Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda CR-V 2017: Pátá generace s evolučním designem a turbomotorem

Michal Fokt
Diskuze (107)
Nová generace Hondy CR-V se představuje na prvních snímcích. Design dospěl a dopředu vůz požene výkon 193 koní

Honda CR-V páté generace je tady. Prozatím jde o verzi pro americký trh, ale stejně jako v případě současné generace půjde o globální model, jenž se bude na jednotlivých trzích lišit maximálně v detailech. Co se vzhledu týče, Japonci u céervéčka šli vůbec poprvé cestou evoluce designu, povědomá vám bude příď, záď i profil, ale i přesto je vše úplně nové. Příď je dravější, profil s delší kapotou, vzad posunutou kabinou a masivními blatníky dynamičtější a záď výrazně modernější. Pokud se vám zdá auto vyšší, vidíte správně, Honda slibuje mezigenerační nárůst světlé výšky.

Doslova drastickou proměnou pak prošel interiér, palubní deska je jednoduchá, elegantní a velmi moderní, s vkusně zakomponovaným centrálním 7“ displejem. Nečekaně moderní design mají i sedadla, zdá se, že to Honda myslí s polotajným útokem na subprémiový segment docela vážně. Kabina by měla být největší v segmentu kompaktních SUV, k dispozici bude mimo jiné vyhřívání sedadel i vzadu, bezdotykové otevírání víka pátých dveří nebo dálkové startování motoru. Dříve spekulovaná možnost sezení ve třech řadách nebyla zatím potvrzena.

Další novinkou je motor 1.5 VTEC Turbo s výkonem 193 koní, zkombinovaný s CVT převodovkou se systémem G-Shift, jenž má simulovat fungování klasického měničového automatu. V nabídce pro nižší verze výbavy však zůstává v Americe i dosavadní atmosférický 2.4 i-VTEC. V Evropě pochopitelně nabídku doplní inovované turbodiesely 1.6 i-DTEC, o základní benzinové motorizaci zatím můžeme jen spekulovat. Zůstane atmosférický dvoulitr?

Časový plán uvedení na trhy zatím Honda nezveřejnila, dá se očekávat, že se v USA začne prodávat na jaře 2017, Evropa by mohla přijít na řadu na podzim.

Michal Fokt
Diskuze (107)