Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda CR-V přichází v modernizovaném balení. Pořídíte ji jen jako hybrid

David Bureš David Bureš 9. 2. 2021 • 21:30
22
83
Zobrazit náhledy (22)
Honda CR-V Honda CR-V Honda CR-V Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid AWD Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid AWD Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid AWD Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid AWD Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid AWD Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid AWD Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid AWD Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid AWD Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid AWD Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid AWD Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid AWD Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid AWD Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid AWD Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid AWD

SUV Honda CR-V se pro modelový rok 2021 dočkalo modernizace. Z designového pohledu se změnilo jen lehce, klíčovou změnu ale najdeme v jeho nabídce.

Honda na evropských trzích razí trend elektrifikace, když do roku 2022 chce všechny své klíčové modely nabízet v elektrifikované verzi. Tuto strategii zahájilo aktuální CR-V, které místo turbodieselu nabídlo hybridní derivát, a pokračovalo to bateriovým elektromobilem e nebo Jazzem, který v dnešní generaci dorazil do Evropy už výhradně jako hybrid.  Právě po jeho vzoru se letos změní nabídka CR-V.

Rodinné SUV dosud na evropských trzích nabízelo výběr mezi přeplňovaným benzinovým čtyřválcem 1.5 i-VTEC Turbo a hybridním derivátem. To se ale nyní mění, protože v rámci modernizace pro modelový rok 2021 z evropské nabídky CR-V patnáctistovka vypadla a vůz bude pokračovat pouze ve formě hybridu po vzoru aktuálního názvosloví značky nazvaného e:HEV.

Vedle snahy o snížení flotilových emisí může tento krok souviset i s vysokým zájmem o hybridní derivát. Třeba na českém trhu bylo loni registrováno 557 kusů CR-V, z čehož 398 mělo právě elektrifikovaný pohon.

Honda se přitom spoléhá na osobité řešení hybridního pohonu, kdy spalovací motor primárně slouží jako generátor elektrické energie, v případě potřeby však umí přímo pohánět i kola. Konkrétně v útrobách CR-V e:HEV nadále pracuje kombinace atmosférického benzinového dvoulitru se 107 kW pracujícího v Atkinsonově cyklu hned se dvěma elektromotory, z nichž ten sloužící pro pohon má 135 kW.

Právě konec konvenční verze s patnáctistovkou pod kapotou je klíčovou, ne však jedinou změnou modernizovaného CR-V pro modelový rok 2021. Novinkou je derivát Sport Line se sportovnějším výrazem díky detailům z tmavého chromu zvenku. Uvnitř se zase objevuje obložení imitující černé dřevo, nechybí ani kožené čalounění. K dispozici jsou přitom jen dva odstíny karoserie, černá perleťová Crystal Black nebo bílá perleťová Platinum White

Modernizovaná verze CR-V už odhalila české ceny, které v případě Sport Line činí díky akční nabídce 909.900 Kč v případě pohonu jedné nápravy, případně 959.900 Kč u verze s pohonem všech kol.

Video se připravuje ...

Výbava Sport Line pak vedle osobitého vzhledu zahrnuje navigaci, dvouzónovou automatickou klimatizaci, diodové světlomety včetně mlhovek, parkovací čidla, vyhřívaná přední sedadla, adaptivní tempomat nebo 18" kola z lehkých slitin.

Omezení nabídky CR-V výhradně na hybrid je součástí elektrifikace nabídky klíčových modelů značky v Evropě. Letos bude realizace této strategie pokračovat příchodem nového HR-V dostupného výhradně jako hybrid, podobnou cestou půjde podle všeho také nový Civic. Výjimkou má být jedině Civic Type R, který si má i v nové generaci zachovat konvenční spalovací motor.

Související články

Témata
10. 2. 2021 00:29
Re: Re: Tak to je úplně zcestná politika...
Nie je to aj preto, ze toyotacke diesle stoja za staru backoru?
9. 2. 2021 23:54
Re: Extrémně hnusné
Líbí🙂
Avatar - Machýrek
9. 2. 2021 21:30
Extrémně hnusné
Někomu se to líbí?
Avatar - Ozzman
9. 2. 2021 21:15
Re: Tak to je úplně zcestná politika...
Ale každý auto využívá jina, někdo by ten pohon opravdu využil. Ravka v nafte v minulé generaci byla ale myslím, že jediné zajímavé má tom modelu byl ten hybrid, takže pro Evropany asi nezajímavé auta, nová je lepší. Vim, že pro Evropu nebude Toyota vyrábět diesel.. To neřešte..
9. 2. 2021 20:24
Re: Tak to je úplně zcestná politika...
To je uplne ina situacia. Ked sa predne kola tocia (aspon jedno), tak sa toci vystup z prevodovky, a cez haldex sa samozrejme roztaca aj zadna naprava. Ale aby obe predne kolesa stali, to je mozne len tak ze stoji aj vystupny hriadel prevodovky. U aut z primarne prednym nahonom je predna naprava pripojena na vystup prevodovky priamo, bez dalsej spojky...
Články odjinud