Honda CR-V: Benzinová stojí od 544 tisíc, dieselová od 689 tisíc Kč
Po 16 letech od uvedení původního modelu přichází na trh čtvrtá generace Hondy CR-V. Novinka drží velikost předchůdce (délka 4,57 metru je o 4 cm větší než u minulé generace) i strukturu nabídky. Ta obsahuje známý turbodiesel 2,2 i-DTEC (110 kW, 350 Nm) a benzinový čtyřválec 2,0 i-VTEC SOHC, který mezigeneračně posílil ze 110 na 114 kW. Maximum točivého momentu 192 Nm je ale zachováno.
Oba motory nabídnou výběr mezi šestistupňovou manuální a pětistupňovou automatickou převodovkou, dvoulitr navíc existuje i v kombinaci manuální převodovky a pohonu předních kol.
Cenový rozdíl mezi dieselovým a benzinovým motorem je v odpovídající verzi 65 tisíc korun, příplatek za automat činí 40 tisíc. Volbou benzinového motoru ve verzi 4x2 zákazník ušetří nemalých 55 tisíc korun.
Základní výbava S je určena jen pro benzinové motory. Nechybí kompletní bezpečnostní výbava, palubní počítač, tempomat nebo 17palcová litá kola. Překvapující je ale absence rádia a krytu zavazadlového prostoru.
Oba nedostatky napravuje verze Comfort, která navíc přidává i dvouzónovou klimatizaci. K rádiu je možné připlatit za SD navigaci, kterou si Honda cení na 27 tisíc korun. Elegance znamená kožený volant a hlavici řadicí páky, zadní výdech klimatizace, Bluetooth, parkovací senzory a zadní parkovací kameru, dešťový senzor, mlhovky a elektricky sklopná zpětná zrcátka.
Výbava Lifestyle jezdí na 18palcových kolech, má čalounění v kombinaci kůže/Alcantara, bi-xenonové světlomety s automatickým přepínáním dálkových světel, zatmavená boční okna, ambientní osvětlení interiéru a vyhřívání předních sedadel.
Nejvyšší provedení Executive přidává kožené čalounění, panoramatickou střechu a bezklíčový vstup.
Dvě nejvyšší výbavy lze rozšířit o HDD navigaci (+50 tisíc) a balíček pokročilé bezpečnostní výbavy – adaptivní tempomat, systém udržování v jízdním pruhu a systém zmírnění následků nehody (+75 tisíc).
Jízdní dojmy z nové Hondy CR-V přineseme v příštím týdnu.
Honda CR-V 2013 - technická data a české ceny | |||||
Motor | 2,0 i-VTEC | 2,0 i-VTEC | 2,0 i-VTEC | 2,2 i-DTEC | 2,2 i-DTEC |
Převodovka | 6M 4x2 | 6M 4x4 | 5A 4x4 | 6M 4x4 | 5A 4x4 |
Zdvihový objem [cm3] | 1997 | 1997 | 1997 | 2199 | 1598 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 114/6500 | 114/6500 | 114/6500 | 110/4000 | 110/4000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 192/4300 | 192/4300 | 192/4300 | 350/2000 | 350/2000 |
Max. rychlost [km/h] | 190 | 190 | 182 | 190 | 190 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 10,0 | 10,2 | 12,3 | 9,7 | 10,6 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 7,2 | 7,4 | 7,5 | 5,6 | 6,6 |
Pohotovostní hmostnost [kg] | 1456 | 1517 | 1542 | 1653 | 1712 |
Cena S [Kč] | 544.000,- | 599.000,- | 639.000,- | - | - |
Cena Comfort [Kč] | 569.000,- | 624.000,- | 664.000,- | 689.000,- | 729.000,- |
Cena Elegance [Kč] | 619.000,- | 674.000,- | 714.000,- | 739.000,- | 779.000,- |
Cena Lifestyle [Kč] | - | 754.000,- | 794.000,- | 819.000,- | 859.000,- |
Cena Executive [Kč] | - | 824.000,- | 864.000,- | 889.000,- | 929.000,- |