Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Civic Si: Devátá generace ve sportovním

Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
40 Fotogalerie
Aleš Dragoun
Diskuze (5)
Honda přivezla do New Yorku devátou generaci Civicu ve sportovní verzi Si. Američané si budou moci vybrat ze dvou karosářských variant: kupé a sedanu.

Američané již svou devátou generaci znají, agresivní linky zdědila po evropské s pořadovým číslem 8. Nejedná se však o nijak velký tvarový skok, spíše evoluci. Verze Si představuje za velkou louží tradiční označení pro sportovnější Civic.

Jeho nejaktuálnější vydání má pod kapotou celohliníkový čtyřválec i-VTEC s rozvodem DOHC a čtyřventilovou technikou, který ovšem narostl z dvoulitrového objemu na 2,4 l. Z něj dává výkon 150 kW (204 k)/7000 min-1. Nová šestistupňová přímo řazená převodovka přenáší na přední kola točivý moment o maximální hodnotě 230 Nm/4300 min-1.

Oproti běžným variantám má Si jinak naladěné odpružení a větší stabilizátory. Vpředu jsou vzpěry McPherson, vzadu víceprvková náprava. Také průměr kotoučových brzd se zvětšil, ty přední mají vnitřní chlazení. Trakci zvyšuje sériové montovaný samosvorný diferenciál.

Si jezdí v základu na sedmnáctipalcových kolech s pneumatikami 215/45 R17. Vzhled také umocňují zadní spoiler s přídavným LED brzdovým světlem, mlhovky a chromovaná koncovka výfuku. Uvnitř najdeme hliník například na hlavici řadicí páky a pedálech, látková sportovní sedadla s emblémy Si jsou prošívána červenou nití, volant má kožený potah.

Zajímavý je interiér kupé. Přístroje jsou jako dříve rozděleny do tří částí. Přímo před řidičem je velký otáčkoměr, nahoře v kapličce digitální rychloměr a další ukazatele, vpravo od něj dnes obvyklý informační displej s navigací. Oproti předchůdci se přístroje ale výrazně zvětšily. Designéři se tentokrát zjevně zhlédli ve stylu BMW osmdesátých let, což ovšem vůbec není na škodu.

Bezpečnostní výbava zahrnuje šest airbagů, ABS s EBD a brzdovým asistentem. Komfortní čítá například audio se sedmi reproduktory a subwooferem, které umí přehrávat jak klasická CD, tak i digitální formáty WMA a MP3. Samozřejmostí je USB zdířka, Bluetooth, již zmíněná navigace má pak k dispozici harddisk o kapacitě 16 GB pro uložení dat.

Kromě Si se v Severní Americe prodává nový Civic jako HF s motorem 1,8 i-VTEC o výkonu 103 kW. Hybridní varianta má pod kapotou motor 1,5 i-VTEC o výkonu 81 kW doplněný elektromotorem a převodovkou CVT, přičemž elektrická energie je uložena v lithium-iontových akumulátorech.

Civic Si se pro severoamerické trhy vyrábí v kanadském Allistonu v provincii Ontario. My Evropané se svých hatchbacků dočkáme později, v Ženevě jsme zatím neviděli ani studii, jak bylo původně plánováno.

Vstoupit do diskuze (5)