Honda CR-V: Po stopách příští generace
Z nových obrázků na patentovém úřadě je zřejmé, že vůz odráží současný trend Hondy, který je akceptován nejnovější generací hatchbacku Civic. Zároveň také věrně navazuje na koncept, představený v letošním červenci.
Maska chladiče se dočkala kompletní transformace - namísto původní spíše subtilní podoby disponuje rozměrnějším a členitějším tvarem. Z čelních partií rovněž zmizela spojnice mezi světlomety v podobě průduchu pod maskou, což je jeden z charakteristických rysů aktuální generace. Obecně lze však říci, že vůz převážně dolaďuje řešení, známá ze stávajícího generačního vydání modelu.
Příď skýtá tvarové specifikum v podobě zásahu masky chladiče do světlometů. Ty pak získávají originální tvar, který se od toho současného výrazně liší.
Profil byl přiostřen a distancoval se od oblého D-sloupku, který je nově dynamičtější a sportovnější. Tomuto estetickému zákroku byly přizpůsobeny zadní sdružené lampy, které, ač jsou stále vertikálně orientovány, vykazují více vizuální dynamiky a jiné rozložení hmoty.
Pod kapotou příští, v pořadí již čtvrté, generace vozu CR-V je očekáván turbodiesel 2,2 i-DTEC s výkonem 110 kW a točivým momentem 350 Nm. Dodejme, že si tato pohonná jednotka odbyla debut v modelové řadě Accord a své místo nalezla i u nového Civicu.
Otázkou je, zda-li bude vůz nabízen i v sedmimístné verzi. Nárůst velikosti zádě a její vyšší strmost tomu však nasvědčují.
Vůz bude mít premiéru v USA, přičemž do prodeje bude uveden v průběhu příštího roku.