Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Civic Si: Devátá generace ve sportovním

Aleš Dragoun
Diskuze (5)
Honda přivezla do New Yorku devátou generaci Civicu ve sportovní verzi Si. Američané si budou moci vybrat ze dvou karosářských variant: kupé a sedanu.

Američané již svou devátou generaci znají, agresivní linky zdědila po evropské s pořadovým číslem 8. Nejedná se však o nijak velký tvarový skok, spíše evoluci. Verze Si představuje za velkou louží tradiční označení pro sportovnější Civic.

Jeho nejaktuálnější vydání má pod kapotou celohliníkový čtyřválec i-VTEC s rozvodem DOHC a čtyřventilovou technikou, který ovšem narostl z dvoulitrového objemu na 2,4 l. Z něj dává výkon 150 kW (204 k)/7000 min-1. Nová šestistupňová přímo řazená převodovka přenáší na přední kola točivý moment o maximální hodnotě 230 Nm/4300 min-1.

Oproti běžným variantám má Si jinak naladěné odpružení a větší stabilizátory. Vpředu jsou vzpěry McPherson, vzadu víceprvková náprava. Také průměr kotoučových brzd se zvětšil, ty přední mají vnitřní chlazení. Trakci zvyšuje sériové montovaný samosvorný diferenciál.

Si jezdí v základu na sedmnáctipalcových kolech s pneumatikami 215/45 R17. Vzhled také umocňují zadní spoiler s přídavným LED brzdovým světlem, mlhovky a chromovaná koncovka výfuku. Uvnitř najdeme hliník například na hlavici řadicí páky a pedálech, látková sportovní sedadla s emblémy Si jsou prošívána červenou nití, volant má kožený potah.

Zajímavý je interiér kupé. Přístroje jsou jako dříve rozděleny do tří částí. Přímo před řidičem je velký otáčkoměr, nahoře v kapličce digitální rychloměr a další ukazatele, vpravo od něj dnes obvyklý informační displej s navigací. Oproti předchůdci se přístroje ale výrazně zvětšily. Designéři se tentokrát zjevně zhlédli ve stylu BMW osmdesátých let, což ovšem vůbec není na škodu.

Bezpečnostní výbava zahrnuje šest airbagů, ABS s EBD a brzdovým asistentem. Komfortní čítá například audio se sedmi reproduktory a subwooferem, které umí přehrávat jak klasická CD, tak i digitální formáty WMA a MP3. Samozřejmostí je USB zdířka, Bluetooth, již zmíněná navigace má pak k dispozici harddisk o kapacitě 16 GB pro uložení dat.

Kromě Si se v Severní Americe prodává nový Civic jako HF s motorem 1,8 i-VTEC o výkonu 103 kW. Hybridní varianta má pod kapotou motor 1,5 i-VTEC o výkonu 81 kW doplněný elektromotorem a převodovkou CVT, přičemž elektrická energie je uložena v lithium-iontových akumulátorech.

Civic Si se pro severoamerické trhy vyrábí v kanadském Allistonu v provincii Ontario. My Evropané se svých hatchbacků dočkáme později, v Ženevě jsme zatím neviděli ani studii, jak bylo původně plánováno.

Aleš Dragoun
Diskuze (5)
Avatar - King
28. 4. 2011 11:47
Re: sklamanie
Tohle kupé na naopak proporcionálně velmi vyvážené, navíc i opticky štíhlé a velmi aerodynamické. I když je jasné, že extrémní honďácký cab-forward design s krátkou přídí a kapotou a čelním sklem téměř v rovině se nemusí zamlouvat každému, je ale maximálně funkční, jako u Hondy vždy...
Avatar - King
28. 4. 2011 11:40
Re: hm
Která kompaktní kupátka jsou, pěkně prosím, hezčí než toto? ;-)
23. 4. 2011 21:55
sklamanie
sorry ale interier uplny grc a exterier sedy, neproporcianoalny podpriemer.... :no:
Avatar - CHerokee
23. 4. 2011 16:59
Re: hm
Interiér je hold nějaký pokroucený. Mi se to ale nelíbí ani zvenku...jako by se neu,ěli rozhodnout co chtějí... a výsledek se nepovedl. To je na trhu celá řada hezčích kupátek. Škoda, technika bude určitě na úrovni i výbava.
23. 4. 2011 16:40
hm
tak koukám, že s tím odporným interiérem neudělali od studie opravdu nic.
jak tohle mohli pustit do produkce? Nevím jak materiály, ale na pohled to vypadá jak nějaký korejský auto z 90. let.
Docela hnus.

Tím nechci schazovat auto, který asi bude dobrý, ale nedokážu si představit že chytnu volant, podívám se letmo po kabině a budu si muset před každým otočením klíčku říkat: Ale co...dyt to auto je jinak fain a pekny z venku:)