Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda CR-Z: Facelift, nebo i silnější motor?

David Bureš
Diskuze (6)
Sportovně laděné hybridní kupé japonské značky se prodává od roku 2010.

Honda na svých japonských oficiálních webových stránkách zveřejnila video, na kterém potvrzuje příchod modernizované varianty modelu CR-Z. Sama automobilka o této verzi hovoří jako o „druhé generaci CR-Z.“

Z videa je patrné, že vzhled faceliftovaného CR-Z upraví přepracované čelní světlomety a nový design kol. Uvnitř se pak objeví tlačítko s nápisem S+.

Právě o tomto knoflíku se vedou spory, co jím automobilka naznačuje. Patrné je, že jeho stisknutím bude aktivován nějaký druh sportovního módu. Tlačítko Sport ale nechybí ani v aktuálním CR-Z.

Některá zahraniční média tak spekulují, že knoflík odkazuje na příchod sportovnější verze CR-Z se silnějším motorem. Na takovém automobilu by Honda mohla pracovat se svým dvorním ladičem, firmou Mugen.

Mugen Euro, evropské zastoupení společnosti Mugen, už od jara ve Velké Británii nabízí k otestování CR-Z iCF s 1,5litrovým motorem vyladěným na výkon 129 kW (175 k).

Loni byl rovněž představen koncept Mugen CR-Z, jehož zážehový motor 1,5 i-VTEC díky kompresoru dosahoval výkonu 149 kW (200 k). Mugen při představení auta mimochodem tvrdil, že se s jeho sériovou výrobou zatím nepočítá.

Přepracovaná Honda CR-Z bude s největší pravděpodobností představena na nadcházejícím autosalonu v Paříži. Ve videu naznačujícím příchod tohoto automobilu se totiž objevuje datum 27. září, což je první novinářský den letošního ročníku pařížského autosalonu.

David Bureš
Diskuze (6)
Avatar - TeeJay
12. 9. 2012 11:42
CR-Z 2013
Trošku podrobnější informace se dají přečíst na Hondaclub.cz [odkaz] .
Avatar - Choochoo
11. 9. 2012 08:12
Re: :)
Nerikam ze je to zabavne a urcite nelze srovnavat s CRX, ale porad tady slysis jak staci nizkoobjemovy turbobenzin s podobnym kroutakem dole a nizsim vykonem a horsim zrychlenim. Skoro to vypada ze to nejen staci, ze je to ale i zabavne ;-) Jak rikam, dle me to jde, ale melo to byt o sekundu az dve lepsi na 100 ;-) Hlavne stavis proti sobe Octavku skoro s nejvykonejsim motorem a maly hybridni "sportacek", kde slo hlavne o spotrebu, proste to nejde moc porovnat.
10. 9. 2012 23:17
Re: :)
91 kW vypadá na papíru dobře, ale pro tak těžkou mrchu je to málo. Doby super lehkého a zábavného CRX jsou bohužel dávno pryč. 10 s z 0 na 100 je pro sportovně se tvářící auto ostuda, rychlejší je i Oktávka, např. 1.8 turbo klidně v kombajnu, která si rozhodně na sporťák nehraje.
Úsporný sporťák je stejný nesmysl jako studený oheň nebo suchá voda.
Avatar - 3_diamanty
10. 9. 2012 15:11
keby malo crz aj normalny motor
tak by to mohlo byt aj schopne auto... ale doterajsi hybrid skutocne malokoho zaujme 8-s , niet divu ze je to len kusovka
Avatar - Choochoo
10. 9. 2012 13:33
Re: :)
Skala plus >:D :yes:
Tem 9,7 verim, pac u Hondy jsem se nesetkal s hodnotami vycucanymi s prstu. I tak je to ale trochu ostuda. Mela tam byt hodnota pod 9,mozna 8s. Ikdyz ono udelat neco co jede,ale nezere to je problem, proto na usporny motor 1,5 zrychleni pod 10s neni zas tak spatne. Vykon 91kW s tahem vocpoda 174Nm pri 1000-1500 ot. neni az tak spatne za akcnich 399tis;-)