Honda Civic Type R končí s nástupem emisní normy Euro 5
Sportovně laděný hatchback s nezaměnitelným designem, má jako jeden z posledních vozů svého druhu vysokootáčkový atmosférický čtyřválec 2,0 i-VTEC s relativně vysokým výkonem 148 kW, který je dosahován při 7800 min-1 (dříve 147 kW při 7400 min-1).
Automobil byl poprvé představen ve formě konceptu na autosalonu v Ženevě v roce 2006. Kombinace ostrých hran a agresivního vzhledu byla zcela odlišná od svého konzervativnějšího předchůdce. Produkční verze byla odhalena na autosalonu v Paříži v roce 2006, přičemž vzhled byl téměř identický s původním konceptem.
Důvodem pro ukončení prodeje ve většině států Evropy je, že vůz v současnosti nesplňuje požadavky emisní normy Euro 5. Na trzích, na které se zavedení této emisní normy vztahuje, je možné nabízet model Type R pouze do ledna 2011.
Vůz bude nadále nabízen na trzích, kde bude vyhovovat legislativním požadavkům. Výroba modelu bude pokračovat jako doposud, výhradně v anglické továrně ve městě Swindon. Odtud je evropský Civic Type R exportován i do Japonska.
Honda Civic Type S a Type R - ceny na českém trhu | ||||
Model | Type S | Type S | Type R Plus | Type R Championship |
Zážehové motory | 1,8 i-VTEC | 2,2 i-CTDI | 2,0 i-VTEC | 2,0 i-VTEC |
Zdvihový objem [cm3] | 1799 | 2204 | 1998 | 1998 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 103/6300 | 103/4000 | 148/7800 | 148/7800 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 174/4300 | 340/2000 | 193/5600 | 193/5600 |
Max. rychlost [km/h] | 205 | 205 | 235 | 235 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 8,9 | 8,6 | 6,6 | 6,6 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,6 | 5,2 | 9,1 | 9,1 |
Cena [Kč] | 469.000,- | 539.000,- | 609.000,- | 639.000,- |
Zcela nová generace Hondy Civic by měla na trh přijít v roce 2011. Na sportovně laděný Type R ale budeme čekat o něco déle.