportovnější Civic.
Jeho nejaktuálnější vydání má pod kapotou celohliníkový čtyřválec i-VTEC s rozvodem DOHC a čtyřventilovou technikou, který ovšem narostl z dvoulitrového objemu na 2,4 l. Z něj dává výkon 150 kW (204 k)/7000 min-1. Nová šestistupňová přímo řazená převodovka přenáší na přední kola točivý moment o maximální hodnotě 230 Nm/4300 min-1.
Oproti běžným variantám má Si jinak naladěné odpružení a větší stabilizátory. Vpředu jsou vzpěry McPherson, vzadu víceprvková náprava. Také průměr kotoučových brzd se zvětšil, ty přední mají vnitřní chlazení. Trakci zvyšuje sériové montovaný samosvorný diferenciál.
Si jezdí v základu na sedmnáctipalcových kolech s pneumatikami 215/45 R17. Vzhled také umocňují zadní spoiler s přídavným LED brzdovým světlem, mlhovky a chromovaná koncovka výfuku. Uvnitř najdeme hliník například na hlavici řadicí páky a pedálech, látková sportovní sedadla s emblémy Si jsou prošívána červenou nití, volant má kožený potah.
Zajímavý je interiér kupé. Přístroje jsou jako dříve rozděleny do tří částí. Přímo před řidičem je velký otáčkoměr, nahoře v kapličce digitální rychloměr a další ukazatele, vpravo od něj dnes obvyklý informační displej s navigací. Oproti předchůdci se přístroje ale výrazně zvětšily. Designéři se tentokrát zjevně zhlédli ve stylu BMW osmdesátých let, což ovšem vůbec není na škodu.
Bezpečnostní výbava zahrnuje šest airbagů, ABS s EBD a brzdovým asistentem. Komfortní čítá například audio se sedmi reproduktory a subwooferem, které umí přehrávat jak klasická CD, tak i digitální formáty WMA a MP3. Samozřejmostí je USB zdířka, Bluetooth, již zmíněná navigace má pak k dispozici harddisk o kapacitě 16 GB pro uložení dat.
Kromě Si se v Severní Americe prodává nový Civic jako HF s motorem 1,8 i-VTEC o výkonu 103 kW. Hybridní varianta má pod kapotou motor 1,5 i-VTEC o výkonu 81 kW doplněný elektromotorem a převodovkou CVT, přičemž elektrická energie je uložena v lithium-iontových akumulátorech.
Civic Si se pro severoamerické trhy vyrábí v kanadském Allistonu v provincii Ontario. My Evropané se svých hatchbacků dočkáme později, v Ženevě jsme zatím neviděli ani studii, jak bylo původně plánováno.